25 graden met hier en daar een bui

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

25 graden met hier en daar een bui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 17:20

Jaja, dat zeggen ze ja... Laten die buien nou gewoon áltijd op MIJN kop vallen!
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak, dus hijs je broek maar vast op (en lach me niet uit, ik voel me al k*t genoeg).

Vanochtend 3x het weerbericht gechecked en toen besloten dat ik zonder jas zou gaan, ik hoef maar 20 minuutjes op de fiets, en het zonnetje scheen. Wat kán er dan in godsnaam mis gaan? Alles dus. De heenweg ging nog, maar om 12.30 moest ik naar de tandarts, dus ik vol goede moed uit het raam gekeken: regen. En het hield niet op. Dus ik moedeloos in mijn bloes op m'n fietsie gestapt. Raden hoeft waarschijnlijk niet, ik was binnen 5 minuten zeik en zeiknat. Arme arme ik, maar ik ben niet van suiker, dus zo erg was het allemaal nog niet. Mijn schoentjes waren zieliger, die hebben de afgelopen weken al veel water over hun kop gehad omdat ik zo eigenwijs ben, en daar kunnen ze kennelijk niet echt tegen *snif*, vanochtend wilde ik gewoon mijn ZOMERSCHOENEN aan... maar het ís geen zomer *slaat hoofd tegen de muur*.
Goed ik zeiknat in het dorp aangekomen, had nog een paar minuutjes over, dus ik de Halfords in om een poncho te kopen (had geen nut meer, maar ik was het goed zat). Mooi ding, en waterdicht (wow!), dus ik vol goede moed naar de TA. Moestie ook nog boren, maar goed, daar kan ik tegen, ben niet van suiker en ook niet van marsepein... en toen deed het dus auwie! Huilen (ik ben een grote meid, maar dit werd me eventjes teveel Haha! heb niet gehuild, maar ik was t nu echt zat), dus toen ik weer door t dorp kwam en het zonnetje opeens scheen (goh, die bui duurde zeker precies zo lang als ik echt buiten moest zijn). Ik was zo gefrustreerd dat ik 'even' wat leed moest verzachten en toen heb ik dus lekker kleren gekocht (onder het mom van: ik moet toch iets droogs aan? Schijnheilig ), raspatatje gegeten en in het zonnetje naar kantoor gefietst. Je mag 3 x raden, maar ik denk dat 1x al genoeg is... IK WAS DROOG. Kleren ook voor niets gekocht.
Naja, ik vrolijk aan t werk, begint het net opeens te betrekken, wat geflits en gerommel, en ja hoor: ONWEER. Nu heb ik een poncho en voel ik me behoorlijk safe, maar het valt gewoon wel op he? Dus ik ga met mijn opblaasbare honkbalknuppel met het trapje omhoog om die wolken even leeg te schudden voor ik me weer helemaal nat moet laten regenen door die enkele bui van vandaag! Ik heb wel wat beters te doen (zoals droog naar huis fietsen).... Frusty

[update] net kwam het opeens met bakken tegelijk naar beneden, en dan kan het nooit lang duren, dus nu is het opeens weer nagenoeg droog. Ik heb wel besloten dat ik lekker met blote voeten naar huis ga fietsen, mijn arme arme schoentjes toch [/update]

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:33

Ach wat nu valt valt straks niet Haha!
Kan ik teminste droog buiten zitten!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 17:36

Kennelijk hebben ze nog wat bakken over daar boven, want het giet nu gewoon weer... Ach, ik ga zo maar lekker met blote voeten fietsen, ze kunnen de pot op allemaal!

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:39

ja het is nou net hier droog, het mag van mij wel weer is lekker gaan onweren!!!= gezellig!!! Haha!
gelukkig was ik net klaar met m'n kranten lopen...

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:53

Jee wat een pech.Wat is poncho? hier heeft het niet geonweert, niet geregend,niets! *LOL* Limboland rulezz Tong uitsteken:D

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:57

Hier was 't net helemaal donker en de straat staat blank.... Nu is het weer bijgetrokken en tracht het zonnetje zelfs door te breken maar het rommelt nog steeds in de verte...... Maar ik ben met de auto Haha! dus boeieh of het pleurt.

Ik heb te snel gesproken want ik hoor weer regen tegen het raam Frusty maar nogmaals boeieh ik ben nog steeds met de auto, die overigens veilig in de parkeergarage staat.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 18:03

En hier in het hoge noorden schijnt het zonnetje zo erg dat ik het smoorwarm heb. Ik heb zin in een stortbui........... maar dan wel tussen nu en een halfuur want dan ga ik op de fiets naar het paard Bloos

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:37

Ha ha, wat kan je dat smeuig vertellen zeg! Genieten! Sorry, maar zoals je zelf al zei, de beste vorm van vermaak is leedvermaak! Haha!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:52

Dit had je niet moeten vertellen waar ik bij was... dan had ik een slag voor mijn harses te pakken omdat ik je uit...uh toe aan het lachen was Haha! ik lig bij dit soort dingen helemaal dubbel...sorry Bloos

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:56

die korte buitjes vind ik echt heerlijk!! ik moest vandaag een eind (terug) fietsen en toen ik buiten kwam regende het. ik vond het echt heerlijk want ik kan er NIET tegen als warmte drukkend is..

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 21:36

Hahaha, het zou ook echt iets voor mij zijn dit verhaal...

Maaarr.. voor de verandering had ik mazzel vandaag, ik was 2 tellen thuis en de buien barstten los... Lachen
Laatst bijgewerkt door Naz op 09-07-02 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 22:07

Dat soort mazzel heb ik ook wel eens, maar dat zijn de spaarzame momenten.
Het ergste is nog dat ik op de terugweg van de TA Let it Rain van Amanda Marshall zong, dan vráág je er ook gewoon om *snif*. Idd, blote voeten is een uitkomst, je moet wel eelt onder je teentjes hebben want trappers zijn hard, maar mijn schoentjes zijn me dankbaar! En ik heb die kleertjes niet voor niets gekocht, ik trek ze heus wel aan!
't Was wel een loser moet ik zeggen, ik kocht dus een Diesel-bloesje (heel gaaf, ik is heel blij daarmee) uit de nieuwe collectie. Dus hij zegt zo: ja dat is wel de nieuwe collectie, ik: oh? (as in: wat mot ik daar in godsnaam mee, ik hoef hem al niet meer Tong uitsteken ), ja, dan ben je wel heel hip. Ik moest mijn best doen niet al te hard te lachen want als ik ergens niets om geef is het wel hip zijn, ik wil gewoon kleren die IK tof vind, en of dat nou in is of niet, I don't care. Bij de Benneton waren ze nog meelevend ook, ze vonden dat ik vooral geen kou moest vatten, dus toen zei ik: daarom ben ik ook kleren aan het kopen Haha! . Logisch toch?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 00:29

Maar als jij idd vaker zo eigenwijs bent om door de regen te fietsen zonder fatsoenlike regenkleding, dan heb je zeker al heel veel nieuwe kleding inmiddels... Schijnheilig Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 08:26

Ik had je wel willen zien fietsenop je blote pootjes ... Tong uitsteken Ik heb 't ook weleens gedaan en trappertje doen inderdaad *au*(maar da's een heeeeeel ander leedvermaak verhaal komt neer op "ik met fiets in sloot, kroos op hoofd")

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:36

Ik kan er ook niet tegen, tegen die buien Boos! Al is het maar een miezelbui!
Vorige keer op een dinsdag was het een verschrikkelijke dag en net de dag dat ik sportdag had!!
Dus ik keek 's ochtends uit mn raam en ja hoor: regen, regen, regen.
Dus ik me goed aankleden, want mn moeder zei dat het koud was.
En mn regenpak aangetrokken en toen stond ik buiten en toenwas het droog! Frusty
Dus ik fietsen naar het veld, die wel doorweekt moest zijn, waarom laten ze zoiets doorgaan? Verward
Maargoed... daar aangekomen, deed ik mn regenpak uit, mn jas (ik had het ondertussen wel hartstikke heet). en liep naar het veld toe en toen begon het te regenen!! Boos!
Maar ik had een trainingsbroek aan, een korte broek, een trainingsjasje, een sweater en een t-shirt (ja... mn moeder zei dat het koud was).
En heel de dag toen wij aan het sporten waren regende het Boos!
Toen die midddag fietstsen we naar huis en toen was het droog Boos!
Toen heb ik mezelf maar getroosd met een patatje Haha!
En heel die middag is het bij ons droog geweest met zon, en ja... dan zit ik heel de dag binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:37

Ja, hier de buien, en in spanje de 25 graden.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:44

Oh geweldig hoe je het weer brengt Laui! *LOL*

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:09

een Poncho is een vuilniszal maar dan iets mooier van model

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:25

Bij ons ging het pas 's avonds regenen, dus de hele dag lekker drukkend geweest. En wat ga ik doen met dat weer, juist ja nieuwe rijbroek kopen. Fijn hoor in zo'n zweterige paskamer rijbroeken passen, probeer die eens fatsoenlijk uit te krijgen als je aan alle kanten plakt. Frusty
Toen was ik aan het rijden, we hebben nu geen beschikking meer over een binnenbak en ja hoor gaat het natuurlijk uitgerekend op dat moment regenen. Heb maar halthouden en stilstaan geoefend op het stuk onder de bomen. Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 16:00

Sundancer schreef:
een Poncho is een vuilniszal maar dan iets mooier van model

Hij mag dan wel grijs zijn, het is zeker geen vuilniszak! Het is een regencape, dat is heel wat anders dan een vuilniszak met gaten erin! Ik heb bovendien nog 12 maanden garantie op die 'vuilniszak'! Tong uitsteken

Esther: dat heb ik vorige week gedaan, ik poetsen en alles: helemaal droog. Ik stap op, begint het te druppelen, ik heb ingestapt en wil gaan draven: zeikende regen. Toen ben ik ook onder de bomen wat achteruit-vooruit oefeningetjes gaan doen. Helaas bleek na luttele secondes mijn jas doorweekt en mijn paard het meer dan spuugzat, toen zijn we met gevaar voor eigen leven in 1 rechte lijn met de snelheid van het licht naar stal gesjeesd. Toen ik m afgezadeld had stond de bak totaal blank en hadden we toch moeten zwemmen. De dag erop liep hij als een zonnetje, dus ik was heel tevreden met die 'stapdag' tussendoor! Schijnheilig

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:27

Hoosbuien aan één stuk door. Mijn lens is gescheurd waardoor ik zometeen met bril op door de regen moet <word je niet blij van>.
Ik heb alleen een bodywarmertje bij me want vanochtend was het nog mooi weer.
Ach en de paarden... ik ga vanavond naar stal en ik kijk wel wat voor weer het is. Als het echt dit weer blijft de hele avond, dan krijgen ze vandaag een rustdag.