goh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

goh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 14:22

is het wel normaal dat je per dag 7 keer het goldfish virus krijgt gemaild? Ik word geloof ik echt gek. Ik heb trouwens ook geen idee wie de zender is, ene Kimberly. Hebben jullie hier nou ook zo'n last van? Boos!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:44

Ik had vandaag mijn hele mailbox volstaan: 'check attachment'... grrrr...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 15:00

Ha ik haal met gemak 15 als ik mn hotmail filter niet aan zou hebben staan. Hij filtert de ongewenste post er uit. en de meeste kwamen van een zelfde adres dus dat adres heb ik geblokt

Clautje

Re: goh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 15:16

Irisjuh schreef:
is het wel normaal dat je per dag 7 keer het goldfish virus krijgt gemaild? Ik word geloof ik echt gek. Ik heb trouwens ook geen idee wie de zender is, ene Kimberly. Hebben jullie hier nou ook zo'n last van? Boos!

ja man!!!
ik krijg het van heel veel, zeker wel 4x per dag! Frusty Frusty Boos! Bloos
en steeds zijn het onbekende,en ik krijg ze in het ongewenste postvak,
hoe kan ik de titel goldfish blokeren??

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 15:20

in je hotmail
kun je in het filter ongewenste post mails blokkeren die een bepaald woord in het onderwerp hebben, zoals bijvoorbeeld FWD: ofzo... dus ook Goldfish!

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 15:27

ahhhhhhhhhhhhhhhh dus ik ben niet de enige!!! Ik dacht al wat is dit voor shi t de hele tijd!!
Krijg er wel 2o per dag ofzo! Zo irritant!
heb ook al een paar keer geblokeerd. Maar het is telkens van een andere afzender! Heb het gelukkig nog niet geopend!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:02

Onderstaande tekst is afkomstig van de site www.zonnet.nl

Na een traag begin lijkt de nieuwste Yaha-variant nu bezig te zijn met een meedogenloze opmars. In de Benelux, en dan vooral in Nederland, greep het virus de afgelopen dagen in razend tempo om zich heen. Uit cijfers van virusbestrijders Trend Micro en MessageLabs blijkt dat het onding al duizenden pc's heeft besmet.

Yaha is een lastig wormvirus dat betrekkelijk weinig schade aanricht op je pc, maar wel een netwerk aardig kan overbelasten. Het virus verstuurt zichzelf naar iedereen in je adresboek en gaat daarnaast ook op zoek naar mailadressen in de bestanden van ICQ en Messenger.

De Yaha-variant is vergelijkbaar met virussen zoals ILOVEYOU en Klez, die een computer ongezien overnemen en vervolgens een mailcampagne op touw zetten. Eén Nederlandse provider sloot deze week drieduizend abonnees af om te voorkomen dat het netwerk overbelast raakte. Veel gebruikers hebben niet in de gaten dat hun pc besmet is geraakt, omdat er ogenschijnlijk niets aan de hand is.

Het signaleren van Yaha.E (of 'F' en 'G') is niet gemakkelijk. Het virus kan verstopt zitten in een mail met vele mogelijke onderwerpen, zoals 'FW:goldfish' en 'FW: The world of Friendship!'. Op de ZDNet-redactie kwamen de afgelopen week tientallen besmette mails binnen, met iedere keer een ander onderwerp.

Aanvankelijk dachten virusbestrijders dat de nieuwe Yaha-variant relatief weinig voorkwam. Ondertussen is gebleken dat het virus toch aan een opmerkelijke opmars bezig is. Zaterdag detecteerde het Engelse anti-virusbedrijf Messagelabs 2.662 besmette mails, zondag was dat al gestegen tot 3.155. Maandag stond Yaha met 4.345 stuks al op de derde plaats van de meest voorkomende virussen. Woensdag was het aantal afgenomen tot 1.181. Messagelabs heeft Yaha inmiddels het etiket 'ernstige bedreiging' meegegeven. In totaal heeft het bedrijf 24.000 gevallen gesignaleerd.

Bijna de helft van alle gevallen deed zich voor in Nederland. Natasha Staley van Sophos: "Ik geloof dat de meerderheid afkomstig is uit Nederland en Zwitserland." Bij Trend Micro hetzelfde verhaal. Yaha stond zondag in hun Europese rangschikking van virussen op positie negen, nu op drie. Wereldwijd staat Yaha bij Trend Micro op de negende plaats. Grootste broeihaard van Yaha blijkt wederom Nederland, waar het op een tweede plaats staat. In België staat Yaha zelfs op de eerste positie, zij het met veel minder infecties. Trend Micro blijft echter het virus als een beperkte risico inschatten. Oude getrouwen als Klez, Nimda, Funlove en Sircam zijn op dit moment nog steeds de meest verspreide virussen.

Echt doorgebroken is de wormvariant dus (nog) niet. "Op het moment is Yaha.E in significante hoeveelheden verspreid, maar niet op dezelfde schaal als een Nimda- of Sircam-virus. We houden Yaha echter wel nauwlettend in de gaten", aldus Staley.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:16

Ik heb dat ook, ik krijg ze van onbekende mensen en van bekende mensen. Over een screensaver ofzo, en idd ook onder de naam goldfish. Ik heb er geeneen van geopend heb ik nu wel dat virus dan?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:37

Zeelandnet is inmiddels zover dat alle verstuurde e-mail gecontroleerd wordt en zonodig worden een geïnfecteerd e-mailadres alle uitgaande mailtjes geblokkeerd.Dit kan weer ongedaan worden gemaakt als de compu weer virusvrij is. Ze hebben al zo'n 200.000 geïnfecteerde mailtjes gevonden bij 70.000 leden....

angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 17:42

heb op jeugdhonk een topic over het YaHa virus
CHECK CHECK!!
want ik kreeg die en deze goldfisch allebei binnen
en allebei geopent en mn hele computer deed vreselijk traag
(het yaha virus dus)
en dit is een nieuw virus dus lees ff mn topic!!!
Wat houd het goldfish virus in dan?
want die heb ik ook gisteren 3x gekregen??
XXXXXangel

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 18:18

ja het barst weer van de virussen!!
ik accepteer ff een tijdje niks meer van niemand, en dan zien we wel verder Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 19:11

sjezus net weer, 14 mails van die ene Kimberly!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 19:43

eindelijk het persoon van die mailtjes gevonden. Ze heeft er zelf ook last van, en ze kan het maar niet verwijderen. iemand tips? Haha!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 23:36

Ik heb dat mailtje van goldfish natuurlijk wel met mijn stomme kop geopend!! *domblontdomblontdom*
Heeft mijn broer weer de hele avond achter de pc gezeten, het is nu opgelost. Alleen alle mailtje uit outlook express zijn verdwenen....Boos!