Volle maan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Volle maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 03:19

Ik kan weer eens niet slapen en ineens zag ik dat het volle maan is. Zo vreselijk mooi. Ik zie verder geen sterren, alleen die maan die zo fel is dat het lijkt alsof hij licht geeft,
En hij geeft me echt een vertrouwd gevoel. Alsof hij even daar in de lucht geplakt is om mij te zeggen dat het allemaal wel goed komt.

Het zal wel 3 uur in de nacht kletspraat zijn, maar ik zit er nog even van te genieten.

Eileen

Volle Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 15:19

Ik slaap eigenlijk altijd slecht met volle maan! Mijn vader ook. Men maakt mij altijd uit voor idioot (ben ik natuurlijk ook wel Knipoog ) als ik beweer dat neit slapen en volle maan met elkaar te maken hebben. Maar het is toch echt zo!
Als de volle maan goed te zien is vind ik hem overigens altijd heel mooi. Want ook met het blote oog kun je dan structuur zien!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 23:40

ik maakte toen een rit (naja was om 11 uur terug )
samen met een vriendin
het liep wat uit
we werden echt geleid door het maanlicht
geloof me
een betere rit kan je je niet wensen Dromen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 00:05

Hmmmm, ik werd ook vroeger, weleens wakker midden in de nacht en dan kroop ik wel eens mijn balkondeur uit met mijn rat om te kijken naar de sterren Haha!
Zo heb ik eens vallende sterren gezien.... echt gaaf.
De wassende maan ....

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 00:20

Ik zie geen sterren de luch is roodachtig tis denk ik aan te licht nog !

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:00

toen mijn beste vriendin jaren geleden voor en jaar naar Frankrijk reisde, spraken we af dat als het helder was, we allebei naarde maan zouden kijken, dan wisten we dat we allebei dezelfde maan zouden zien en dan waren we niet zo ver bij elkaar vandaan.

Okee, als ik het nu lees is het bullshit, maar ja, toen klonk het wel redelijk, grinnik!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:10

Kan met volle maan ook niet slapen,misschien beetje wolventik?

Anoniem

Re: Volle Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 13:34

Eileen schreef:
Ik slaap eigenlijk altijd slecht met volle maan! Mijn vader ook. Men maakt mij altijd uit voor idioot (ben ik natuurlijk ook wel Knipoog ) als ik beweer dat neit slapen en volle maan met elkaar te maken hebben. Maar het is toch echt zo!
Als de volle maan goed te zien is vind ik hem overigens altijd heel mooi. Want ook met het blote oog kun je dan structuur zien!

Hey daar ga ik ook eens op letten!

Ik heb ook vaak last van slapeloze nachten, en heel toevallig ook al de afgelopen dagen. Zelf heb ik er nooit opgelet of het dan volle maan was.
Maar daar komt nu verandering in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:09

stelletje weerwolven loopt hier rond, dat blijkt maar weer... }>
Toch heb ik er zelf ook wel last van.

Als je echt een keer sterren wilt kijken moet je de woestijn is. Dat is echt onvoorstelbaar als je dat nog nooit gezien hebt. Door al het stadslicht zie je hier de helft minder namelijk, zelfs als je in Drente woont (*duikt weg* Haha! )

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:14

ik zie nu helemaal geen maan Boos! (nee dat heb je wel eens dat het ligt is)
wel is de maan heeeeel mooi
ik vind het net altijd lijken of daar mannetjes op lopen die sommige delen van de maan donkerder hebben geschilderd Haha!

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:21

wow, k ga ook maa reens kijken naar vollemaan als ik niet kan slapen!! k wil ook wel vallende sterren zien!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 20:22

Ik heb gister toch heelrijk geslapen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:55

gelukkig ben ik niet de enige die de volle maan zo eng vindt en dan niet kan slapen, ik ben nogal bijgelovig geloof ik Scheve mond

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:58

Ditta schreef:
wow, k ga ook maa reens kijken naar vollemaan als ik niet kan slapen!! k wil ook wel vallende sterren zien!

dan moet je in augustus in frankrijk zijn, dan zie je pas veel vallende sterren!! tig per nacht

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:27

ik kan ook nooit slapen als het volle maan is....
Heel irritant!!

Ik wist trouwens niet dat het weer volle maan was, maar nu jullie het zeggen heb ik zoiets van o ja, toen sliep ik weer eens slecht.

eigenlijk heel vreemd hé!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 16:31

Nog meer weerwolven hoor! Ik slaap altijd slecht met volle maan. Ik ben dan wel moe, maar ben dan gewoon vaak wakker en slaap onrustig.

Heel vaag dus Verward

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 17:09

Ik krijg altijd zin om te feesten enzow met volle maan Verward wordt dan altijd een beetje hyper en baldadig Tong uitsteken

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 21:10

vind een volle maan wel mooi,maar ook wel wat eng...
die weerwolven }> ze zouden eens door mijn raam kunnen klimmen he Knipoog
ik kende iemand die toen ze jong was dacht dat de zon gewoon even achter de horizon verdween,om haar licht af te leggen voor de nacht en dan snachts kon slapen(als maan dus Haha! )wel grappig...

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 21:12

Ik werdt vroeger altijd vrolijk van de volle maan en de sterren, ik zat er altijd met bewondering naar te kijken, nu wordt ik er verdrietig van

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 21:15

Llewella schreef:
Ik krijg altijd zin om te feesten enzow met volle maan Verward wordt dan altijd een beetje hyper en baldadig Tong uitsteken

Moet je een keer naar Ruijgoord komen, daar worden in de kerk volle maansfeesten gehouden.. Heel mooi, want het is net buiten Amsterdam, maar toch een stuk donkerder waardoor je de maan en sterren goed ziet.

Ze draaien alleen (in mijn ogen) vreselijk slechte housemuziek Tong uitsteken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 23:05

Ben ik dan de enigste die wel slaapt dan Verward
ja soms slaap ik ook slecht maar weet dan niet of het volle maan is.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:06

Zep schreef:
Door al het stadslicht zie je hier de helft minder namelijk, zelfs als je in Drente woont (*duikt weg* Haha! )

ships, je was net te snel weggedoken, maar ik krijg je nog wel!

nee, maar je hebt wel gelijk (denk ik; ik ben namelijk noig nooit ind e woestijn geweest, *LOL* ), hoe minder licht om je heen, hoe meet sterren je ziet! Maar het verschil tussen "het noorden" en de randstad is niet in woorden uit te drukken. Niet voor wat betreft de hoeveelheid licht, maar ook voor de rest eigenlijk niet!

ach, wat zit ik ook eigenlijk te doen Frusty
ik hoef Drenthe toch helemaal niet te verdedigen! Sigaar Haha! Lovers Lips are sealed

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:27

Nou, van dat licht in de randstad is ook niet helemaal waar want ik woon in de randstad, in het bos 'in the middle of ... nowhere' en bij ons is het echt donker hoor, als de maan opkomend is en je ziet ook in de lucht geen licht van de stad. En met donker bedoel ik echt donker ind e zin dat je geen hand voor ogen kunt zien.

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 16:47

batje"]
[quote="Llewella schreef:

Moet je een keer naar Ruijgoord komen, daar worden in de kerk volle maansfeesten gehouden.. Heel mooi, want het is net buiten Amsterdam, maar toch een stuk donkerder waardoor je de maan en sterren goed ziet.

Ze draaien alleen (in mijn ogen) vreselijk slechte housemuziek Tong uitsteken
[/quote]

De eerste avond lowlands '99 was het volle maan, ik voelde het gewoon, dan wordt ik gewoon vet uitbundig, en keek, ja hoor, en gelukkig was ik net op een festival Haha! Ging een beetje janken als een wolf in dat bussie op weg naar het terrein enzow Knipoog Tong uitsteken