Ierland in september

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Ierland in september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 16:11

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lideli

Berichten: 2460
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Ierland in september

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:28

I love Ierland <3

Killarney National park is prachtig, daar kun je super gaan hiken. Voor een dag tripje kun je vanuit daar de trein pakken naar Cork. Dat is echt een gezellig stadje

De andere kant op zijn de Mourne Mountains in county Wicklow ook fantastisch. Als je die kant op gaat moet je ook zeker naar Glendalough

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:34

Ik woon in Ierland haha, ik geloof idd niet dat er een actueel Ierland topic loopt.

Ten eerste, houd er rekening mee dat indoor dining alleen is toegestaan voor volledig gevaccineerde volwassen/met officieel herstelbewijs met hun kinderen onder de 18. Testen is hoe dan ook niet voldoende om ergens binnen te eten.

Ik zou zeggen, dat als je in Roslare aan komt, ik voor accomodatie in Kerry, rondom Killarney zou gaan.
Vanuit daar kun je best wel West Cork aandoen en ook verder de westkust richting de Cliffs of Moher kunnen gaan.
Houd er rekening mee dat als Google Maps zegt dat iets 2 uur rijden is, dat alleen geldt als je op de snelweg rijdt. Op de B- en C-wegen geldt een max van 80 km/uur over het algemeen en dat kun je eigenlijk nooit rijden.... Ik denk dat je gemiddeld op 50-60 km/uur zit.

Hoe lang zijn jullie van plan te gaan? Als je langer dan een week gaat, zou ik denk ik het verblijf opdelen in 2 plekken: een aantal dagen in het midden van West Cork en een aantal dagen in zuid-Clare/Kerry (iets verder dan Killarney).

Ik vind de website van http://www.theirishroadtrip.com een hele mooie om veel informatie te vinden, ik heb hier ok geregeld tips vandaan gehaald over wat te doen waar!


edit: even in mijn berichten gedoken. hieronder nog wat topics met tips over Ierland:
[BEU] Ierland 2016
[BEU] Eerste vakantie: naar Ierland
[BEU] Ierland, van Dublin naar Galway
[BEU] Ierland 2018

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 17:14

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland in september

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:51

Ik denk dat, vooral als je niet teveel in de auto wilt zitten, twee locaties wel beter gaat zijn.

Qua dining, het is (helaas) voor alles zo wat indoors is en eten/drinken uitgeeft; dus zowel voor je kopje koffie onderweg, lunch, etc etc. Zelfs bij de McDonalds zeg maar.....
Is gewoon handig te weten en in de gaten te houden ;-)!

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland in september

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:30

Ierland :+:

Ik zou zeker twee locaties aanhouden, want anders mis je echt heel veel! Je zou een week in Zuid-west Ierland kunnen doorbrengen. Al je in de buurt van Galway of net daar onder gaat zitten heb je heel veel mooie dingen om te kunnen zien.

En dan in de tweede week meer naar het noordwesten. Ruig, veeeeel rustiger dan het toch wel toeristischere zuidwesten van Ierland. Je kunt er prachtig wandelen en vooral de kust is echt waanzinnig. Nadeel: je zit wel verder weg van de boot als je weer terug wilt.. dan zou je een tussenstop moeten plannen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland in september

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:02

Twee locaties is denk ik ook het fijnste. Ik zou, wat Sodera al aangaf ook naar Kerry gaan. Daar heb je genoeg in de omgeving. Zelf was ik ook aangenaam verrast over het gebied onder Waterford, the copper coast. Is ook heel mooi.

Ik heb Ierland wel gemist. Gelukkig kan je nu weer naar Ierland reizen. We hopen er dit jaar nog even heen te gaan. Maar dat zal dan voornamelijk familiebezoek zijn denk ik.

lideli

Berichten: 2460
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:00

Heb je al een leuke vakantie gepland TS?

Ik ga het eerste weekend van oktober naar Ierland, vriendinnetje opzoeken.
Zij woont in Co. Wicklow. We zijn aan het kijken of we een soort mini paardrijvakantie kunnen doen. Zoveel zin in!