Ski fans....tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Ski fans....tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 10:54

'k heb vanavond mijn eerste skiles in snowworld Haha! Heeft er iemand alvast tips zodat ik mijn vriend er uit kan skieen (Die al 1 les heeft gehad)..
O ja, voor de liefhebbers van 19.00 tot 21.00 ben ik te volgen op de webcam van snowworld. (Blauwe jas, spijkerbroek, wit petje met roze klep, lange bruine paardestaart)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 11:19

Eigenlijk wilde ik juist op mijn benen blijven staan Haha! , die lift is geloof ik ook nog een les opzich waard..... Lips are sealed

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:26

Niet bang zijn, dan heb je de helft al gewonnen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 15:29

Dat heb ik mee dan... Ik ben echt totaal niet bang. Jullie horen wel hoe ik het er vanaf gebracht heb Haha!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:00

Sjimmy schreef:
die lift is geloof ik ook nog een les opzich waard..... Lips are sealed

idd, die is engggggg Lips are sealed Lips are sealed Scheve mond je moet idd eerst ff leren hoe je ermee moet omgaan, dat ding gaat zo hard dat je er rare kapriolen van gaat uithalen Haha!: }> Knipoog
ik zou zeggen: niet bang zijn om voor l*l te staan en gewoon doen wat jou het beste lijkt Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:04

Clautje"]
[quote="Sjimmy schreef:
die lift is geloof ik ook nog een les opzich waard..... Lips are sealed

idd, die is engggggg Lips are sealed Lips are sealed Scheve mond
[/quote]

Dat bedoel ik nou! Haha!

Nog een tip: druk houden op de voorkant van je skies, dus door je knieën en druk naar voren geven, je mag best tegen de voorkant van je schoenen aanleunen. En door je kniën is niet hetzelfde als je kont naar achteren steken! Geen houding aannemen alsof je nodig moet Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 16:13

Nou dat gaan we zometeen maar proberen dan Haha! , ik zal jullie het laten weten als ik weer met een gebroken ledemaat achter de PC zit haha, niet dus he.... Ik ben benieuwd.

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:46

waar is snowworld eigenlijk?

Lijkt me echt heel tof om een keer (of heel veel keren) te doen!!!
Ik heb ook nog nooit geskied. Dus het wordt eigenljik wel eens tijd.

Succes ermee Pling en vertel even hoe het gegaan is en of het moeilijk was

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:32

ik ski al jaren, en ach je leert het wel!
Als 4 jarige werd ik in een klasje gezet, en nu kan ik het wel! *ben afgelopen jaar maar 1x in heel de week gevallen... *trotse Eva*
Maar wij gaan veel offpiste,.. leuke bospaadjes zoeken enzo... DAS GAAF!

Maar enkele beginners tips:
- laat je helpen door zo;n skilift-boy (hoeft je niet te schamen, als je daar ligt sta je meer voor banketstaaf)
- als je valt, ga niet kleunzen, maar trap die skies uit, leg ze langs elkaar en "stap weer in" (wordt je vanzelf handig in)
- het beste kun je het in het begin zonder stokken doen, dan hoef je daar niet mee te klooien (lees verliezen) in de lift, en val je daar ook niet over!
- draai rustig bochtjes en niet meteen een steile helling, maar een mooie plooiende helling (maar in van die snowworld dingen HEB je alleen MAAR plooiende hellingen...)

Ohja... mocht je vallen (en ligt er echte sneeuw) klopt die dan van je kleren! *ziet er professioneler uit... dan dat je als sneeuwmannetje benedenkomt! Clown *

Veel succes en plezier!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:46

Ethelate schreef:
maar een mooie plooiende helling

glooiende... Clown Knipoog

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:22

he dat is heel dicht bij mijn huis!!
ga je van die nieuwe hellig af?? die is super hoog!! Scheve mond Haha!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:32

Hier komen mijn tips Haha!

- Niet bang wezen! (die heb je dus al overwonnen Haha!)
- Goed je benen bij elkaar houden, als je ze te ver uit elkaar hebt dan maak je gekke stunts uit Haha!
- Een beetje door je knieen zakken
- Als je een bochtje maakt moet je leunen op je buitenste voet zodat je de bocht omgaat en als je de bocht omgaat moet je je benen weer bij elkaar houden.

Ik wens je veel succes en veel plezier!!
O ja en met de lift leer je vanzelf wel hoor!

Toen ik 4 was ging ik voor het eerst op vakantie naar oostenrijk en ik was doodsbang om te vallen, maar van vallen leer je!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:46

Hoe was et, Hoe was et?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 23:24

Ha daar ben ik weer... Heeft iemand me nog gevolgd? Knipoog
Ik ben 2 keer op mijn plaat gegaan. Een keer werd ik overhoop geskied door een andere beginneling die me aan de achterkant aanskiede....
De tweede keer was op het einde en toen maakte er iemand een bocht die ik niet verwacht had, ik had flink veel vaart en probeerde uit te wijken......
Nog een paar lesjes nemen maar. Ik ben nu ongeveer op het zelfde niveau als mijn vriend (heb 'm ingehaald) Tong uitsteken maar hij ging om stoer te doen even van de hoge af. Daar stond een bord bij voor gevorderde skiers... en ik heb hoogtevrees en het was heel druk daar met allemaal gevorderden Ik had A: geen zin om voor paal te staan en B vond ik het wel erg overdreven omdat de eerste keer gelijk te doen. Dat is iets voor de volgende keer Haha!
Het was erg leuk, koud en voor herhaling vatbaar.
In januari gaan we naar Oostenrijk Haha!

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:51

Echt leuk ik ga dat ok een keer doen.

PS waar heb je die stokken eigenlijk voor nodig?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 15:01

Niet. Haha!
Ik heb zonder stokken les gehad en verder ook zonder geskied. Alleen om vaart te maken op vlakke stukjes zijn ze handig, zeker in de lift zitten ze alleen maar in de weg (ik heb het op het einde heel even met stokken geprobeerd)

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:08

En hoe ging de lift? Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 15:11

Goed!!
Alleen mijn vriend is eruit gevallen toen hij achterom keek naar mij Haha! En toen heb ik 'm heeeeeeel erg hard uitgelachen }>

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:25

Hè ik zou net een paar tips gaan geven, lees ik dat je al geweest bent *LOL*

Ik ben ook een keer op zo'n borstelbaan geweest.
Nou ja, ik was dus ook niet bang, had als klein kindje ooit wel eens geskied en toen wij op die baan waren was het lekker rustig.
Anyway, mijn vader stuurde ons naar boven met de lift, gaf geen uitleg (dat kwam de tweede keer wel, zei die Frusty ) en daar ging ik ZOEFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF recht naar beneden. Mijn vader slap van het lachen en ik: Boos! Had me ook wel bochtjes mogen leren maken!!!
Najah, daarna ging het steeds beter maar het scheelt zo met echte sneeuw, dat voelt heel anders. Ik vond achteraf gezien die borstelbaan maar niks, veel te glad en je hebt absoluut geen grip. Ik denk dat jij wel op 'echte nepsneeuw' geskied hebt?
Doe in ieder geval alles lekker in je eigen tempo, ook straks in Oostenrijk. Mijn zus en ik waren namelijk door mijn vader ingedeeld in een gevorderdengroep in Val Thorens zodat we met hem en mijn zusje konden skieen, maar mijn zus en ik hadden sinds 12 jaar ongeveer niet meer geskied, dus wat nou gevorderd? We konden het tempo niet bijhouden, je gaat jezelf overvragen, hebt geen controle en geniet absoluut niet van het skieen. Dus na een dag zijn we in een andere groep gegaan en dat was super!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 15:34

Het was inderdaad "echte sneeuw" snowworld in Zoetermeer.

Ik ging ook lekker in mijn eigen tempo, lekker hard Haha! Knipoog Vergeleken bij de rest van de beginners dan.... Als ik die op de hoge baan zag *ieks* dan heb ik nog wel wat te leren... maar ja dat moet ook wel he..