Het ultieme geen-zin-gevoel, herkenbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirte

Het ultieme geen-zin-gevoel, herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 20:27

Het is weer vrijdag, weekend voor de meesten maar niet voor mij. Heb namelijk zware tentamenweken en moet dus heel hard leren. Maar er duikt bij het aanblik van mijn boek al een ultieme-geen-zin gevoel op. Ik kan mij er gewoon niet toezetten, ga telkens iets anders doen om maar niet te hoeven leren. Is die afwijking herkenbaar? Sommige mensen kunnen zo gediciplineerd leren, maar ik ga rommelen met pennen, liedjes zingen, bokken, kortom allerlei nutteloze dingen doen, ik heb gewoon echt geen zin. Wat kun je hier nou aan doen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 20:28

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 20:31

That's right Bart! Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 20:35

Zit hier nog steeds terwijl ik een uur geleden eigenlijk alweer zou gaan lezen Verdrietig Niet goed

Maar goed.. Moet er nu echt maar eens aan geloven. Heb nog maar een week om 4 vakken te leren (vanaf het begin zo ongeveer Scheve mond).

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 20:52

Ik zit al vanaf eind maart elke dag te denken 'ik MOET met mijn stageverslag bezig'

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 21:33

Erg hè? Ik vraag mij nou af waar het dat nou aan ligt, opvoeding ofzo? Ik ken er zat die al weken aan het leren zijn, en ik heb nog 6 tentamens voor de boeg volgende week en moet nog beginnen. Wel is het zo dat een beetje 'dead line' mij wel stimuleert, maar dan nog, ik begin standaard te laat en kom altijd tijd tekort. Ik leer het volgens mij echt nooit, maar zo te zien zijn er meerdere! Knipoog

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 22:00

Snap het ook nooit, dat sommige mensen bijv 8 uur kunnen leren aan een Franse toets iod.
Heb het zelf na 15 minuten al gezien (ALS ik het al voor elkaar krijg mijn boek open te doen).
Maar goed, doordat ik iets té vaak het "ultieme-geen-zin gevoel" had, is het dit schooljaar ook niet gelukt...
Nou ja, kweet dus ook niet wat je eraan moet doen... Scheve mond

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 22:13

Ik had dat probleem voor mijn examens *LOL* Moet nu alleen nog mijn kamer opruimen enzo...Haha! Dus ik snap helemaal wat je bedoeld, sterkte alvast en je gaat het wel redden Party!!

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 22:13

Ik heb 4 weken voltijds de tijd gehad om een verslag te schrijven over een algje, maar ik denk dat ik zeker 1/4 van mijn tijd op Bokt heb doorgebracht...... Hoezo verslaafd???
Tja, dan moet de universiteit maar niet zo´n supersnelle goede glasvezelkabel door alle studentenflats leggen. Helemaal eigen schuld.... Daar moet je toch gewoon gebruik van maken.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 22:18

Dat gevoel ken ik ...

Ik moet mijn proefwerken voor de proefwerkweek nog leren en vandaag was mijn laatste schooldag met ' gewone ' les.

Maar ik heb echt geen zin om te leren nu ....

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 22:37

komt mij ook bekend voor Haha!
heb voor mijn examens eigenlijk geen een boek open gehad Bloos (ben toch geslaagd met zesjes en zevens Pling )
werkstukken de dag van te voren aan beginnen Frusty (ook nog zevens halen)
en ga zo maar door Haha!
gewoon NIET aan school denken was het bij mij Schijnheilig
ben toch het examen doorgekomen en loop nou met een diploma op zak Party!!
xxx jen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 02:10

Ik heb zelfs hetzelfde met slapen Haha!
Ik weet dat ik dat moet gaan doen maar zit toch nog lekker nutteloos (cq kansloos) bezig te zijn achter de PC nu. Niet goed

Anyway..
Morgen weer (niet al te) vroeg op en weer studeren Haha!
Ofzo..

Vanavond was Vanilla Sky trouwens m'n SOA.. Op zich wel een aanrader Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 08:05

Ik ken het.... Ik ben best een stuudje, maar de laatste maanden is het er flink uitgezakken, de zin in school is er allang uit. Lips are sealed Mijn inzet is zo zwaar naar de kl*te gegaan door die ongein allemaal op school, dus ja. Ik doe alles ook op het laatste moment en loop maar uit te stellen. Scheve mond Totdat ik op het eind mezelf weer tegenkom, stom stom stom dus.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 09:46

ooooh heeel herkenbaar!!! ik zit midden in de laatste schoolonderzoeken... vrijdag zijn ze afgelopen! maandag heb ik wiskunde, en ik heb geen 1 van de sommen als huiswerk of in de les gedaan Frusty dus nou moet ik dit weekend wiskunde gaan leren.. maar eh.. vanmiddag komt m'n vriendin hier (om samen wiskunde te doen haha, maar dat komt er meestal niet van) en vanavond caroussel met m'n pony, morgen feest van m'n oma die 70 wordt en 's avonds nog naar m'n knol!! Scheve mond
maar ik weet dat ik (ook als ik alleen maar 1en haal) toch over ga, dus dat stimuleert nou ook niet echt....

en ojaaa.. ik moet ook nog 1 cultureel verslag maken voor ckv deze week! anders mag je niet over..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 10:04

jaa ik ken het gevoel Scheve mond

ik zit ook midden in mijn toetsweek, ik ben dinsdag gelukkig klaar, maar heb maandag 3 toetsen Scheve mond

en ik moet me er ook steeds toe zetten, maar tot nu toe gaat het redelijk terwijl ik nu ook eigenlijk zou moeten leren Clown tululu!

succes iig!