Planten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Planten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 21:39

Pfff... zie nog steeds de lol cq nut van die dingen echt niet in.
Mijn ouders zijn nu op vakantie en mijn moeder wilde eigenlijk de buren vragen om de planten water te geven, aangezien ik dat altijd vergeet, maar dat vond ik wel wat ver gaan aangezien ik wel erg veel thuis ben op het moment. Dus ik heb beloofd om die dingen water te geven Schijnheilig
Nu net gedaan, ik kwam uitvallende blaadjes tegen dus toen bedacht ik toch dat het nodig was Haha! Maar hier (in het huis van mijn ouders dus) staat echt op ieder schapje, tafeltje, uitsteeksel of hoekje een plant, echt niet normaal meer!! En dat dus door het hele huis....

Zelf heb ik dus maar 3 planten, waarvan 1 nep, 1 cactus en vetplant, die het ook gepresteerd heeft dood te gaan bij mij... Sigaar

Nog meer van die grote plantenliefhebbers hier? Haha!

Sibold

Re: Planten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:44

Naz schreef:

Ja hier.

Ik heb slechts 2 planten in huis Haha! Een grote ficus en een kleine ficus. De grote ficus heeft inmiddels 5 verhuizingen meegemaakt en is niet dood te krijgen. De kleine heb ik vorig jaar gekocht omdat ik vond dat de grote niet alleen mocht zijn... af en toe (eens in de week) denk ik eraan ze water te geven... triest he?

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:02

Haha ik hou me niet zoveel met planten bezig en mn moeder ook niet zo.
Ja we hebben 1 of 2 planten ofzoiets maar meer is het dan ook niet Haha!
Mijn moeder houdt meer van bloemen en overal in de woonkamer vind je dan ook bloemen.
Op het raamkozijn staan de 2 planten en daarnaast allemaal bloemen die mn moeder zelf heeft gekocht Haha!
Ook voor de openhaard staat een vaas met bloemen waar mn moeder nogal gek op is, ze geeft hem het liefst 10 x per dag water en dan vraagt ze nog: ,,heb ik hem nou al water gegeven?"
En dan staat er nog een minivaastje met minibloemen voor de open haard.
Dan hebben we ook nog een vaas met nepbloemen op de eettafel.
Die hoeven gelukkig geen water, ook al zo mijn moeder ze dolgraag water willen geven Haha!
O ja en dan ben ik nog de nieuwe bloemen vergeten die op de salontafel staan Lips are sealed

Wij hebbben liever bloemen dan planten, maarja... bloemen gaan zo snel dood.
En al helemaal bij ons.
Ik sta dan ook niet raar te kijken dat ze na 1 dag alweer dood zijn.
En dan staat mn moeder nog met zo'n gezicht van: Hoe kan dat nou, ik heb ze gisteren toch voldoende water gegeven? *LOL*
Tja... ik zou meteen verdrinken *LOL*

Ik wou net eigenlijk een topic plaatsen over Rob van Eigen Huis en tuin, maar ik denk dat ik dat hier ook wel even neer kan zetten, het gaat toch over planten :p

Ik en mijn moeder waren vanmiddag in de plantenwinkel (het zal ook eens niet zo zijn Haha! want ze wou een bosje bloemen kopen. Dit keer niet voor zichzelf Bloos maar voor mn oma, i.v.m moederdag.
En daar stond Rob van Eigen Huis en Tuin zn groene spreekuur te doen Haha!
Hij had geluk dat mn moeder haast had, want anders had ze hem honderden vragen gesteld!

Sorry voor dit lange bericht, maar ik had ff niks te doen Haha!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:23

Euh... ja ik ben een enorme fan!!! (serieus! Haha!) het liefst heb ik mijn hele huis vol staan. Maar ze moeten niet zeuren hoor. 1 keer in de week krijgen ze bij mij een beetje water en als ze er slap bijhangen dan is dat hun probleem Haha! Verbazend, maar waar, ze blijven bij mij in leven (hoewel.... het plantje op mijn 'salontafel' heeft bijna de geest gegeven, maar af en toe komt er een groen blaadje te voorschijn dus ik geef hem nog een kans Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 22:55

Mijn planten (jaja, de cactus en de bijna dode vetplant) krijgen als ze geluk hebben 2x per JAAR water.... De cactus doet het verder prima eigenlijk.

Verder heb ik de planten geteld hier beneden, hier staan er 23!!!!! Echt te idioot.... Lips are sealed

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:56

Mhh ik heb wel geteld 1 plant staan. Dat was een kado aan marco van een kennis van hem die op bezoek kwam. Die plant staat er nu al meer dan een jaar en HET LEEFT NOG. Best bijzonder aangezien hij 1x per 3 a 4 weken van MARCO water krijgt Haha! .

Vroeger had ik mijn huis idd vol staan maar ik ben nu zo weinig thuis dat ik ze alleen maar aan het weggooien ben. Ook zonde dus dan maar geen planten.

en een hint: IK HEB EEN HEKEL AAN PLASTIC PLANTEN.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 23:47

Wij hebben er ook één Lachen Maar die's nep. Onze fretten graven ze uit, en bij ons gaat ook al het groen dood Haha! Zo niet, zoals plantjes in de tuin, dan worden ze wel opgevreten (zoals het konijn van mijn vriendin, toen die hier nog stond). Het schijnt zo dat planten en bloemen gewoon niet in ons huis kunnen overleven...this house is cursed! Haha!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:48

Mijn laatste cactus is al een hele tijd geleden verdroogd, was helemaal slap geworden. Helaas, voor mij geen plantjes op m'n kamer......

M'n moeder heeft wel heel veel planten, van enorme kamerplanten (dat kan in zo'n huis als wij hebben Lachen tot wat klein spul en veel bakken buiten etc. ...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 01:14

Planten horen buiten, daar kunnen ze voor zichzelf zorgen. In onze (vrij forse) tuin stikt het van de planten!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 10:28

Wij hebben in de woonkamer 9 planten Haha!
We hebben een varen, een ficus, een drasena, een cactus, een orchidee, een rattenstaartje *LOL* , een christesdoorn, nog een drasena en een klimop. Heb ik ff aan mijn moeder gevraagd.
Mijn ouders houden wel van planten, we hebben in de tuin ook heel veel planten (en een groentetuintje) Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 12:59

Erger nog ik zit de hele dag al tussen de planten, nou ja... chrysanten dus.
Nu zijn mijn ouders op vakantie en ... ik vergeet de planten dus.
Ze leven nog wel hoor!

Op mijn kamer heb ik Lid Catussen staan en die doen het echt geweldig. Party!!
Gewoon af en toe en beetje water en bloeien die krengen joh!!!
Ik had er een van mijn moeder overgenomen die al 2 jaar beneden stond in de woonkamer en die maar niks deed. Hij stond 2 maanden bij mij boven en zag helemaal roze van de bloemen. Party!! Party!! Haha!

Ik moet ze alleen ff verpotten. maar 1x per jaar doen ze het echt geweldig.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:44

Cowgirl schreef:
Op mijn kamer heb ik Lid Catussen staan en die doen het echt geweldig. Party!!

Laat me raden hoe die eruit zien Schijnheilig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:47

NEEEEEE!!!!!!! SMEERLAP!!! Haha!

O mijn god niet bij nagedacht toen ik dit neerzette Haha! Haha! Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:58

Ik heb het zelfs een keer voor elkaar gekregen om mijn NEP plant dood te krijgen door hem uit de vensterbank te laten storten.
Maar m'n vlees etende plant leeft nog!!!!!!!!!!!!!!!!!! Goed van mij he! Hij staat altijd netjes in een grote laag water. Als ik hem een week(of 2) vergeet staat hij in een klein laagje maar nog net genoeg.

chantal1

Re: Planten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:07

Naz schreef:
Zelf heb ik dus maar 3 planten, waarvan 1 nep, 1 cactus en vetplant, die het ook gepresteerd heeft dood te gaan bij mij... Sigaar

Ja, ik Haha!
Ik ben dol op plantjes, ahum. Das nou ook weer wat overdreven maar bij mij gaan dus ook zelfs cactussen dood.
Mijn ma probeert me elke x weer wat geïnteresseerd in planten te maken maar het lukt niet echt. Dit doet ze om 1x in de zoveel tijd eens wat van dat groene spul mee te nemen. Vind ik wel leuk hoor maar ik vergeet ze gewoon te "verzorgen".
Van ellende geeft ze ze nu zelf maar water en ze zijn al groot hoor Haha!
De andere hadden het slechter getroffen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:52

Ik durf het bijna niet te zeggen. Ik kwam vorige week nog een doos tegen van de verhuizing. Met daarin, jawel: een dooie plant. Niet eens gemist... En dat na 8 maanden Schijnheilig

Ik heb wat kunstplanten staan, om het toch maar een beetje groen te laten lijken hier.
in de tuin moet ik ook nergens aankomen. Alles wat ik aanraak gaat dood zodra ik me omdraai. Helaas het gras niet, das dus mijn klus...