school sucks? hier de gouden tip........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-01 19:53

Haha, eigenlijk is school supersimpel!
Zoals gisteren. Ik kreeg het cijfer van economie terug. We moesten 2 hoofdstukken leren+maken. Maar nee hoor, ik was weer te lui geweest om ook maar iets te maken. ( Dus echt niets gemaakt!!!!!!!!!!!!) Ik had er al helemaal de balen in, ik dacht dat ik een superslecht cijfer zou hebben. Dus kijk ik op het repetitieblaadje, staat daar een dikke vette 8! Dus, mijn tip, niks maken, wel leren!

Nou, trouwens, doe ook maar niet, straks heb ik het weer gedaan!

Astrid(dempsey)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:07

hahahaha... nou ik wou dat ik dat ook kon maar ik kan dat dus niet moet toch echt wel oefenen ofzo en leren maar ja ooit heb ik vast nog wel mazzel ofzo

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:10

bedoel je dan niet: niks leren, wel maken? Anders klopt het niet toch Verward Ik hoef nog maar 2dagen en dan hoef ik nooit meer naar school Party!! als het goed is. xxx Roos

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:14

Die tip werkt niet bij mij, helaas....
vaak genoeg geprobeerd

Viera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:17

kan ik maar beter niet doen
haal ik alleen maar 1en
en die leraren controleren altijd Extreme duivel
en als je het niet af heb mag je nakomen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:27

Met frans maak ik altijd spiekbriefjes }>
Ookal is het er een een afmeting van 1x1 meter, zie ziet het niet (of ze wil het niet zien Haha! )

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 22:04

Ik doe aan niet maken en niet leren.
Overmorgen examen wiskunde en ze kunnen allemaal de paasei krijgen! Ik haal gewoon een 4 en dan haal ik het lekker toch nog nananananana!
Ik wil niks! (ken je dat liedje van de |heideroosjes??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 23:07

Stond in de krant zo'n leerlingenberichtje na de HAVO examens:
"Het examen was te moeilijk. Het was te veel gericht op inzicht, en ging bijna niet in op de leerstof uit het boek!"

Schat... wat was nou ook weer de bedoeling van wiskunde?

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 07:58

Jongens, ik heb mijn Mavo gehaald zonder 1 keer huiswerk gemaakt te hebben.
Nou mischien wel 1 keer, maar het is bij wijze van spreken.

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 08:14

Nou ik moet er echt wel wat voor doen om goeie cijfers te halen hoor.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 09:20

Nou ik zou lieer advies geven; doe toch maar je best.Ik heb het ook op mn sloffen gedaan bijna maar dat wel met veel huiswerk maken. bij eco enzo kan je wel leuk in je boek kijken af en toe maar als je niet oefent in hoe je het moet toepassen dan haal je t echt niet

Dus jongens; toch maar ff je best doen. De mensen die niks doen en toch hun diploma halen zijn m,eestal dun gezaaid.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 10:35

Citaat:
Op 2001-05-30 08:58, schreef Shaienne:
Jongens, ik heb mijn Mavo gehaald zonder 1 keer huiswerk gemaakt te hebben.
Nou mischien wel 1 keer, maar het is bij wijze van spreken.

Me to... en ik was altijd beroerd als ik naar school moest. Ik ben nu al weer 6 jaar gestopt met school en moet nu voor mijn werk een cursus van 12 avonden volgen ik heb alweer 2 keer ''gespijbeld'' ik zie er elke week weer zo tegenop..

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 10:44

ow mijn lijfspreuk. maarreh raad het iedereen ook af om t ezo te doen (is mn lijspreuk niet meer) de belangrijkste dingen pop school zijn. meedoen in de les (eh wattes??) bij wiskunde natuurkunde en schgeikunde vooral veel maken. en dan pas daarna komt het leren. want als je t niet maakt en je moet t opeens gaan doen ben je errug lang bezig metd e verkeerde dingen opschrijven.
maarja dit komt dus uit mijn mond ik weet het (eh blijf nu voor de tweede keer zitten) nu nog hopen dat ik t volgend jaar toe ga passen wnat wordt heftig jaartje volgend jaar en ik moet veeeeeeel leren en maken en doen en doen en vooral nu al bijwerken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 12:31

Jep ik heb de mavo doorgelopen door niet te ouwehoeren onder de lessen ik had wel lol hoor maar vaak was ik tijdens de niet zo intresanten dingen al huiswerk aan het maken (gewoon vooruit aan het werken)
maar alleen de vakken waarvoor je wat in moest leveren of waarbei ze het echt controleerde.
de rest schreef ik wel over van iemand anders die hetgene wat zij niet had weer van mij overschreef.

Ik heb voor m'n examens alleen maar gefeest.
alleen wiskunde had ik niet zo mooi gemaakt een 4.nogwat maar dankzij een 10 voor een tentamen.
uiteindelijk met 3 8-ten en 3 7-ens op m'n eindlijst geslaagd Lachen

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 13:57

Ik hoef als het goed is nog maar 2 examens en dan ben ik er vanaf en heb ik fijn mijn gymnasium diploma!! Nu ook nog ff a.s. dinsdag mijn rijbewijs en dan is alles toppie!! Maar ik heb op school ook nooit zo heel veel uitgevoerd, maar dat merkte ik nu voor mijn examens wel, hoor, vooral met Wiskunde(heb ik morgen, hellup!!) merk ik gewoon dat ik heel veel dingen niet weet, maar ja hopen op het beste dan maar, he, en gewoon iedereen voor mij duimen!!!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 14:20

Ik ga voor je duimen hoor. Bij geschiedenis maak ik het maakwerk meestal ook nie zo goed. Meestal schrijf ik het over ofzo, want die vent controleert altijd. En toch haal ik gewoon goeie punten. Laatst een 10 voor een SLO, 'k had maar een heel klein beetje geleerd. Ik zit nu op 2VWO, ik weet wel 99% zeker da ik over ga. Of er moeten hele rare dingen gebeuren. Nog 4 jaar...... Verdrietig

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 17:17

Dat niet leren helpt bij mij ook niet echt.
Vandaag nog problemen mee gehad.We moesten woordjes leren voor Frans, ikke niet echt geleerd en ik wist er dus een paar niet.Ik niks vragen aan m'n buurvrouw want die man ziet echt alles.Vraagt m'n buurvrouw opeens iets aan mij en ja hoor die man ziet het natuurlijk.Krijg ik min 1 en dat andere meisje een echte 1.
Dat kan ik dus echt niet gebruiken als ik al zo slecht heb geleerd.Was echt Boos!

fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-01 20:41

Ja, je moet wel leren natuurlijk, maar elke les braaf je huiswerk afhebben, dat is vaak overbodig. ( Vind ik) Je moet gewoon even kijken of je het snapt, zo nee, dan probeer je het te maken, anders niet!

Trouwens, moet je ook zelf weten, bij de ene helpt het goed, bij de ander niet.
Bij ons in de klas is het nu zelfs al zo, als je in de agenda's kijkt, zie je alleen de repetities, so's, boekverslagen en spreekbeurten genoteerd, de rest van het huiswerk staat er al geen eens meer in,....... ( Waar gaat deze wereld heen, haha)