Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:40

In mijn knsus ook een gaskachel met ringverwarming. Maar daar moet het wel echt heel koud voor zijn, eer ik dat aan doe. Electrisch kacheltje wat de temperatuur net wat aangenaam (16° ofzo) maakt, is prima voor mij. Wij kamperen ook redelijk basic. Komend weekend geen regendagen, dus dan hang ik alleen de luifel aan de caravan.

Rodevlinder

Berichten: 2265
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:24

Hier afgelopen jaar voor het eerst met de Kids in hartje zomer naar Spanje en Frankrijk geweest en niet te harden zonder airco. Hadden 2 ventilatoren aan van te voren, maar maakte weinig verschil.
Vooral voor de Kids sneu (en met name de jongste ivm haar middagdutje) dat kind dreef nog net niet haar bed uit.
Dus nu ook een airco, even voor het slapen de warmte eruit.

Annash
Blogger

Berichten: 26527
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:08

Ik kampeer ook zonder stroom. Gaat tot nu toe altijd nog goed.

In de toekomst wil ik wel graag een keer een bus/campertje maar dat heeft geen haast. De omgebouwde bus waar ik in maart twee weken in zat met een vriendin vond ik echt fantastisch. :)

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:11

Iemand nog tips voor welke Cadac we eventueel zouden moeten gaan? We hebben er één maar dat is al een oudje en is nog met een plaat die schuin afloopt en dat vinden we niet wat.
We nemen dan sowieso een pan met meerdere functies en volgens mij hebben ze tegenwoordig allemaal wel een vlakke plaat erbij?!

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:39

Melia schreef:
Iemand nog tips voor welke Cadac we eventueel zouden moeten gaan? We hebben er één maar dat is al een oudje en is nog met een plaat die schuin afloopt en dat vinden we niet wat.
We nemen dan sowieso een pan met meerdere functies en volgens mij hebben ze tegenwoordig allemaal wel een vlakke plaat erbij?!


Wij stonden een jaar geleden voor hetzelfde dilemma en hebben toen gekozen voor een Cadac carri chef 2 met een losse paella pan. Bevalt supergoed.

De Cadac carri chef 2 is het onderstel van een skottelbraai maar dan met een grillplaat erop. De paella pan zet je erop net zoals een skottelbraai. Voordeel van de paella pan is dat hij vlak qua boden is en een anti aanbaklaag heeft.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:43

Melia schreef:
Iemand nog tips voor welke Cadac we eventueel zouden moeten gaan? We hebben er één maar dat is al een oudje en is nog met een plaat die schuin afloopt en dat vinden we niet wat.
We nemen dan sowieso een pan met meerdere functies en volgens mij hebben ze tegenwoordig allemaal wel een vlakke plaat erbij?!

https://www.cadacinternational.com/nl/safari-chef-lp/

Deze, omdat ie eigenlijk alle funkties heeft en heel compact is.
Draait hier op campingaz, werkt prima.
Wel opletten dat de versie past bij je gebruikte gasreduceer.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:08

@ikke; wij zijn met 4 personen en deze staat kort bij de grond zo te zien. Volgens mij een beetje aan de kleine kant voor ons.

@Rianne; ik ga eens zoeken, bedankt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:09

Hij is voor 4 personen echt groot zat hoor. Hebben er ook met meer van gegeten. En je kan hem ook op een tafeltje zetten.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:41

Melia schreef:
@ikke; wij zijn met 4 personen en deze staat kort bij de grond zo te zien. Volgens mij een beetje aan de kleine kant voor ons.

@Rianne; ik ga eens zoeken, bedankt!

Deze is stormvast en inderdaad bedoelt om op tafel te zetten, maar op de grond kan ook prima.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:50

Wij laten hem idd altijd op de grond staan. De andere pit staat ook zo laag, dus ja. Vind het wel een enorm makkelijk pannetje.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:38

Ik heb de voorganger van de Cadac die Ikke noemt. Heel fijn ding, maar zo onderhand wordt ik wel een beetje hebberig van die Ikke laat zien omdat hij meer accesoires heeft. Misschien tracteer ik mezelf er wel op. :D

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:46

Denk je een skottelbraai voor 300 euro dat er wel alles op en aan zit, maar dan mis je dus eigenlijk nog die paëlla pan. We willen juist zo graag die vlakke pan.
Kijken het nog even 1 vakantie aan en anders kopen we hem denk ik maar.
Wel ideaal met zo'n deksel erbij tegen de wind. Als dat tenminste ook werkt.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 07:36

Goedemorgen!

Even een vraagje voor de campinggangers die naar de Paal gaan (of voor Neonlight die daar woont). Is er in de buurt van de camping een goede ijscoboer? Want op de camping hebben ze alleen softijs en ola. En wij houden van schepijs <3. En een plek waar ze lekkere pannenkoeken hebben? En als ik dan toch bezig ben... een goeie Italiaan?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:19

Ik ben geen ijs eter en lust geen kaas en tomaat. :')
Op Het Hof zitten 2 ijssalons.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:25

Neonlight schreef:
Ik ben geen ijs eter en lust geen kaas en tomaat. :')
Op Het Hof zitten 2 ijssalons.

Maar kunnen die op tegen Salon Kees?
https://ijssalonkees.nl/

}:)

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:37

Vast wel Ikke, want we zijn met 2 peuters en we kunnen niet elke keer een half uur in de auto voor een ijsje :P . Als we een dagje Eindhoven doen, dan is het zeker wel een optie.

Het liefst is het gewoon makkelijk te bereiken met de fiets.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:02

Melia schreef:
xxxMarleen schreef:


Wij hebben geboekt met Pinksteren en mocht het zijn dat de toiletgebouwen dicht blijven dan kunnen wij kosteloos annuleren :-). Misschien valt voor jullie ook zoiets te regelen?


Dat is slim geregeld zeg!!
Bij welke camping kon je dit zo regelen? :o

Bij een camping in Overijssel. Bij interesse kan ik je wel pb doen.[/quote]

Maar dat is maar een paar dagen zelfs met jonge kinderen kun je jezelf redden met een teiltje om te wassen en een porto potty....
Als er is geboekt gaan we gewoon, tenzij het verboden word.....
En ook nu in het winderige weer lopen de kindjes heerlijk buiten in de plassen te spelen met een selfmade geknutseld bootje van takjes....echt heerlijk om te zien

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:30

Wij zouden dit weekend dus gaan kamperen met de caravan maar zijn lekker thuis gebleven. Vond het weer echt ruk. Hopelijk komend weekend alsnog!

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:49

Ja, zeker met een baby zou ik ook even overslaan MissAnnemijn. Het lijkt er wel op dat er in juni eindelijk beter weer aan komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:53

Nou ook zonder baby is het weer om even te wachten. Wij zijn ook niet gegaan. Scheelt dat dit ook mijn werkweekend is. Volgend weekend ziet het er tot nu toe goed uit. Dus hopelijk kunnen we dan lekker een weekendje op de camping zitten weer.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:47

Wij zouden dit weekend met de tent kamperen in Limburg en heel lang getwijfeld vanwege het weer. Uiteindelijk toch gegaan en absoluut geen spijt, gisteren was het prima weer en vandaag valt het ook erg mee. Alle spullen droog in kunnen pakken, wat wel fijn is.

Volgend weekend als Campspace scout op pad, maar dat is vlak bij én hopelijk eindelijk warmer weer. Zou wel leuk zijn want is een plekje aan het water.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:03

De baby gaf de doorslag om te cancellen inderdaad. Met alleen de honden was nog wel gelukt denk ik maar natte boel ook. Geen spijt!
Komend weekend wordt het een stuk mooier dus dan gaan we wel denk ik :D

Sharani, fijn dat het leuk was!

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:48

Jaa, de voorspellingen zien er voor juni een stuk beter uit. Mag ook wel na al die regen deze maand.

Al weet ik niet of ik zit te wachten op 25°c + .....

Met zware backpack op je rug, is een graadje of 20 meer dan genoeg eigenlijk. En ook voor de hond is dat méér dan genoeg met zn backpack op.

Er bestaat gelukkig wél een coolpad, speciaal voor op de borst bij de Ruffwear Approach pack. Ik wacht deze week de voorspellingen nog even af, en anders ga ik snel zn ding bestellen als blijkt dat de 2 middelste weken van juni erg warm gaan worden.

Maar alles beter dan deze koude en nattigheid.

In het ergste geval gaan we gewoon om 6 uur in de ochtend wandelen, zodat we de hitte vóór zijn.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:54

mvdende schreef:
Er bestaat gelukkig wél een coolpad, speciaal voor op de borst bij de Ruffwear Approach pack. Ik wacht deze week de voorspellingen nog even af, en anders ga ik snel zn ding bestellen als blijkt dat de 2 middelste weken van juni erg warm gaan worden.

Aah dank je! Deze kende ik niet *\o/* Ik zat al te bedenken hoe ik dat ging doen met de Swamp Cooler onder de rugzak...

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:00

black_kelpie schreef:
mvdende schreef:
Er bestaat gelukkig wél een coolpad, speciaal voor op de borst bij de Ruffwear Approach pack. Ik wacht deze week de voorspellingen nog even af, en anders ga ik snel zn ding bestellen als blijkt dat de 2 middelste weken van juni erg warm gaan worden.

Aah dank je! Deze kende ik niet *\o/* Ik zat al te bedenken hoe ik dat ging doen met de Swamp Cooler onder de rugzak...


Dat zou voor mijn hond ook perfect zijn, ga er eens naar kijken. Bedankt voor de tip mvdende!