Jullie ervaringen met Moskou en Dubai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Jullie ervaringen met Moskou en Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 12:47

Hallo allemaal,

Ik denk er over een week naar Moskou en een paar dagen naar Dubai te gaan. Graag zou ik jullie ervaringen willen horen.

Wat moet ik daar nu echt gaan zien en wat niet. Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Als jullie zin hebben om tips op te schrijven, dan hoor ik dat heel graag! :D

Saskiaatje

Re: Jullie ervaringen met Moskou en Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:57

Dubai is fantastisch. :+:
Altijd heerlijk weer, heel veel winkelcentra en bezienswaardigheden, echt tof.
Wij waren vlakbij dat hoogste gebouw ter wereld, de Burj Khalifa, maar erop gaan kost veel geld en is mijns inziens niet erg bijzonder.
Daar tegenover zit echter het grootste winkelcentrum van de wereld <3 het Dubai Mall en dat is écht een bezoek waard.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 13:04

Thanks Saskiaatje! Zijn de taxi's daar duur? Ik hoor altijd dat alles daar zo vreselijk duur is. Kun je daar zonder probleem in een 3/4 broek met t-shirt over straat?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:06

Taxi's vind ik niet duur, nee, in ieder geval niet voor Nederlandse begrippen. :D
Alle winkels verkopen kleding e.d. voor dezelfde prijs als hier.

Driekwartsbroek/korte broek kan, ik zou je wel aanraden om je bovenlichaam te bedekken, bijvoorbeeld met een wijde blouse met lange mouwen. De mannen zullen dan nog steeds boos kijken, maar dan hou je je wel aan de 'toeristenregels'.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 13:12

Ja dat moeten we niet hebben :-) Ben al druk aan het zoeken van een hotel ......

1 vraagje nog. Ik zie op de landkaart dat er ook een metro gaat. Is dat goed te doen en volgens mij is het daar wel "veilig" he?!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:35

Ik ben 3 jaar terug paar dagen in Dubai geweest. Was echt super! Wel warm. En kijk goed in welke periode je gaat, in Ramadan is niet leuk :')
Ik kan vanavond wel ff kijken of ik nog een geschreven stukje erover kan vinden op bokt.
Heb namelijk al een keer mijn ervaringen ergens getypt :D geen zin om nog een x te doen.
Maar moet nu werken :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:58

LZP -> BEU

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:07

Hier ff quote uit ander topic, die ik 2 jaar geleden getypt heb xD

Citaat:
Ik ben vorige zomer 5 dagen naar Dubai geweest!
Geweldige staat!
Hoewel t wel een grote bouwput is, zie je er de mooiste en luxeste gebouwen Je ziet het al bij aankomst op het vliegveld, hoe welvarend ze zijn (hoewel ze failliet waren, maar ach )

Hotels zullen wel goed zijn wij hadden een 4 sterren hotel (Oasis Beach Tower), wat al super was!

Houd er rekening mee dat je een graad of 40/45 moet verwachten in het zomer seizoen, en dat dat soms écht heet is. Bij tours met busjes kregen we wel flesjes water uitgereikt, en das ook echt nodig.
Middagje strand is wel te doen, mits je echt in de schaduw gaat liggen onder een parasol (of in het water), en goed insmeert natuurlijk.
http://www.atlantisthepalm.com/marinean ... nture.aspx is echt een aanrader als je naar een waterpark wilt gaan. Al is het een nadeel dat de in- en uitgang van de waterattracties vaak op andere locaties zijn :') dus als je je slippers bij de ingang neerzet, moet je over de gloedhete stenen naar het beginpunt lopen op je blote voeten, vanaf het punt waar je uitkomt _O- is niet fijn. Wordt een soort hinkelbaan.

Wij hebben trouwens echt totaal niets gemerkt van andere behandeling naar vrouwen toe Ze waren allemaal erg vriendelijk zelfs!

Wat erg leuk is om te doen is een Jeep Safari door de Woestijn te doen!
Je kunt daarbij verschillende tours kiezen. Ik zou dan http://www.arabian-adventures.com/ aanraden!

http://www.arabian-adventures.com kan k je aanraden als je de Jeep Safari wilt doen :j
Daar zijn wij meegeweest, en het was erg gaaf! :D
Je krijgt 's avonds ook nog eten in een woestijn-kamp, kunt op kamelen rijden en krijgt een buikdans-show (mits niet in Ramadan-periode zowals wij zaten ) te zien, en je kunt een blaaspijp uitproberen :j

Moskou heb ik geen ervaringen mee!

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:04

Moskou <3
Ik ben er vorig jaar een paar dagen geweest en het is echt een ontzettende aanrader. Prachtige stad!
Wel een hele andere cultuur en andere gebruiken. Het is bijvoorbeeld heel normaal om om 10 uur 's ochtends al aan de wodka te zitten haha. Maar ik heb er absoluut geen overlast van gehad. Je hoort heel vaak dat Moskou gevaarlijk is, maar ik heb er niets van mee gekregen.

Qua vervoer enzo, in Moskou zijn gewoon metro's, waar je prima veilig mee kunt reizen.
Het is wel handig om iets van een reisgids met de metroplattegrond bij je te hebben, zodat je metrostations goed kan opzoeken.
In verband met de vreemde letters haha. Soms is het even ontcijferen, maar veel problemen hebben wij er niet mee gehad.

Wat je sowieso moet zien is de Basilius kathedraal, imo echt een prachtig ding. Verder natuurlijk het Rode Plein, het Kremlin en het GUM-warenhuis is ook leuk om te kijken (te vergelijken met Harrod's en dat dure warenhuis in Parijs waarvan ik even de naam kwijt ben haha). En als je er tegen kan, Lenin ligt opgebaard in een gebouwtje op het Rode Plein. Heel vreemd om te zien, dat laat ook weer de hele andere cultuur zien. Vond ik erg bijzonder en raar om mee te maken.

Je moet trouwens niet wegschrikken van beveiligingspoortjes, want die hebben ze bij alle bezienswaardigheden. Ook moet je vaak als je ergens binnen foto's wilt kunnen maken, een speciaal ticket kopen wat je daar toestemming toe geeft.

Nou, ik heb wel genoeg verteld geloof ik :) Ik zou echt zo terug gaan, ik heb nog lang niet alles gezien en ik vond het gewoon een onwijs mooie stad!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:08

Dubai, hele gave bestemming.

Taxi's zijn absoluut niet duur... Wij waren altijd tussen de 2,50 en 5 euro kwijt voor een rit.
Wel vind ik dat je er na een week wel alles hebt gezien. Het zou voor mij geen plek zijn om 14 dagen heen te gaan bijv.

Wild Wadi en Atlantis allebei super gave waterparken. Als het kan moet je naar allebei! Kan je ook erg lekker zonnen.

Verder is het leuk om met een Hop-on-Hop-off bus een keer alle bezienswaardigheden te hebben gezien.
Verder ook erg veel grote winkelcentra, maar helaas wel winkels die je ook hier hebt. (H&M, River Island, Louis Vuitton, Prada etc.). Weinig "lokale" winkels zeg maar. De oude goud souk is ook erg leuk, meer lokale dingen en lokale kleding winkels.
Ski Dubai (de grootste indoor skihal in een winkelcentrum) is ook leuk om een keer te doen! (Zit geloof ik in de Mall of Emirates).

Paardenrenbaan en stallen ook erg gaaf, moet je wel 's ochtends (4.00 uur) heen ivm de warmte.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:58

Inmiddels 2 keer in Dubai geweest..
Leuke bestemming! Wat aan te raden is om ook het oude gedeelte te bezoeken..
Hier heb je de kleine winkeltjes met specerijen en stoffen.. met een klein bootje kun je voor 1 dirham de Dubai creek oversteken (ook ongeveer 1 eur.)

Naar Dubai ga je voornamelijk om het Wow-gevoel.. De enorme gebouwen.. de luxe.. maar het grootste deel van de dag zul je in een shopping mall zitten (ook vanwege airco ;) )

Wat ik wel vind.. als je dan toch in Dubai bent.. boek dan ook een bijzonder hotel, ook al is het voor 1 nacht..
De laatste keer hebben we 3 nachten in Burj al arab geslapen (2x keer) blijft bizar en erg! bijzonder..
Wat ook een aanrader is.. Bab Al Shams.. 50 km de woestijn in, overgoten door luxe en wellness!

Voor het oude gedeelte is Arabian courtyard hotel een goed hotel.. eigenlijk is de standaard gewoon hoog, slecht hotel zul je niet snel aantreffen..

http://www.flickr.com/photos/53138395@N07/page4/ om een indruk te krijgen.. foto's zijn gemaakt door mn vader ;)

Moskou ga ik over 2 week heen!

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 21:48

Bedankt voor jullie verhalen, ik zal morgen alles even rustig lezen en links bekijken!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:00

Ik ben vorig jaar 10 dagen in Dubai geweest, fantastisch! En taxi is ook hartstikke goedkoop, het is daar sowieso helemaal niet duur. We gingen naar de andere kant van Dubai met de taxi, kostte €10. En boodschappen doen is ook goedkoop, net zoals uit eten gaan. Dan betaal je iets van €20 p.p. en dan heb je drinken, voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en nog in een goed ding ook. ;) Wij aten altijd aan The Walk, kan je ook erg leuk zitten met allemaal pronkende auto's voor je neus.

Ik heb destijds een heel verslag gemaakt: [BEU] Verslag van onze geweldige vakantie in Dubai. Zit ook een filmpje bij van onze hele vakantie.
Ik zie wel dat een aantal foto's het niet meer doen, als je interesse hebt in veel foto's, moet je maar een PB sturen, dan zal ik ze in een album zetten.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:50

Bedankt voor jullie verhalen!! Ik heb van de foto's genoten en heb er nu helemaal zin in! In september in het mijn beurt om er heen te gaan dus gelukkig is de ramadan voorbij. Ik hoop dat de hitte niet te erg is en we ook een hoop lopend kunnen bekijken :-)

Het 7 sterren hotel ziet er fantastisch uit maar dat vind ik zonde van mijn geld. Ik heb al twee 4 sterren hotels gezien en die zien er ook te gek uit. Dat geld spaar ik liever uit voor een extra vakantie :-)

Ik weet alleen nog niet hoe lang ik zou gaan... Is een week tekort of 11 dagen te lang....
Eerst maar eens een lijstje maken van alles wat wij willen zien.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:38

Ik zou 11 dagen doen. Wij waren er 10 dagen en dan kan je veel bekijken, maar ook een paar dagen gewoon lekker aan het zwembad liggen. Vond ik wel echt fijn! En eigenlijk hadden we er nog wel een paar dagen bij gewild.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 13:28

Daar zat ik ook aan te denken. Maar ik ga in september en vraag mij af of dat qua temp. Wel uit te houden is. Niet dat ik een klagende partner naast mij heb :-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:42

Ik ben in februari (ski vakantie) geweest, toen was er volop zon :)

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 15:21

Daar ben ik ook niet bang voor haha

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:21

Uhh en wilde nog toevoegen: en het was tussen de 22 en 26 graden :p

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:41

Ik had gister mn collega uit Dubai aan de lijn, het was daar nu over de 50 graden, dus ik grapte: ik hoef nu niet langs te komen. Toen gaf hij aan: nee daar zou ik nog even 4 maanden mee wachten.
Mijn vriend is er in mei geweest en vorig jaar oktober/november. In mei was het al erg warm, oktober/november was beter te doen.
Kun je niets vinden over de gemiddelde temp in September?

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:50

Nouja ik zit al bij mijzelf te denken om twee maanden later te gaan. Ben bang dat het inderdaad te heet is. Vanaf eind oktober zou het " koeler" worden. Dan maar iets later op zomervakantie :-)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:09

Geef je groot gelijk!

Als ik zou gaan zou ik denk ik voor November gaan. Dan is het overdag ond de 30 graden, s nachts geven ze een gemiddelde van 18. Zon is er (bijna) altijd.
Nou hebben ze in de bezienswaardigheden overal airco natuurlijk, maar normaal over straat lopen is misschien ook wel prettig.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:12

Ja daarom! Ik wil toch ook veel buiten bekijken en die twee maanden extra zijn zo om.....

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:55

Ik ben afgelopen maart in Dubai geweest, een ontzettende aanrader. Mooie stad, ontzettend veilig! De metro en taxi waren heel goedkoop. De metro ook ontzettend veilig.

De Jeepsafari vond ik ook absoluut een aanrader. Ik zou er zo nog een keer terug gaan, maar niet in de zomer gezien de hitte.