Als geesten bestaan.. Waar is de hemel dan goed voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:27

Even een korte uitleg over mijn vraag ;

Veel mensen geloven in geesten, maar als mensen dan
geesten worden, waarom is er dan een hemel? En als
mensen naar de hemel gaan, waarom zijn sommige dan
geesten?

(snap je het nog? )

Groetjes Sabine

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:29

Ehm, moeilijke vraag. Misschien zijnn er mensen die absoluut niet dood willen of niet in de hemel geloven en daarom als geesten blijven ronddwalen op aarde. Maar misschien bestaat de hemel helemaal niet. We komen er vanzelf wel achter ( = als we dood zijn )

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:29

Sommige mensen zeggen dat geesten de zielen zijn van overleden mensen die hun rust (nog) niet hebben gevonden. Dus daarom zweven ze hier nog rond. Zodra ze die rust wel hebben gevonden gaan ze naar de hemel.

Pin me er niet op vast, want dit heb ik alleen van horen zeggen.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:31

Wat EvaloveSandy zegt zou best wel eens waar kunnen zijn, het klinkt in ieder geval beter dan mijn theorie

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:34

En jou theorie is?

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:35

Marijkjuh schreef:
Ehm, moeilijke vraag. Misschien zijnn er mensen die absoluut niet dood willen of niet in de hemel geloven en daarom als geesten blijven ronddwalen op aarde. Maar misschien bestaat de hemel helemaal niet. We komen er vanzelf wel achter ( = als we dood zijn )

deze

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:35

Marijkjuh schreef:

Lezen
Dit is haar theorie

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:43

Ik geloof iedere keer weer wat anders, maar ik denk eigenlijk dat er gewoon geen hemel is en alle geesten hier gewoon blijven

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:45

Wat rondgaat is dat als je *geest* bent dat je dan nog iets af te maken hebt hier op aarde, of dat iemand een dierbare je niet wil laten gaan.

Zodra je HET licht ziet kun je ALLLLLL die trappen omhoog gaan klimmen.

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:55

Ja wat Chantalll zegt past wel in mijn straatje. Alleen of het waar is over dat mensen je niet willen laten gaan ben ik niet zo zeker over, want wie wil nou een dierbare verliezen? Dus of dat er mee te maken heeft? Ik weet het niet.

Anoniem

Re: Als geesten bestaan.. Waar is de hemel dan goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:59

Ik geloof eigenlijk wel in geesten
Dit denk ik;
Dat geesten zielen zijn van dooie mensen, en die dwalen hier gewoon rond op aarde. Sommige mensen zijn er gevoelig voor, anderen helemaal niet. Ik geloof niet dat 'de hemel' bestaat, ze blijven gewoon hier op aarde een beetje rondhuppelen

snap?

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:16

ik denk dat er een hemel is en dat hun thuis is, maar dat ze er een weg is voor hun tussen hemel en aarde. dat ze hierheen kunnen komen als ze opgeroepen worden of als mensen ze nodig hebben. en dat ze hier gewoon rondzweven voor de lol.
ik heb eens geesten opgeroepen met een glas en kaartjes. ik vond het super eng. maar een vriendin deed dit heel vaak, ook gewoon met ouders en oma enzo... dus ze vroeg of ik mee wilde doen. ik dacht ja kijk wel of ik mee doe, ik kijk eerst wel even. en toen op een gegeven moment toch mee gedaan.
ik vond het super eng. ik heb mijn oma gesproken en mijn vriendin. ook de oma van mijn vriendin (die vriendin zat er ook bij) en zij ging op een gegeven moment even weg want ze moest de groetne doen aan de vader van mijn vriendin (die vader is ook overleden) en die vader was in de hemel. en op een gegeven moment mochten/wilden ze niks meer zeggen, want god was aan het mee kijken en ze zeiden dat god er tegen was dat wij geeseten opriepen dus ze mochten niks meer zeggen. (even in het heel kort samengevat) ik weet zeker dat het echt die personen waren, want ik vroeg op een gegeven moment iets (want ik geloofde het niet, want je zit met meerder met de vinger op het glas en dan beweegt het glas naar letters, dus ik zei van ja jullie kunnen hem daar toch naar duwen)waar de rest het antwoord nie top wist (ik zelf wel, dacht ik). en toen kreeg ik een antwoord dat ik zelf niet wist. dus ik later na gevragen van hoe kan dat dat i kdat antwoord kreeg, blijkt dat dat het goede antwoord was. dus ik stond wel even te kijken.

ik hoop dat het duidelijk is. maar er is dus een weg van hemel naar aarde en god bestaat... ik heb een tijd nie tin god geloofd, maar dat doe ik nu weer wel. ik wil hier niet mee zeggen dat jullie dat na mijn verhaal ook moetne doen, want dat is voor iedereen anders en iedereen denkt anders, en die gedachten moet je niet door mij laten verandere als je dat nie twilt. iedereen gelooft ergens in en of dat nou waar is of niet, dat maakt niet uit...
maar dit is mijn opvatting over geesten en hemel en aarde enzo...

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:16

@ o0Bianca0o

Maar dan is het toch super-onvoorstelbaar-heel-erg DRUK hier op aarde? Je hebt nog al die levende, en dan ook nog de dode !

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:19

Sabien_Horsi schreef:
@ o0Bianca0o

Maar dan is het toch super-onvoorstelbaar-heel-erg DRUK hier op aarde? Je hebt nog al die levende, en dan ook nog de dode !

als zij dat toch gelooft, dat mag toch... jij weet niet in hoevere geesten ruimte in nemen...

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:21

Ik weet niet of ik hierin geloof ... Maar ermee spotten doe ik ook niet ...

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:21

Ze verbied het haar toch ook niet om te geloven
Wat ik me net zat te bedenken: wie zegt dat de hemel niet op aarde is? Dat zou toch ook best kunnen?

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:21

K1MmEl schreef:
Sabien_Horsi schreef:
@ o0Bianca0o

als zij dat toch gelooft, dat mag toch... jij weet niet in hoevere geesten ruimte in nemen...

het was niet boos bedoeld.

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:22

Ik geloof dat er gewoon niks is na de dood.
Dood is dood.
Je ziet dieren toch ook niet bidden, voor hun god?
Dus waarom zouden wij dan zo anders zijn, en wel
een god hebben.

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:26

ik weet niet wat er is, maar dat er iets is weet ik zeker! mijn oma is afgelopen dinsdag overleden.. en eerst wist ik zeker dat er iets was, nu ben ik alleen nog maar bang voor waar ze is en of ik haar ooit nog zie.. maar ik denk wel dat er zeker iets is!! wat weet ik niet, hemel of geesten weet ik ook niet.. maar ik weet zeker, njaa dat hoop ik eigenlijk, dat er iets is naar de dood..

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:28

EvaloveSandy schreef:
Wat ik me net zat te bedenken: wie zegt dat de hemel niet op aarde is? Dat zou toch ook best kunnen?

Wat is het adres van die hemel dan ? Dan ga ik daar even langs om even een heel hartig woordje met haar/hem te spreken

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:32

Veel mensen zeggen: "Je bent pas dood als je vergeten bent." Nou, mss blijven de niet-vergeten mensen hierow en de vergeten mensen (die dus op aarde voor niemand meer hoeven te zorgen) gaan naar boven.

Logisch? -Nee.

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:39

[/quote]

[/quote]

het was niet boos bedoeld.
[/quote]

nee dat snap ik maar toen ging ik denken, wie zegt dat ze ruimte in nemen
[/quote][/quote]

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:40

Chantalll schreef:
EvaloveSandy schreef:

Wat is het adres van die hemel dan ? Dan ga ik daar even langs om even een heel hartig woordje met haar/hem te spreken

Wist ik het maar, dan ging ik er meteen wonen

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:42

Geesten zijn overleden mensen die geen afscheid kunnen nemen, mensen die nog iets af moeten maken in 'deze' wereld...
en nee ik geloof hier zelf niet in .

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:43

EvaloveSandy schreef:
Ja wat Chantalll zegt past wel in mijn straatje. Alleen of het waar is over dat mensen je niet willen laten gaan ben ik niet zo zeker over, want wie wil nou een dierbare verliezen? Dus of dat er mee te maken heeft? Ik weet het niet.

antwoord op je vraag:
Ik, ik zou een dierbare willen verliezen en dat is ook gebeurt. Mijn opa die al 11 jaar aan de zuustof lag en het erg slecht mee ging de laatste weken.