favo muziek: kürmuziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:58

ls vervolg op de topic filmmuziek (zo houden we de boel lekker gescheiden en zijn de moddies heppie Haha!)

Wat vind jij gave kürmuziek?
Ik vind die galopmuziek van Ulla Salzgeber echt heeel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:04

ja die vind ik heel fijn , wat ik iets minder vin daan haar kur is de muziek bij de uitgestrekte draf , is volgens mij the conquest of paradise? vind ik precies altijd zo bruut ingezet dan die draf! ook vind ik dat pompiedom muziekje van aky en bonfire in de passage erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:51

Naar ik begrepen heb komt alle muziek van Ulla Salzgeber uit de opera Carmina Burana. Ik vind die drafmuziek zelf ook wat heftig, maar IRL is die Rusty echt enorm! Hij is 1.80 en ook erg massaal, maar omdat Ulla zelf zo lang is valt het op tv niet zo op.
Anky's song sung blue kür blijft gaaf. Ik heb laatst die James Bond Kür voor het eerst gezien en vond ddat beginstukje op view to a kill van Duran Duran ook wel gaaf.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:48

De allermooiste jankkür die ik ooit gezien heb? Die van Anky en Bonfire tijdens de Wereldruiterspelen '94 in Den Haag. Vooral die uitgestrekte galop op Fading like a Flower van Roxette... SUPER!!! Ik had alles op video opgenomen en pas bij de 5e keer bekijken hield ik het droog. Nog elke keer als ik dat nummer van Roxette hoor, moet ik aan dat moment denken.

Overigens had een van de Rothenbergers (Sven volgens mij) toen een kür met allemaal nummers van Simon en Garfunkel. Die vond ik ook erg gaaf.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 05:17

Ik weet niet of jullie het kennen, maar wat vinden jullie van "Lemon tree" van Fool's Garden? Ook wel geschikt als kurmuziek volgens mij

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 07:52

ik vind de kurmuziek van lottiepaard(groningerviertal)het mooist!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:56

aaaah dank je sanderijn maarja dat is wel erg heftig *LOL*
Bart had 'm hier trouwens al eens opgezet.
Ik rijd op stukjes van enigma (intro) en verder vooral vrolijke trance.
Ik vind de kur van de spelen 2000 van anky super nu nog schieten de tranen in m'n ogen maar ik houd het gelukkig droog *LOL*
De disneykur van sonja gademan(?)was ook kippenvel voor mij.

Zelf ben ik bezig met de nieuwe kur voor paard 2001 de intro wordt het nummer wat ik steeds op repeat heb in de auto (efteling mensen)Ik twijfel nog wat over de stap muziek en voor de galop heb ik eigenlijk geen idee dus als mensen nog wat weten?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:14

ow stoer kim.
hopelijk zijn er dan weer een boel licht effecten bij paard. zou wel steor zijn. en dna gewoon aan die jongens vragen of ze der leuk mee willen spelen. als de trance begint. kan leuke effecten geven

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:23

Ja, wanneer is Paard 2001 eigenlijk? Misschien ga ik er ook heen

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:39

Leida Strijk heeft haar kur eens gereden op "Lemon Tree", gaaf hoor.

Het lijkt me echt zo leuk om zo'n kur samen te stellen, eentje die past bij je paard. Lachen

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:41

Ja, ik vind het sowieso al een mooi nummer. Ik kan me zo voorstellen dat dat veel gebruikt wordt als kurmuziek.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:04

Ik heb ookal eens een kur op lemontree gezien was een pass de deux eigenlijk van 2 appaloosa hengsten.

Marjo hehe hoe denkje dat wij aan de lichteffecten kwamen voor de show op p&k was wel ff slijmen hoor!en het koste ons een rondje.
Gaan jullie naar P&K?
Ik heb nu alweer zin gewoon de sfeer na de shows tot diep in de nacht ouwehoeren (en zuipen ahum)
wel lachen met al die jongeren die daar ook werken minder is alleen dat ze om 6.00 de bak gaan slepen voor de mensen die voor de shows van 10.00 nog willen rijden....

Paard 2001 is tussen kerst&oud en nieuw is ook erg leuk maar een stuk minder gezellig is minder sfeer tussen de stamboeken is toch wel jammer dat het ieder voor zich is.
Vorig jaar p&K hebben met de mensen van de blackriders (haf met sterren op z'n kont) 's morgens om half 7 thee zitten te drinken nadat de vorige avond flink hadden gezopen met de shire mensen *LOL*

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:14

yes ik ga definitief naar P&K,uiteraard kan ik nu leuke hebbedingetjes voor mijn wagentje of tuigje kopen!!!!hahahaha heb er nu al zin in.of zo'n echt menjack

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:30

IK WIL OOK NAAR P&K
maar denk niet dat t gaat lukken. (gemeen) nouja is wel met koets he. en de andere 2 showteams hebben geen aanspanningen dus vindt ik dat wij dit verdienen. heb er alleen nog niets van gehoordt. maakt ook niet uit wij zijn iig bijna verzekerd van paard 2001 das wle fijn. ze vroegen ons vorig jaar al om terug te komen. omdat wij altijd zo gezellig zijn (we kopen de mensen om met bossen bloemen hoor)

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:57

ik weet niet eens of en wat voor muziek er bij zat, maar echt kippevel kreeg ik van Joop Stokkel op de Paralympics... Kon t net drooghouden omdat ik gewoon driekwart niet gezien had, maar zo knap...
Verder mooie kürmuziek, toch meestal wel beetje klassiekigs, met cello... Dan wordt ik gewoon melancholisch, mijn vader speelde dat nl, en hoe! Hij kan het al lang niet meer door zijn schouder, en mijn zus speelt ook cello, maar mijn vader.... My god, toen ik heel klein was deed hij het vaak, en echt waar, als ik heftige cello muziek hoor, dan springen de tranen in mijn ogen..
Verder: Tina Turner, anything really... Ook kippevel en tranen in mijn ogen, vooral What's love got to do with it.
Bryan Adams: Please Forgive me, die zou ik zelf draaien met een diepgaande reden, zo erg dat als ik hem ooit zou rijden, dan hou ik het NEVER droog, echt waar, kom ik met uitgelopen make-up de ring uit... *snif*
Rolling Stones... kweet niet...
Helaas is dat allemaal niet echt op het ritme van je paard, en als je het gaat aanpassen vern**k je het gewoon, zonde!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:09

Ik wilde altijd al een kur rijden op de Lemon Tree, ook wel eens gedaan bij demo pas de deux, maar nu is hij al zo vaak gebruikt, dat het niet meer orgineel is Huilen Ik was volgens mij echt een van de eersten die dat liedje ontdekte Schijnheilig maar toen was ik nog niet zo ver dat ik kur kon rijden, nu hebben andere mensen hem 'gepikt' flauw.