Erg leuk is ook deze weer!
Gister wilde ik s ochtends kaas op mijn brood. Dus ik pak kaas en kaasschaaf en schaaf de korstjes eraf. De éne kant ging al zo belabberd dat ik al bijna mijn linkerduim geamputeerd had, gelukkig was het mis.
Dus ik zei nog tegen mezelf: ik moet wel opletten, want straks rits ik natuurlijk mijn nagel eraf.
En ja hoor, het tweede korstje ging al mis (da's snel dacht ik nog
). Ik schaafde zo de nagel van mijn middelvinger in tweeën.
Gelukkig zat hij nog op zijn plek en was hij alleen ingescheurd
, dus ik dacht dat het niet zo erg was (de scheur zit tot halverwege mijn nagel en het deed me toch een partij pijn). Dus ik eet mijn bammie (boterham) en ga naar mijn werk. Het ging echt de hele ochtend goed, totdat ik een tijdschrift uit een plasticje wou scheuren.
Kennelijk doe ik dat altijd te grof, want ik deed het niet anders dan anders, maar nu klapte ik dus mijn hele ingescheurde nagel om (jakkus)
. Ik vloekte binnensmonds en overzag het drama.
Begon het gewoon keihard te bloeden! Dus ik pleister gepakt, pleister om vinger geplakt en als een echte die-hard (letterlijk de afgelopen week) verder gewerkt.
De pleister heeft het nog lang volgehouden, maar vanochtend vond hij dan zijn Waterloo.
Ik ging net zoals vorige week weer brood halen, deze keer was ik er dus op bedacht dat brood nare eigenschappen heeft en dat mijn vingers dat niet leuk vinden.
En helemaal met mijn pleistertje ging ik het voorzichtig aan doen.
Deze keer heb ik het dus tot huis gered zonder gekke dingen, maar toen ik thuis het brood uit de auto haalde was opeens mijn pleister foetsie!
En toen deed mijn nagel dus weer erg pijn (ik heb hem niet afgeknipt omdat ik dan net zo goed mijn vinger helemaal af kan knippen, hij was nl al kort), en ik moest al het brood nog uit de auto en in de ton doen. Ohohoh, wat was ik weer zielig!
Toen maar gauw weer een pleister gepakt en mijn vinger weer dichtgeplakt.Ik ben heel erg benieuwd wat ik nog meer met vingers, pleisters, wondjes en nagels ga meemaken! Ongelofelijk! En dan te bedenken dat het allemaal aan 1 hand gebeurd is (wondje vorige week is foetsie, gelukkig maar). Ik zou haast zeggen: "Ze pesten mij!"
}>
maar het was zo druk dat ik door moest werken...dus ik met mijn hand de hele dag in het verband en pleisters(nog een uurtje of 10) doorgwerkt en niet meer opgelet. Maar 's avonds bloedde het nog steeds dus ik toch maar even naar EHBO. Konden ze het niet meer hechten of plakken omdat het meer dan 6 uur open was geweest ofzo....dus helemaal in verband en gelijk twee tetanus injecties erbij...