Was geen daas! Wij hebben ook dazen hier, maar het zijn van die kleine knutten (is Noors voor minimugjes), die van het zomereczeem. Kennelijk ben ik daar ook allergisch voor... zo paard zo baas he *snif*
De paarden hebben trouwens veel minder last van vliegen/muggen of wat voor vliegend ongedierte dan ook sinds we ze met een nogal sterke citroenspuit doen, weet niet of ik dat 's avonds ook over mezelf heen wil sprenkelen... Joop is er heel gelukkig mee, dus wie weet.
Ik heb hem er zelf afgeslagen (dus de dader is zo plat als een dubbeltje) en het was echt zo'n muggebeest. Grrr!
Over dazen gesproken, gister spoten wij de paarden lekker af (vinden ze zalig met dit weer en daarna lekker in het zand rollen, hebben ze ook geen last van vliegen), zat er een daas op Voltrack. Dus mijn zusje: IEEEEE LAUDINE, D'R ZIT EEN DAAS (ik stond ernaast met de slang in mijn hand). Dus ik zeg heel droog: dan mep je 'm dood. Nee, hij is zó groot (5 cm). Ik omlopen en kijken, tats daas dood. Kijkt ze me aan met van die grote ogen. Ik geirriteerd: ja, dat zijn dazen, die mep je dood, hoe groot ze ook zijn! Ok, dat ze bang is van wespen (??), bijen (nog meer ???), maar van dazen ??? Die beesten doen eigenlijk niets, als je ze tenminste doodmept, als je ze alleen wegjaagt komen ze net zo hard weer terug. Het is veel gevaarlijker om op je slippertjes in je bikini een paard af te spuiten...