ik heb 9 jonge guppies! de eerste keer had mams ze opgegeten dus nou heb ik ze maar ff in een apart bakje gedaan, maar wat eten die dingen eigenlijk. ik heb nou gewoon plantjes erin gedaan maar ik weet niet of dat genoeg is
PinoLover
Geplaatst: 22-05-02 12:35
Wij hebben regelmatig ook invasies van kleine guppies en wij voeren ze gewoon vissenvoer en dat verkruimelen we dan nog wat meer dat het niet meer van die grote vlokken zijn zo als ze in t potje zitten.
Suc6 dr mee!
Groetjes Corine
Llewella
Geplaatst: 22-05-02 12:42
Vlokvoer verkruimelen of je kan ook een potje micron halen of iets wat daarop lijkt, dat is heel fijn voer geschikt voor jongen guppies.
Ik heb op het moment jonge guppies, maanvisjes, socolofi's en caeruleus, die laatste 2 soorten vissen zijn hele mooie vissen (cichliden) uit het malawi meer uit afrika, daar heb ik ook een groot aquarium voor met alleen stenen erin want ze zijn niet zomaar te houden, zijn wel heel mooi en de jonkies zijn heel cute lichtblauw en lichtgeel
jen
Geplaatst: 22-05-02 12:43
wij hebben ook babyvisjes in onze vijver en die van vorig jaar hebben het ook overleeft misschien heeft onze kat er een paar op, of de andere vissen hebben een lekker snackje gehad maar hier geven we ze gewoon vissenvoer ( wij hebben 3 soorten hoezo verwent ) maar verder weet ik niet wat ze eten misschien even bij een dierenspeciaalzaak vragen ofzo, of aan een guppie kweker veel suc 6 ermee xx jen
Desiree
Geplaatst: 23-05-02 13:27
Als je algen kunt vinden ergens in je aquarium moet je dat bij de jonge guppies doen. DAt eten ze namelijk ook.
vlieg
Geplaatst: 23-05-02 20:02
ik heb guppievoer voor jonge guppies....maar volgens mij is het gewoon fijngemalen guppievoer....
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 23-05-02 20:38
je hebt inderdaad voer in poedervorm, niet teveel geven, wordt je aquarium zo vies, de mijne eten inmiddels 'grote guppenvoer' mee maar de kleinjes gaan apart en aan de babyvoeding, moet je wel een tijdje volhouden maar ze vinden het heerlijk
Annelou
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant
Geplaatst: 23-05-02 21:27
bij ons in de vijver zitten asosjaal veel jonge visjes en die eten gewoon wat de grote vissen ook eten maar dan in een kleinere maat. dus het voer gewoon verkruimelen.
veel plezier met de jonge guppies maartje
Corona
Geplaatst: 24-05-02 15:18
hoi, mijn jonge guppen krijgen absoluut geen voer. ik heb al eerder gehad dat mijn hele bak daardoor vergiftigd was. je geeft namelijk al snel te veel voer voor die kleine bekkies. nu hebben ze van die eetplantjes uit de dierenwinkel en wat plukjes algen uit de vijver. ik heb nu rond de 50 jonge guppen zitten. pas na een week of 10 ga ik voer geven. speciaal babyvoer voor vissen kleiner als 1 cm.
vlieg
Geplaatst: 24-05-02 16:56
Citaat:
speciaal babyvoer voor vissen kleiner als 1 cm.
jaa...die bedoel ik
Anoniem
Geplaatst: 24-05-02 20:21
onze baby guppen krijgen gewoon guppen voer. Ze eten samen met de grote guppen en zoeken dan zelf de kleine kruimels er wel uit. En we hebben meestal een overschot aan guppen, dus ze krijgen genoeg te eten.