Ierland 2016

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 19:41

Nog meer bokkers die dit jaar naar Ierland gaan? :D Ik ga met een goede vriendin. Wij hebben al geboekt, en zijn nu een beetje aan het puzzelen hoe we alles binnen die data gaan plaatsen. Het eerste hostel is al geboekt. We komen aan in Dublin, verblijven een nachtje en trekken dan verder naar het zuiden/zuidwesten, om vervolgens weer naar boven te gaan en uiteindelijk eindigen we in Dublin. Een rondje dus, heerlijk gericht op de natuur, geschiedenis/folklore en gezelligheid.

Gedurende de reis houd ik ook een boek bij. Dit heb ik bij mijn vorige roadtrips ook gedaan en het is ontzettend leuk om terug te lezen (2013; Zuid Duitsland, Slovenië, Oostenrijk, Zwitserland en in 2014 4 weken Amerika á 8000km :D)


Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:43

Eind April ga ik 4 dagen naar Dublin met twee vrienden. :D

Helaas geen rondreis door heel Ierland maar ik heb er wel veel zin in. :)

Loess3108
Berichten: 72
Geregistreerd: 02-05-13

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:11

Leuk dat je naar Ierland gaat Joyce! Zelf ben ik nu diverse keren in Galway geweest ( mn zus woont daar) en t gebied boven Galway, Connemera, vond ik erg mooi. Wij hebben toen vanuit Galway een dagtour gedaan met de bus. Ook the Burren en de cliffs of Moher waren erg gaaf. Galway zelf is een leuke stad met leuke pubs en heerlijk aan de baai, zeker een aanrader!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:25

Heerlijk land Ierland. Alvast heel veel plezier. Mijn eerste keer Ierland heb ik ook een rondreis gemaakt met twee vriendinnen. Ook eerst een nachtje Dublin en toen met openbaar vervoer een tour gemaakt. Dublin, Waterford, Cork, Killarney, Limerick (kan je overslaan), Galway en Sligo. Superleuke vakanties.

Daarna nog vele malen naar Ierland geweest, maar meestal blijven we rond Dublin omdat de familie van mijn vriend daar vandaan komt.

Wanneer gaan jullie?

Jette

Berichten: 1456
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:42

Ik zit er nu voor 4 maanden :D Wel op een vaste plek, maar ga ieder weekend dat ik niet hoef te werken op stap. Ik vond Dublin een erg leuke stad! Veel te zien, drukke pubs, prettige mensen, mooie cultuur. Verder ook naar Belfast geweest, maar dat vond ik helemaal niets. Hoewel het Ulster museum echt prachtig is, heerlijk divers en mooie dingen om te zien. Maar de stad zelf viel me erg tegen, ik miste een beetje het 'gezellige centrum'. Overigens vanuit Belfast een dagbustour gemaakt, over de Coast Road en oa naar de Giant Causeway, echt schitterend! Zeker een aanrader om over die weg te gaan rijden. De (noord)Ierse kust vond ik echt prachtig.

Ook zeer goede verhalen gehoord over Galway en Cork, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Hoe lang ga je?

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:43

Ik heb een jaar in Dublin gewoond en ga nu ieder jaar een weekje terug. Weet nog niet precies wanneer ik dit jaar ga.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 20:14

Bedankt voor de tips en aanbevelingen, ook via PB! :D We hebben inmiddels ons rondje vaststaan. Enkel nog even wat overnachtingen vastzetten in Donegal en Bushmills :D


Afbeelding

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:20

Ik meld mij hier ook! Ga morgen voor 4 dagen naar Dublin met een vriendin!

Heb in 2012 een paar maanden in Ierland gezeten om te werken (co. Tipperary), ben toen een aantal keer naar waterford geweest en een paar dagen in Killenny geweest. Ben wel een beetje verliefd op het land! :) En ooit op vakantie een rondreis door het zuid-westen gedaan.

Dublin ben ik dus nog nooit geweest, als iemand nog tips heeft zijn die zeker welkom!

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:29

fleur_yen schreef:
Ik meld mij hier ook! Ga morgen voor 4 dagen naar Dublin met een vriendin!

Heb in 2012 een paar maanden in Ierland gezeten om te werken (co. Tipperary), ben toen een aantal keer naar waterford geweest en een paar dagen in Killenny geweest. Ben wel een beetje verliefd op het land! :) En ooit op vakantie een rondreis door het zuid-westen gedaan.

Dublin ben ik dus nog nooit geweest, als iemand nog tips heeft zijn die zeker welkom!


Hangt een beetje af van wat je wil?
Aanraders vind ik St. Patrick's Cathedral (check van te voren op de website even hoelaat ze rondleidingen doen, die zijn inbegrepen bij je toegangsprijs en super tof), Kilmainham Gaol, shoppen op Graftonstreet en in St. Stephens Shoppingmall, een drankje doen in Temple Bar, het bijzonder toeristische Guinness, The Book of Kells in Trinity Library, March' Library, The national wax museum plus, the little museum of Dublin, number 29, national history museum (aka: the dead zoo), Farmleigh house...

Als je dat allemaal gedaan hebt en je verveelt je nog hoor ik het wel :P

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:16

Fleur_yen, als je even niks te doen hebt: Leprechaun Museum! Ik heb me werkelijk dood gelachen, het was verbazingwekkend leuk :) Had ik echt niet verwacht. Kilmainham Gaol vond ik ook erg gaaf, maar eigenlijk vond ik heel Dublin geweldig :P

Ik zou trouwens heel graag nog een keer een rondreis doen, maar ben bang dat het er dit jaar niet in zit voor mij -O-

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:20

Thanks voor de tips! Ga vanavond nog even genieten van een concert en morgen alles even rustig bekijken :j

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:27

Mochten en nog tips nodig zijn voor Noord-Ierland of Co. Donegal, glad to help. Heb in Belfast gewoond en vooral het noorden is nog altijd mijn speeltuin.

Als je van bergen, wandelen en outdoor houdt, ik weet nog wel wat.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:42

Ik ga in maart :D naar Dublin en ga zo'n beetje alles doen wat Vjestagirl aanraadt :=

Heb voor bijna alles al kaartjes en ook alvast de audiotour gekocht van St. Patricks.

Ons hotel is de harrington hall. Hoop dat het fatsoenlijk is. In de UK valt dat meestal tegen :+

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 22:23

maaikemuis schreef:
Mochten en nog tips nodig zijn voor Noord-Ierland of Co. Donegal, glad to help. Heb in Belfast gewoond en vooral het noorden is nog altijd mijn speeltuin.

Als je van bergen, wandelen en outdoor houdt, ik weet nog wel wat.


Wij gaan ook een aantal dagen naar Donegal en Bushmills! :D

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:07

Selka schreef:
Ik ga in maart :D naar Dublin en ga zo'n beetje alles doen wat Vjestagirl aanraadt :=

Heb voor bijna alles al kaartjes en ook alvast de audiotour gekocht van St. Patricks.

Ons hotel is de harrington hall. Hoop dat het fatsoenlijk is. In de UK valt dat meestal tegen :+


Eerlijk? Bij St. Patrick's wil je een echte guided tour doen, die zijn zó veel beter dan de audiotour. Ik heb er gewerkt, ik heb rondleidingen gegeven. Ik verzeker je dat de audiotour het niet haalt bij de echte. En de echte ze zijn gratis

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:42

Bedankt voor de tip!

We willen veel zien in weinig tijd dus ik dacht dat de audiotour ons de vrijheid zou geven om gewoon binnen te vallen :) Maar zal eens kijken of we wat kunnen schuiven voor een guided tour. :j

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:49

Mooie rondreis ts. Hoe lang gaan jullie hierover doen?

tinker6

Berichten: 324
Geregistreerd: 15-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:04

ik heb er 6 weken stage gelopen rond dublin een aantal jaar geleden.
zo'n mooi land, ben gewoon verliefd erop geworden.
ik ben toen met een werknemer met haar meegeweest naar galway, zo mooi daar :~

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:07

Tof! Zelf vorig jaar voor eerst in Ierland geweest, regio grange/sligo en donegal/noord idealen. Trektocht te paard gedaan daar. Dus qua toeristische dingen niet super veel gedaan/gezien.
Wel goed bevallen qua gastvrijheid van mensen en het land zelf.

Hopelijk dit jaar ook weer terug, mits ik weer vast werk heb.

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:55

Wow TS, mag hopen dat je iig zo'n 3 weken de tijd hebt :=... Anders zit je echt de he-le dag in de auto en mis je heel veel mooie plekken :=..
Ik ben net een paar maanden terug na 3 jaar in Ierland gewoond te hebben en mijn hart ligt er stiekem nog steeds wel.
Houd er iig rekening mee dat als google maps zegt dat je er een uur over doet, dit makkelijk anderhalf uur kan zijn. Op bijna alle wegen mag je nl vaak officieel wel 80/100, maar soms is 40km/h al te hard hahaha. Daar houdt een routeplanner neit altijd rekening mee :').

Ik heb vorig jaar met mijn ouders het stuk Cork - Galway gedaan en we hebben het geweldig gehad.
Ik ben zelf helemaal stapelverliefd op de Ring of Kerry, trek daar zeker tijd voor uit als je in Killarney bent <3. Muckross House is ook prachtig..

Vorig jaar voor het eerst in Connemara geweest en ook dat is prachtig.

Eigenlijk is gewoon heel Ierland mooi <3.

Ik ga met Pasen weer terug, weekendje weg met mn vriend die daar vandaan komt en ik denk dat ik daarna nog zeker 4-5 x terug ga dit jaar haha.

Voor tips oid, laat het gerust weten :).

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:57

Oh ja, dat reizen duurt eeuwen. Reken ongeveer een km per minuut. Moet je 300km reizen zit je dus 300minuten in de auto.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:58

Sodera schreef:
Wow TS, mag hopen dat je iig zo'n 3 weken de tijd hebt :=... Anders zit je echt de he-le dag in de auto en mis je heel veel mooie plekken :=..
Ik ben net een paar maanden terug na 3 jaar in Ierland gewoond te hebben en mijn hart ligt er stiekem nog steeds wel.
Houd er iig rekening mee dat als google maps zegt dat je er een uur over doet, dit makkelijk anderhalf uur kan zijn. Op bijna alle wegen mag je nl vaak officieel wel 80/100, maar soms is 40km/h al te hard hahaha. Daar houdt een routeplanner neit altijd rekening mee :').

Ik heb vorig jaar met mijn ouders het stuk Cork - Galway gedaan en we hebben het geweldig gehad.
Ik ben zelf helemaal stapelverliefd op de Ring of Kerry, trek daar zeker tijd voor uit als je in Killarney bent <3. Muckross House is ook prachtig..

Vorig jaar voor het eerst in Connemara geweest en ook dat is prachtig.

Eigenlijk is gewoon heel Ierland mooi <3.

Ik ga met Pasen weer terug, weekendje weg met mn vriend die daar vandaan komt en ik denk dat ik daarna nog zeker 4-5 x terug ga dit jaar haha.

Voor tips oid, laat het gerust weten :).


Ik vond het ook al heel veel, daarom vroeg ik al hoe lang ze hiervoor had ingepland. Maar daarop nog geen antwoord gehad.

Jij bent weer terug dus. Bevalt Nederland wel weer een beetje? En is je vriend mee naar Nederland, of woont hij nog in Ierland?

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:04

:') idd Vjestagirl.... wat heb ik me daar verschillende keren énorm op verkeken. 1 km/minuut is wel een goede om te onthouden :j!

Als je echt snelweg kunt rijden, valt het wel mee en kun je rustig 120 rijden; Dublin Kilkenny lukt echt wel in een kleine anderhalf uur soms... :')

De wegen mis ik iig nog niet :')

Mbkaatje, idd.. Wij hebben een dag of 5 erover gedaan om via West-Cork via Killarney en Galway terug naar Dublin te gaan en dat was al pittig, zeker 200 km per dag in de auto..

Ik idd weer terug. Het bevalt best goed, hobbel eigenlijk zo overal weer mee in het ritme etc. Vriendje zit nog in Ierland en die komt ook niet hier naar toe helaas (voor een weekendje natuurlijk wel maar verder niet). Daar moeten we nog even een oplossing voor gaan vinden, hoe we dit gaan aanpakken.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:28

Lastig, de situatie met je vriend. Als het goed blijft gaan tussen jullie, komt er wel een oplossing. En er zijn slechtere landen om te wonen toch?!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:32

Oh wat leuk zeg TS, hoe lang ga je eigenlijk?
Ben nog nooit in Ierland geweest, maar wil heel graag ook eens een rondreis(je) maken daar :j