Wat zijn leuke boeken voor de vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinta

Wat zijn leuke boeken voor de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 13:45

Nadat ik de reactie van pmarena gelezen had in het topic over leuke films ben ik benieuwd of jullie ook nog leuke boeken weten om in de vakantie te lezen. Niet te ingewikkeld dus, want daar heb ik geen zin in in de vakantie.
Ik heb zelf net het nieuwste boek van Nicci French gelezen (De Bewoonde Wereld) vond ik goed!
En jullie?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 14:17

De boeken van Virginia Andrews zijn ook heel leuk. Niet moeilijke verhaallijnen, maar gewoon een leuk verhaal.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 14:27

het verotte leven van Floortje bloem - Yvonne Keuls
De paardenfluisteraar
Dagboek van Anne Frank
De moeder van David S. - Yvonne Keuls

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 15:12

hm, ik weet niet in welke leeftijds catagorie je zit te denken, maar ik vind de boeken van carry slee heel erg goed. en blauwe plekken van anke de vries.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 16:44

alle boeken van dick francis, en paarden en spanning in een boek!!! Die hele serie speelt zich af op de renbaan. Wel "volwassenen" boeken

Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 16:46

auk schreef:
hm, ik weet niet in welke leeftijds catagorie je zit te denken, maar ik vind de boeken van carry slee heel erg goed. en blauwe plekken van anke de vries.

Nou dit gaat over volwassen boeken..want Nicci French is geen kinderboekenschrijver Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 16:53

De meeste boeken van Dean Koontz zijn ontzettend spannend en met bizarre ontknopingen , je wilt niks liever dan erachter komen wat er nu in hemelsnaam aan de hand is , zo akelig spannend....

En de boeken van Jurassic Park zijn ook heel erg goed , veel beter en veel spannender dan de film , toch ook wel een heel stukje anders eigenlijk.

Ik vind boeken over vliegende schotels en graancirkels en vreemde fenomenen ook altijd heel erg interessant , die vind je vaak bij van die goedkope boekenwinkels , echt boeiend.....

Dean Koontz vind je vaak bij Bruna voor 15 gulden voorheen.

Daar kun je sowieso voor een klein prijsje flink uitzoeken , staan hele goeie tussen !

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 17:22

Rosanne"]
[quote="auk schreef:

Nou dit gaat over volwassen boeken..want Nicci French is geen kinderboekenschrijver Haha!
[/quote]

Ik ben 18 dus Carry Slee spreekt me eerlijk gezegd niet zo aan al vond ik het altijd wel goede boeken.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:24

Alle boeken van Elisabeth George, Hennig Mankell, Jonathan Kellermann, Minette Walters, John Grisham, Patricia Cornwell, Mary Willis Walker, Maeve Binchy....
Joanna Hines- de laatste liefdes nacht
Het vijfde deel van de serie "De aardkinderen" van Jean M. Auel- "een Vuurplats in steen"
Zo genoeg Lachen Knipoog ??!

lady353

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:01

harry potter deel 1t/m4,is leuk voor alle leeftijden
lord of the rings deel 1 t/m3,als van stevige lectuur houdt
paardenfluisteraar
monty roberts
als je er nog meer wilt weten pb maar effe want ik lees heeeeel veel,dus ken genoeg goede boeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:06

Nicci French-alle boeken
Nicolas Evans-de paardenfluisteraar
'' '' '' '' '' '' ''-de wolvenlus (mooi boek)
Jean M. Auel- De aardkinderen (serie van dikke boeken, mooi maar begin is saai)
Joost Zwagerman- 6 sterren
'' '' ''' '' '' - Chaos en rumour

Ken er wel meer maar om dat allemaal neer te typen........

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 18:43

waar gaan die aardkinderen daar over? las het hier al een paar keer namelijk.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:43

Kinta schreef:
Ik ben 18 dus Carry Slee spreekt me eerlijk gezegd niet zo aan al vond ik het altijd wel goede boeken.

carry slee heeft inmiddels ook een boek geschreven met een volwassen doelgroep(je bent 18 inmiddels:P)
het heet moederskruid ofzo ken het zelf verder niet hoor maar ff voor carry opkomen Haha!

Wat ik zelf een mooi boek vond wat ik onlangs gelezen heb is Simon van marianne frerikson.
en ik wil binnenkort ook nog lazarus kind van robert mawson gaan lezen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:59

ow sorry, ik wist ff niet hoe oud je was. Lips are sealed het spiiiiiiiiijt me. hm, sorry maar maanmeisje vind ik ook een mooi boek van kjersti scheen. mijn zus leest het ook, en mijn zus is 20! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:15

Gabriel Garcia Marques kan ik aanbevelen, en Isabel Allende. Verder sluit ik me aan bij de Dick Francis liefhebbers, maar het ligt er een beetje aan welk boek.

En Kinta, de Aardkinderen gaat over een vrouw uit de prehistorie en de belevenissen gedurende haar jeugd bij een stam Neanderthalers. Ze wordt uitgestoten uit de groep en begint alleen aan een nieuw leven. Mocht je echt aan de Aardkinderen willen beginnen, begin bij boek één, ander snap je er niets meer van...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:52

Zelf lees ik dus eigenlijk alleen maar op vakantie, verder boeit het me niet Haha!

Maar als je een beetje van hooror/spanning houd ga dan Misery lezen van Stephen King.
Het is een boek van ong 400 bladzijdes ofzo maar ik had hem in 3 dagen uit!! De film is super maar het boek nog spannender.

Verder lees ik altijd James Bond op vakantie Haha! Wel Ian Flemming maar die heb ik nu uit en du lees ik ook wel eens een verhaal van een andere schrijver.

Deze zomer wil in de Bourne Identity gaan lezen(spionage), de eerste verfilming vind ik heel goed, nu is er ook een 2e verfilming en vind ik het tijd om het boek te gaan lezen, moet het alleen nog bestellen. Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 22:33

Monty Roberts vind ik ook een heel mooi boek. Echt een aanrader Knipoog (en lekker dik, zodat je er de hele vakantie mee doet Lachen )

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 13:08

ja ik ben monty roberts, de man die naar paarden luister aan het lezen...

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 14:01

auk schreef:
ow sorry, ik wist ff niet hoe oud je was. Lips are sealed het spiiiiiiiiijt me. hm, sorry maar maanmeisje vind ik ook een mooi boek van kjersti scheen. mijn zus leest het ook, en mijn zus is 20! Haha!

Maakt niet uit! Ik heb maanmeisje trouwens ook gelezen, mooi boek Huilen

Dat moederskruid heb ik nog niet gelezen, wel de achterkant in de boekwinkel Haha! maar het sprak me niet echt aan.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 14:09

De paardenfluisteraar dat vinden de meeste ook een mooi boek zo te zien Haha! Die moet je echt doen!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:22

Koot graaft zich autobio van Kees van Kooten korte verhaaltjes met veel humor!
vind meestal verhalen boeken ideaal in de vakantie.
maar vorig jaar heb ik (met dan aan Maarten) van mens tot mens gelezen wie schreef het ook al weer. ook erg leuk!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:41

Ik ben 13 en ik heb nog niet van die volwassen boeken in mn boekenkast staan.
Ik heb wel een beejte kinderachtige boeken, zoals Floortje enzo, ook Romana en Ragebol, maar dat zijn wel leuke boeken, ook als je 18 bent.

Maargoed... carry slee boeken heb ik ook, anke de vries boeken ook.

En Harry Potter zijn ook hele leuke boeken!
En de boeken van Kate Cann vindt ik ook erg leuke boeken!
Daar zijn 3 delen van : Verliefd, Samen en Twijfels.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 18:09

pmarena schreef:
En de boeken van Jurassic Park zijn ook heel erg goed , veel beter en veel spannender dan de film , toch ook wel een heel stukje anders eigenlijk.

Tof! Ik wist niet dat daar boeken van waren!
Die moet ik zeker lezen, als ze echt beter zijn als de film, dan zijn ze dus heeeeel leuk Knipoog

Harry Potter boeken zijn ook leuk, voor volwassenen en kinderen. Er zijn vier boeken van.
    Deel 1: Harry Potter & De Steen Der Wijzen
    Deel 2: Harry Potter & De Geheime Kamer
    Deel 3: Harry Potter & De Gevangene van Azkaban
    Deel 4: Harry Potter & De Vuurbeker

De delen van Lord Of The Rings zijn ook leuk. Daar zijn drie delen van (weet alleen de Engelse namen, sorry).
    Deel 1: The Fellowship Of The Ring
    Deel 2: The Two Towers
    Deel 3: The Return Of The Shadow

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 19:00

Het Geheim en Het Meesterstuk van Anna Enquist vond ik heel mooi

Koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 20:46

bianca wel veel kopen want zijn zo uit