vinden jullie wintersport ook zo leuk?? Ik weet dat dit topic erg bij de tijd is nu het buiten 25 graden is, maar mij kun je voor skien altijd wakker maken. Ik ben me nu al weer aan het orienteren waar ik komende winter heenwil. In de zomer mag ik ook graag even de sneeuw opzoeken, maar heb nog nooit in de zomer geskied. Waar willen jullie komende winter heen??? Ik les 3 vallees. Als het maar groot en sneeuwzeker is. Als wij hier in Nederland ook bergen hadden, dan weet ik nog niet wat ik leuker vind, of skien of paardrijden.
Kayla
Geplaatst: 17-05-02 11:15
nee ik houd niet van wintersport...
greetje
Geplaatst: 17-05-02 11:24
Ik ook niet veel te koud
My Dominique
Geplaatst: 17-05-02 12:29
ik wel! skie al sinds ik 3 was ( ik stond toen tussen me vaders benen (op me eigen skies! dan hield ik zijn skistok vast) met 5 ging ik al helemaal los naar beneden ( ik heb nog wel een foto, zal em wel ff inscannen) en ik ga naar andorra volgend jaar naar Pal en Arinsal moooi daar!!! ook vet veel mooie zwarte dus ik weet het al en ja ik houd van skieën
skipperfan
Geplaatst: 17-05-02 12:56
Ik ook! Ik skie al vanaf mn vierde en ben nu 13 en nu ben ik aan het leren snowboarden!
Ik ga ieder jaar naar dezelfde bestemming. Gerlos, dat ligt in Oostenrijk, best wel een toeristisch plaatsje en errug gezellig, en goede piste's !! (een beetje reclame kan geen kwaad toch? )
germie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 13:52
Ik ben 4 keer in Tsjechie geweest, 1 keer in Tignes en nu dus in Les Menuires. Heb daar voor het eerst m'n nieuwe carveskies getest, en ging super. Mag ook best graag een zwarte piste nemen. Andorra, heeft toch als nadeel dat het vrij zonnig is, en daardoor de sneeuwkwaliteit niet altijd optimaal is???
XoNo
Geplaatst: 17-05-02 13:55
Wij hebben er domweg nooit geen geld voor over gehad Lijkt mij erg koud, en ik riskeer liever geen botbreuken ...tuurlijk die kun je overal oplopen...maar skieën verhoogt dat risico mijns inziens
En ik vind het véél te duur...ga liever ergens met mijn reet in de zon zitten
germie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 13:56
xono, 1 keer gaan en je bent VERSLAAFD, net als aan paarden.
carola
Geplaatst: 17-05-02 14:00
Ow, ik ben echt een snowboardfanaat! Als ik in de bergen woonde, dan weet ik ook niet wat ik nou leuker had gevonden... paardrijden of snowboarden... De keus is dan wel moeilijk hoor! Inmiddels heb ik een eigen board enzo. En ik vind het echt zoooo gaaf om te doen!
We gingen eerst altijd naar Oostenrijk, maar sinds dit jaar naar Spanje. Echt super daar! Wij zitten in Lloret de Mar, 30 min. rijden van de piste vandaan (wel lang, maar ja...). De pistes daar zijn superbreed en rustig, met uitzicht op zee! Gigantisch gaaf iig. Heel anders als in Oostenrijk ofzo.
germie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 14:13
Ik heb 5 minuten op een snowboard gestaan, de sleeplift omhoog, ben toen 1 keer gevallen en mijn knie verdraaid, dus boarden doe ik niet meer. Het kan natuurlijk ook met skien gebeuren, maar ja, het gebeurde toen ik wilde boarden. Ik heb een half jaar last geahd van die knie. Ik heb nu dus nieuwe carveskies, 1 weekje gebruikt nu, echt superdingen. Kan hier wel net zo lang overpraten als over die paarden.
Cody
Geplaatst: 17-05-02 14:32
Toen ik 4 was heb ik geskied en daarna nog een keer in Val Thorens (begin mei - heeeeeeeeerlijk het was 25 graden toen we op de ski's stonden maar er lag nog zat sneeuw!) en een keer naar Gerlos. Ik vind skieen wel leuk, maar dan wel in mijn eigen tempo. In Gerlos zaten we in een beginnersgroepje met een popi-jopi skileraar die ons wel even alles zwarte pistes zou laten nemen waarop allemaal ijs lag dus dan is de lol er snel af. Andere skileraar gevraagd en de rest van de week was het heerlijk skieen. In Val Thorens wilde mijn vader graag dat mijn zus en ik bij hem in de gevorderdengroep kwamen maar dat tempo lag ook veel te hoog. Op een gegeven moment was ik ergens gevallen, ski's kwijt, groep kwijt en toen stond ik op een splitsing...Op de gok maar naar rechts gegaan en uiteindelijk mijn groep weer teruggevonden. Dat was ook zo'n 'snelle jongen' die skileraar. Mijn zusje ligt nog steeds in een stuip als ze vertelt over hoe die skileraar ergens op de piste had staan roepen naar mij omdat ik kwijt was: "MIREILLE"!!!!!! niet leuk Ook toen in een ander groepje gegaan met allemaal bange mensen en toen bleek dat mijn zus en ik ons toch prima konden redden. Dan ski je pas relaxt en dan wordt het ook pas leuk.
germie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 14:40
Jij hebt dus precies het tegenovergestelde van mij met lessen. Hoe les in de bergen is weet ik niet, ik heb pas afgelopen winter 12 lessen op zo'n lopende band gehad, daarvoor nooit, heb het mijzelf aangeleerd. Ik zat dus tijdens mijn eerste wintersport in een groep beginners (ik had zelf 2 uur daarvoor al geoefend) en dat schoot niet op, zo langzaam, en maar weer omhoog LOPEN (daar is een lift voor) en dan mensen die vinden dat je te snel gaat, of dat het te steil is, nou, ik heb het wel gezien met die groepslessen. Hier ben ik dus ook na 2 uur mee opgehouden, dan maar geen les. Dus afgelopen winter op zo'n lopende band, priveles (erg duur, 350 gulden voor 12 lessen van 2 X 10 minuten), maar goed, ik had dus niet eesn zo'n slechte techniek aangeleerd, en kan het dus nu helemaal goed. Volgende winter doe ik het denk ik wel weer, weer les op zo'n band. In de sneeuw kunnen ze niet eens garanderen dat er op mijn niveau lesgegeven wordt is mij verteld door GOGO (zij bemiddelen voor de lessen en kopen vaak het goedkoopste in). En volgens de skischool zit je adn ook aan heliskien, of een off-piste cursus vast of priveles van 50 euro per uur. Dat wil ik zeker nog eens gaan doen (offpiste), net als m'n Anwarter halen.
Ethelate
Geplaatst: 18-05-02 00:00
Ik ski al jaren... *12 jaar ofzo* Oostenrijk en Italie... daar maken we het altijd onveilig...
Eerste jaren gingen we nog in les, maar nu gaan we off piste, zoeken de fun-banen en de steilste pistes... SKIEN is zo gaaf!
maar ik ga misschien wel van de zomer skien! In Canada... de mount everest afdalen... als dat kan dan...
we zijn jaren met carnaval gegaan *nog nooit gevierd* maar dit(aankomende, maar we gaan al voor de jaarwisseling* jaar gaan we met de kerstvakantie, en gaan we weer naar Italie... mooi groot ski gebied, *oa de Sella Ronda* en bij het pension een hele lange slee afdaling! (en dan een van de ouders pouche ons onder op te halen! ) echt zo gaaf....
Maar... ik zou niet weten wat ik weken in de bergen zou moeten, zonder Tos! Die moet ook mee! (afgelopen x zaten we bij een boerderij, waar ze ook ponies hadden, die mocht ik wel rijden... maar ik ga niet link doen, met een vreemde pony in de sneeuw)
skipperfan
Geplaatst: 18-05-02 09:21
Snowboarden is dus nog niet zo erg, maar als je met de lift mee moet omhoog is nog veel erger!! Ik dacht eindelijk dat het me lukte en toen : Bwam! daar lag ik weer. En zo ging het wel 20 x
Ook als wij komen maken we de pistes onveilig. Wij nemen ook altijd die jumppistes, met die gevaarlijke heuvels en wat minder gevaarlijke heuvels om er overheen te springen! En de skiliftmannen vinden het niet zo leuk geloof ik als we na sluitingstijd nog steeds in de lift hangen
party-girl
Geplaatst: 19-05-02 10:37
k ga dit een jaar naar canada, en ik heb gehoord dat daar waar ik heen ga ook heel wat sneeuw ligt in de winter, duz dat wordt lekker snowboarden!
MarijeR
Geplaatst: 19-05-02 10:45
Zodra ze kunnen garanderen dat het iedere dag 25+ graden is met zon, wil ik er over gaan denken. De après ski tenminste. Een beetje lol voor ik m'n nek ga breken...
Leonie_M
Geplaatst: 19-05-02 18:12
Wintersport is echt super leuk. lekker skien. Ski al vanaf toen ik heel klein was. Proberen mijn broer in te halen, maar dat lukt me nog steeds niet. Wel lukt het me bij de rest van de familie.
germie
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 09:18
Dus, skien en paardrijden gaat prima samen.
New-Forest
Geplaatst: 20-05-02 09:32
Jaa, skien, geweldig, doe het al vanaf mijn toen ik 3 jaar was. Wij gaan elke jaar naar het zelfde want wij hebben familie wonen in Oostenrijk, reuze handig en is daar leuk. Dit jaar heb ik voor het eerst gesnowboard en dat wil ik volgend jaar weer doen. Waarschijnlijk gaan wij in de kerstvakantie op wintersport en in de voorjaarsvakantie, dubbel pret