Het eiland is 62 km lang en 21 km breed. Lanzarote is, inclusief de tot Lanzarote behorende kleinere eilanden La Graciosa, Alegranza en Montaña Clara, 846 km² groot. Een groot deel van het eiland is bedekt met lava en ziet eruit als een maanlandschap omdat er bijna geen begroeiing is. Doordat de bodem van Lanzarote weinig water vasthoudt, is landbouw op het eiland erg lastig. De bewoners van Lanzarote bouwen daarom muurtjes om de gewassen heen die zowel de wind tegenhouden als het vocht opvangen. Door het landschap te bestrooien met lavazand wordt echter de vochtigheid van de omgeving opgevangen. Deze laag zorgt er eveneens voor dat het vocht minder snel verdampt.
Foto's zijn allemaal met mijn telefoon gemaakt, want wilde geen camera eerst naar Nederland brengen en dan weer naar Lanzarote en dan weer naar Engeland. En scheelde in gewicht en ruimte in mijn baggage.

De zonsondergang van de eerste dag

Een zwart strand (door het vulkanisme op het eiland) waar je kan surfen

Zwarte vulkanische steen in Nationaal Park Timafaya (=vuurbergen)

Playa de Papagayo

Het heldere water in playa de Papagayo

Uitzicht op El Golfo

Lago Verde

De zee bij Lago Verde

Mooi uitizichtpunt met grotten

Uitzicht vanaf een van de vulkanen

De tuin van Casa César Manrique

Het Zorro dorpje (zoals wij het noemde) of Teguise

De laatste zonsondergang
Alles wat op de foto staat is een aanrader. Het eiland is met een huurautotje prima te bereizen en je hebt het in een week wel ongeveer gezien. Als je er heen wil dan zou ik je willen aanraden om een huisje in Playa Blanca te nemen (waar wij zaten) en de toeristische steden te vermijden wat betreft wonen, want je zit daar veeeeel beter voor hetzelfde geld en met meer privacy. Als je meer info wil over het eiland dan stel je vragen gerust in dit topic.
Verder heb ik een heerlijke zonvakantie met goed eten en goede locale wijn gehad en ik ben verliefd geworden op dit zwarte eiland met zijn witte huisjes.