Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:44

Escada schreef:
Fijn albertina! Wij vliegen ook rechtstreeks met transavia op 19 mei. Had je ook een coronatest gedaan voor de terug weg?

Ja, uiteraard, anders kom je het vliegtuig niet in! Transavia heeft het online inchecken daarom zelfs uitgezet. Je kunt alleen nog op het vliegveld (Amsterdam & Heraklion in ons geval) inchecken en daarbij controleren ze of de papieren (PLF en PCR-test) aan de eisen voldoen.

Wij laten ons 's morgens testen bij een lokaal prikpunt in Tympaki. Zij sturen het naar Heraklion en daar wordt de echte test uitgevoerd. De volgende ochtend halen we de papieren uitslag op (krijgen we ook per e-mail, maar papier is handiger op het vliegveld).
Datum en tijd van de pcr-test zijn blijkbaar die van het lab, dus uren later dan de afnametijd. Daardoor waren we nu met 1 test per persoon klaar.

Er zijn dus veel meer testpunten dan het ministerie of de vliegmaatschappijen aangeven. Die komen niet verder dan vliegveld Athene, of evt. Heraklion of Chania. Maar er worden natuurlijk door heel Griekenlamd pcr-testen gedaan! Je hebt wel een officiële uitslag nodig in het Engels, voorzien van je paspoortnummer, dan zit je goed.

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:05

Iedere week komen er zeelui uit Griekenland aan in A'dam.
Die worden niet getest bij vertrek uit Griekenland. Ik heb het net nagevraagd aan mijn man.

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:17

Ik neem onze laptop mee op vakantie en ik vraag het wel even na bij het hotel zelf. Die kunnen ons vast wel helpen aan een betrouwbare locatie :)

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:07

Escada schreef:
Ik neem onze laptop mee op vakantie en ik vraag het wel even na bij het hotel zelf. Die kunnen ons vast wel helpen aan een betrouwbare locatie :)
Vast wel. Wij hebben in februari ook rondgevraagd. De verhuurder van het appartement dacht dat we naar het ziekenhuis is Moires moesten, maar we waren bang dat we daar geen officiele verklaring in het Engels zouden krijgen. Ons contactpersoon bij de aannemer wist dus dat we naar dat plaatselijke prikpunt konden gaan.

Ik hoop voor jullie (en voor ons :+ ) dat de regels voor de terugvlucht minder streng zijn tegen de tijd dat jullie teruggaan.
De Griekse overheid heeft trouwens maximumprijzen vastgesteld voor coronatesten: maximaal € 60,00 voor een pcr-test en maximaal € 20,00 voor een sneltest.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:12

Electra63 schreef:
Iedere week komen er zeelui uit Griekenland aan in A'dam.
Die worden niet getest bij vertrek uit Griekenland. Ik heb het net nagevraagd aan mijn man.
Misschien is er voor zeelui net zo'n regeling als voor vrachtwagenchauffeurs? Die worden ook niet getest.
Diplomaten trouwens ook niet. En de koning hoeft ook geen stokkie in zijn neus :+

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:23

Zeelui worden wel in Nederland getest bij aankomst, maar ook als ze vertrekken.
Bij aankomst omdat de werkgever niet wil, dat zij collega's besmetten en ziek worden (op zee).

Het is lastig omdat de regels en adviezen verschillend zijn.

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:27

Toch wel positieve berichten over het negatieve reisadvies wat vervalt 15 mei :D Zie alle eilanden ertussen staan behalve Zakynthos :') Heb ik weer, maarja tot nu toe gaat ons vliegtuig gewoon en is het geen pakketreis

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:57

Waar zie jij dat lijstje als ik vragen mag?

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:33

Zag gisteren ergens dat lijstje, ik dacht nu.nl? Kan het even niet terug vinden. Kos, lesbos, kreta en rhodos stonden ertussen dat het op geel ging en het ging ook over de balearen en madeira

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:17

Oei ons hotel heeft geannuleerd. Hun zeiden dat er teveel geannuleerd werd en gaan nu 25 mei open. We hebben nu een ander hotel geboekt wat er ook prima uitziet. Heb hun wel even gemaild met de vraag of ze een beetje volgeboekt zijn ivm de kans op weer annuleren voor de zekerheid :o

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:38

Waar had je geboekt Escada?

Ik hoop zo op wat meer nieuws morgen.. iedereen hier wilt gewoon graag een datum horen waarop we kunnen beginnen..

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:01

Tzante Hotel in Zakynthos. Nu een ander hotel.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:28

Escada schreef:
Zag gisteren ergens dat lijstje, ik dacht nu.nl? Kan het even niet terug vinden. Kos, lesbos, kreta en rhodos stonden ertussen dat het op geel ging en het ging ook over de balearen en madeira

Deze? https://www.nu.nl/coronavirus/6132524/v ... nd-al.html

Dat is nog niet zeker. Zou wel superfijn zijn als dat doorgaat! *\o/*

raket

Berichten: 4094
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:39

Ik ben ook gewoon zo benieuwd. Kan het/ mag het/ is het verstandig? Ik wil echt heel graag en ik knap er fysiek ook altijd zo van op.
Nog even wachten. Voor september heb ik goede hoop, voor juni nog niets gepland.

Ik vind het ook gewoon lastig omdat ik in een ziekenhuis werk waar het echt wel ernstig is.
Maar ja, wanneer dan wel hé. Ziek zal ik vast niet meer worden. Dus das wel een voordeel.....

Ik gun het iedereen ook echt enorm.

Net een stukje Griekenland op de belg gekeken. Dan wil ik helemaal graag...

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:55

Wij hadden met de vouchers van vorig jaar geboekt.. dus zoals het er nu uit ziet zit ik 17 juni in het vliegtuig. *\%/*

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:23

raket schreef:
Ik ben ook gewoon zo benieuwd. Kan het/ mag het/ is het verstandig? Ik wil echt heel graag en ik knap er fysiek ook altijd zo van op.
Nog even wachten. Voor september heb ik goede hoop, voor juni nog niets gepland.

Ik vind het ook gewoon lastig omdat ik in een ziekenhuis werk waar het echt wel ernstig is.
Maar ja, wanneer dan wel hé. Ziek zal ik vast niet meer worden. Dus das wel een voordeel.....

Ik gun het iedereen ook echt enorm.

Net een stukje Griekenland op de belg gekeken. Dan wil ik helemaal graag...


Dat heb ik opgenomen!

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:27

Ik heb net met buitenlandse zaken gebeld. Als je via Athene terug naar Nederland vliegt vanaf een Egeïsch eiland, hoef je niet te testen/in quarantaine (mits je het vliegveld niet verlaten hebt).

Ga je vanaf een eiland met de boot naar Athene om terug te vliegen, moet dit dus wel.

Er is voor ons een vlucht van/naar Rhodos die mooi aansluit op onze vlucht Amsterdam/Athene. Dus we wachten nog even af hoe het zich gaat ontwikkelen (misschien gaat sowieso voor de rest van Griekenland de quarantaine er ook wel af) en anders wordt het Rhodos. Daar hoef ik eigenlijk niet persé heen, maar ach liever op Rhodos dan helemaal niet naar Griekenland haha.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:16

Ik zie nu dat Griekenland weet te boeken is.
Maar wij hebben nu Mallorca geboekt voor de 22e! Vanaf daar hoef je niet in thuis quarantaine en niet te testen. En ik was er toch wel erg aan toe om even echt weg te gaan.

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:33

Ik ga misschien dit weekeind Zakynthos boeken. Wij hebben dit keer Tsivili uitgezocht.
Vrienden gaan niet mee, die hebben de paarden aan huis en durven nu met Corona niet weg.
Die van ons staat vol-pension.
Dus we gaan nu met 5 pp en 1 kind.
Ga morgen even bellen met de ANWB, daar heb ik een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
Ik heb zo'n hekel aan deze onzekerheid, ik ben altijd van het plannen en vroeg boeken. :D

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:58

Afbeelding
Dit ziet er wel hoopvol uit voor Zakynthos! Even afwachten nog *\o/*

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:22

*\o/* *\o/* dat is fijn nieuws!

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:23

Ik ben benieuwd wat er morgen over Zakynthos staat op de website van de overheid :D
Wij vliegen tot nu toe nog steeds aankomende woensdag :):)

Durf alleen nog niet mijn koffer in te pakken :')

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:27

Ooh wacht dus als ik het goed lees hoeven we geen PCR test te doen voor de terug weg? :D

Bonnelover

Berichten: 1538
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:32

Escada schreef:
Ooh wacht dus als ik het goed lees hoeven we geen PCR test te doen voor de terug weg? :D


Ja hoe zit dit nu?? Wel/niet testen? Wij zijn al 2x geënt en hopen 27 juni naar, waarschijnlijk, Kos te gaan.

raket

Berichten: 4094
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:26

_Mel schreef:
[ [url=m/jEOJQf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit ziet er wel hoopvol uit voor Zakynthos! Even afwachten nog *\o/*


Wat fijn! Hoe gaat het met jullie?
Wij hebben tussen mijn lessen door nog corfu geboekt in juni.
Spannend zo allemaal.