een gaatje...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiemisty

een gaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 14:16

k ga dalijk naar de tandarts :'( maar ik heb een gaatje de vorige keer toen ik een gaatje had was het zonder verdoving en deed wel zeer maar niet zo van AUW !!!!!@$%^# zover ik me het kan herinneren

maar nu moet ik weer en ik zat aan verdoving te denken maar dat lijkt me ook pijn doen naald...
En waar doen ze het dan in je tandvlees ofzow

wie weet het ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:19

Moet je even aan shampielover vragen die heeft een verdoving gehad.Ik denk wel dat het in je tandvlees gebeurd,misschien toch maar geen verdoving nemen?De vorige keer deed het toch ook geen zeer.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:20

Volgens mij krijg je er dan een aan de binnenkant en een aan de buitenkant van je tandvlees.
Maar die verdovingen doen niet zo'n pijn hoor, mij lijkt het minder pijn doen als een gaatje boren.
Je kan ook aan de tandarts vragen wat voor gaatje het is. Als hij wat dieper zit doet het meer pijn als dat het een heel klein gaatje is helemaal bovenin zeg maar. Ik heb die wel eens gehad, zo'n klein gaatje, en daar voel je helemaal niks van.

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 14:22

jah het is een klein gaatje zei die want hij zei ook dat het over 6 mnd kon bij de volgende afspraak...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:23

Dan voel je er niets van, of een heel klein beetje.
Bij mij tenminste.
Ik had daar ook geen verdoving.

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 14:24

hij had t gaatje alleen gezien op de foto niet met het blote oog is het dan nie zo groot tog ?

maar k ben ook bang voor naalden dus jah...

xx

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:28

Nee lijkt mij niet, maar een klein gaatje voel je niks of bijna niks van.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:53

Ik denk dat ja naderhand meer last heb van die verdoving dan van je gaatje...bij mij deed het in ieder geen pijn (gaatje) en ze verdoven je tandvlees ja

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 16:01

ik ben terug en het deed niet verschrikkelijk zeer maar tog wel een beetje auw...

xxx Linda

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:02

een klein gaatje kan net zo zeer doen als een grote hoor ligt eraan op welke plek je 'm hebt zitten.
In het galzuur voel je er niets van daar zit geen gevoel in.
onder het glazuur zit je dentine daar zitten een soort kanaaltjes in met uitlopers met vloeistof van de zenuw.
zo weet je als iets te koud, te hard of te warm is en dat doet dus zeer als je wordt geboord zonder verdoving.

Bij boren prikken wij maar 1 keer alleen bij het kiezen trekken of meerdere gaatjes krijg je 2 of meer prikjes.
die prikjes voel je niets van nog minder dan wanneer je jezelf met een naald in je vingertopje steekt.

Gaatjes op foto's zijn niet te zien omdat ze vaak tussen de kiezen zitten.
over het algemeen zijn die dan juist groter omdat je eerst bovenin de kies een gaatje moet boren om aan de zijkant te komen.

groetjes

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:32

Nou is dat alles ik ben laatst naar de tandarts geweest en toen bleek schijnbaar toch dat ik te veel snoepte. Ik had namelijk 6 gaatjes Boos! en toen zette hij ook nog die haak waar die altijd mee peuterd rechtop in mijn tand om te laten zien hoe groot dat gaatje eigenlijk wel niet was en liet het toen los dus die haak stond rechtop in mijn mond.

marouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:30

whahaha!dat zijn er ook niet wat he!!ik denk dat ik ook wel gaatjes heb, maar moet de tanarts nog even bellen!!!!

Vivian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:34

Ik heb nog nooit een gaatje gehad