Mijn usericoontje met uitsterven bedreigd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Mijn usericoontje met uitsterven bedreigd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 12:14

RTL Nieuws weet te melden dat ik zuinig moet zijn op mijn usericoontje:

Kiwi dreigt uit te sterven

Het gaat niet goed met de kiwi. Met de kiwi-vogel dan, want met de gelijknamige vrucht is niks aan de hand. Ooit telde Nieuw-Zeeland 12 miljoen van deze grappige vogels, nu zijn het er nog maar 70.000.

Oervogel
Weinig mensen weten dat de kiwi-vrucht zijn naam dankt aan een vogel. Het bekendste exportprodukt van Nieuw-Zeeland lijkt namelijk sprekend op zijn gesnavelde landgenoot. De kiwi-vogel leeft al 70 miljoen jaar op Nieuw-Zeeland, maar nu lijken zijn dagen bijna geteld.

Wezel
Dierenbeschermers zijn bang dat zonder maatregelen de vogel binnen een eeuw uitgestorven kan zijn. Volgens hen komt het leefgebied van de kiwi steeds meer in het nauw door de aanleg van steden. Ook de import van roofdieren zoals de wezel kan op termijn funest zijn. Er moeten minstens vijf nieuwe natuurreservaten bijkomen om de toekomst van de kiwi veilig te stellen.

Nachtdier
De kiwi is een donzig nachtdier dat zich voedt met bessen en insekten. De kiwi kan 30 tot 40 jaar oud worden, maar de meesten worden door roof niet ouder dan 8 maanden.

Afbeelding

©RTLNieuws.nl

Bron: http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/ind ... d/kiwi.xml

Ik las het ook al in de Metro vanmorgen. Arm kiwivogeltje... *snif*

Wist alleen niet dat het beestje al 70 miljoen jaar bestond... Verward

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:18

ahhh arm kiwivoogje!!! vind ze echt cool, k hoop maar dat ze ervoor kunnen zorgen dat de kiwi nog lang niet uitsterft.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:21

Jaaaa ik wist t lekker ook al!

Jammer, dat de skiwi dreigd uit te sterven!

K had al zo'n vermoeden, want ik zie ze tegenwoordig nooit meer!!! Knipoog

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:24

straks wordt je usericoon nog zeldzaam, wees er maar zuinig op Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:25

Nou als ik jouw was ka zou ik dat ene plaatje maar snel opslaan anders is die ook weg Knipoog .

Ik zag het idd in de krant staan arme beestjes.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 06-06-02 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:27

Prisca schreef:
Nou als ik jouw was ka zou ik dat ene plaatje maar snle opslaan anders i die ook weg Knipoog .

Tja plaatjes die verdwijnen.... gebeurt volgens mij vooral als je wat langer op vakantie bent en er hier nog mensen zijn die daar jaloers op blijken te zijn. Dan komt t nog wel eens voor dat je plotseling een ander plaatje hebt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:31

Nee maaike toch geen ander plaatje ? Alleen was skapie dood omdat die je miste Haha! .

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:47

ik vind ze wel cute jammer dat ze het niet overleven in mijn tuintje anders mochten er best een paar hier komen wonen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 12:57

Ik vind dat Nieuw-Zeeland best wat meer z'n best mag doen om het nationale symbool van de ondergang te redden. Ben benieuwd wat de regering eraan gaat doen. Speciale fokprogramma's? Wezels afschieten? Knipoog

BTW ik heb er al drie gered: m'n usericoontje, m'n oude usericoontje en eentje als operator logo op m'n nieuwe foon (jaja, ik heb 'm!). Oh, en nog een paar thuis, waarvan eentje in knuffelversie en een ander op een rugzakje...

Weet je wat, ik ga gewoon mijn eigen reservaatje beginnen! Cool

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:53

Prisca schreef:
Nee maaike toch geen ander plaatje ? Alleen was skapie dood omdat die je miste Haha! .

Hij versprong zich toch? Toen bleef hij halverwege hangen. Zag er best grappig uit dat gebungel. Het enige jammere was dat Skapie (aka Maaike) op vakantie was en geen berichtjes plaatste, dus moesten wij elke keer op zoek naar een Maaike bericht (heel saai als je ze meer dan 1x leest) om lekker te kunnen genieten! Vork

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:18

Afbeelding

mja zag dit bord ook al staan vanmiddag, gevarezones zijn al aangelegd Tong uitsteken

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:21

hahah heegft karin er weer een bij bij haar collectie. Ik weet alleen niet of deze zo populair zal zijn ?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:23

Laui!"]
[quote="Prisca schreef:

Hij versprong zich toch? Toen bleef hij halverwege hangen. Zag er best grappig uit dat gebungel. Het enige jammere was dat Skapie (aka Maaike) op vakantie was en geen berichtjes plaatste, dus moesten wij elke keer op zoek naar een Maaike bericht (heel saai als je ze meer dan 1x leest) om lekker te kunnen genieten! Vork
[/quote]

*snif* en dan kom ik thuis, sprint naar de compu en vind mn skapie bungelend over een hekje heen... Erg zielig gezicht. Ik vertel nu dus maar niet dat ik weer lekker lang op vakantie ga van 7 juli t/m 1 augustus want dan halen jullie weer zoiets uit (kim had t al over een broodje shoarma dacht ik....) *huil*

Maar ik ben idd ook benieuwd hoe ze de hoeveelheid kiwivogels in stand willen houden en willen vergroten. In gevangenschap opfokken en dan vrijlaten is misschien ook een idee maarja dan komen er weer meer wezels want die hebben dan weer zat eten natuurlijk...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:26

Oww gelukkig hadden we nog geen idee hoor maaike Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig .

We zullen heeeeel braaf zijn Lips are sealed .