Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:24

Bedankt voor het meedenken, Noord Limburg en omgeving Someren is nog goed te doen. Leuke opties allemaal!

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:12

SusanH schreef:
Bedankt voor het meedenken, Noord Limburg en omgeving Someren is nog goed te doen. Leuke opties allemaal!

In Someren (nou ja, in Lierop) hebben ze ook hele lekkere pannenkoeken :9 :D

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:59

Het Caitwickerzand vond ik fijn met de paarden, al zaten wij met stal in de groepsaccomodatie. Ik dacht dat je er ook met je caravan terecht kunt. En je gaat zo vanaf de camping het bos in waar je uren kunt rijden.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:44

Het is alleen een beetje "lastig" dat SusanH ook een bak erbij wil die goed te rijden is. Heel veel mooie vakantieplekken hebben dan vaak weer geen goedberijdbare bak bij de hand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:12

Ja ben lastig :D maar al veel goede tips hier en zelf ook 2 opties gevonden die ik verder wil bekijken. Het bestaat wel :j

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:07

Ik snap je wel hoor!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:37

Zandkant is echt een aanrader. Direct aan de Loonse en Drunense duinen en de camping keurig netjes. Eigenaren zijn ook vriendelijk. Paarden kunnen in de wei en/of op stal

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:41

Bij ons zijn ze gewend weidegang van vroege ochtend tot een uurtje of 7 in de avond. Dus is fijn als ze op vakantie ook lekker lang buiten kunnen staan.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:07

Dat kan bij de Zandkant vast wel. Ik wilde die van mij graag in de paddock ivm hoefbevangenheid dat ze heeft gehad, ik durf weidegang niet meer aan. Eigenlijk was het plan dag en nacht, zoals thuis. Maar als anderen op stal gingen wilde ze ook naar binnen. Ze hebben eerst geprobeerd hun eigen pony's er naast te zetten. Toen dat niet hielp mocht ze naar binnen met wat van hun eigen paarden in de boxen bij haar in de buurt, zodat ze op stal ook niet alleen was, dat werkte goed voor haar. Ze zetten haar buiten en haalden haar ook weer naar binnen als ik er niet was. Ze dachten echt heel fijn mee. Met inladen red ik het niet alleen, dus toen kreeg ik ook hulp. En de vaste stalgenoten zeg maar waren ook heel aardig, die namen me eigenlijk zo op, terwijl ik dat bij ons op stal zeker niet zo ervaar als er mensen van buitenaf met hun paard op vakantie komen. Ik was alleen en vond het wel leuk om daar met vaste pensionklanten even op te trekken.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:17

Nog meer mensen korte termijn plannen?

Wij gaan de 16de via Limburg richting Geneve waar we de 20ste en 21ste overnachten.
Daarvandaan naar het zuiden richting Bandol en ruim een week langs de zuidkust en dan rustig aan weer naar boven.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:24

Ik zou wel willen maar op mijn werk is december altijd erg druk en mag ik geen vrij...

Heel veel plezier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:45

O nee echt niet dat ik in de winter ga kamperen :brr: en vroeg donker. Ik wacht wel tot april.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:52

1 nachtje maar. Mid december overnachten we in de buurt van Wingene (B) om dan de volgende dag naar de kust door te rijden om een dagje met vrienden door te brengen.
Mss dat we van oud op nieuw ook ergens heen trekken maar dat zal een last minute beslissing worden.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:07

SusanH schreef:
O nee echt niet dat ik in de winter ga kamperen :brr: en vroeg donker. Ik wacht wel tot april.

Ik ga naar de warmte, dus dat is wel.lekker

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:51

geen korte termijn plannen hier ook niet.
Mijn man kan niet goed tegen de koude dus in de winter gaan we niet kamperen met onze bus.

We hebben ook een tweede hond en moeten dus aanpassingen doen zodat ze beide veilig meekunnen :)

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 16:04

Wij willen met kerst paar dagen weg,anders zijn we altijd in Spanje,misschien in januari of februari nog we gaan het zien.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 16:23

ik moet nog zien dat ik ooit weer met de caravan weg kan, heb 7 weken geleden met fietsen een ongeluk gehad en dubbele enkelbreuk. De revalidatie gaat nog zeker een half jaar duren omdat ik aan dat been ook een onbehandelde kniefractuur heb gehad en het been al erg scheef was. De voet staat nu zo'n 45 graden buiten de massa...... ik kom het deurtje van de caravan niet eens door dus. :n

(snap nu ook dat ze een paard met een gebroken been gewoon in laten slapen, wat een pijn en wat een ellende -O- )

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 16:25

Morrie schreef:
ik moet nog zien dat ik ooit weer met de caravan weg kan, heb 7 weken geleden met fietsen een ongeluk gehad en dubbele enkelbreuk. De revalidatie gaat nog zeker een half jaar duren omdat ik aan dat been ook een onbehandelde kniefractuur heb gehad en het been al erg scheef was. De voet staat nu zo'n 45 graden buiten de massa...... ik kom het deurtje van de caravan niet eens door dus. :n

(snap nu ook dat ze een paard met een gebroken been gewoon in laten slapen, wat een pijn en wat een ellende -O- )


Mijn zus van de zomer ook gevallen met fiets voet gebroken en schouder kapot die heeft ook zo afgezien,ze zijn nu met vliegtuig naar Gran canaria.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:56

Wat ellendig Morrie, dat het zo lang gaat duren.

Wij gaan met de kerst 4 dagen weg, naar een meer op ong 5 uur hier vandaan.
Gaan we nu voor de derde keer heen met kerst en het bevalt altijd goed.
Het is hier zomervakantie, maar meestal komt de ‘invasie’ van gezinnen pas na de kerst als wij weer naar huis gaan :+
Met oud en nieuw willen we ook een paar dagen weg, maar wat dichterbij blijven. Moeten we nog even voor kijken. Ook of er nog ergens plek is.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:08

Zo, wij hebben net de zomervakantie al geboekt. 2 weken Luxemburg en aansluitend nog 1 week Zeeland op onze vertrouwde camping. Nu al zin in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:13

Morrie heel veel beterschap.

Wij twijfelen nog of met de paarden weg, of naar Oostenrijk van de zomer. Moeilijk moeilijk.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:39

Hoi! Ik ga hier ook graag meelezen!
Wij, mijn vriend, de hond en ik, zijn fervent kampeerders. Mijn vriend is helemaal weg van zijn Bardani tent.
Afbeelding


Afbeelding


Echter willen we binnen nu en een paar jaar een kleine maat camper aan gaan schaffen. We denken aan een Mercedes Vito (Marco Polo), VW Transporter (minstens T5, niet ouder, California bijv), beetje die maat. Ik hoop dat er hier ook mensen in het topic zitten die daar wat van kunnen laten zien!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:52

SusanH schreef:
Dat het groot is is niet het probleem, maar meer het soort mensen dat er zit. Of wij hebben net 2 keer pech gehad. Camping personeel lostte het wel netjes op hoor na onze klacht. Wij zijn geen fans van Nederlandstalige muziek en veel drank. Dus voelden ons er niet zo thuis.

Nee.. er zitten echt heel veel.. tja tokkies zeg maar.
Vriendin van mij had er een seizoenplaats.. maar was best blij dat het seizoen voorbij was.
Veel jongeren met harde muziek en grote bekken.. Veel drank en lawaai inderdaad, best aso allemaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:12

Dan hadden wij idd de doorsnee te pakken := . Als je van Hazes en drankspelletjes en buren die de hele dag bbq'en houdt dan is het de ideale camping.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:28

Renee1991 schreef:
Hoi! Ik ga hier ook graag meelezen!
Wij, mijn vriend, de hond en ik, zijn fervent kampeerders. Mijn vriend is helemaal weg van zijn Bardani tent.
[ [url=m/lmQ2rH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/eHt7qV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echter willen we binnen nu en een paar jaar een kleine maat camper aan gaan schaffen. We denken aan een Mercedes Vito (Marco Polo), VW Transporter (minstens T5, niet ouder, California bijv), beetje die maat. Ik hoop dat er hier ook mensen in het topic zitten die daar wat van kunnen laten zien!




Afbeelding
Hier een gelukkige T5 eigenaar :D