'Homo zijn is een ziekte'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marije

'Homo zijn is een ziekte'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 15:49

Dit zei een meisje uit mijn klas toen we aan het discussieren waren met maatschappijleer. De stelling was 'homohuwelijken moeten kunnen' . Dat meisje is buitenlands ( waar ik echt niks tegen heb) en was gewoon woedend over homo's. Homo's in bed was absoluut het smerigste wat er was enz enz . En dat zei ze met vuur in haar ogen! Ik schrok me echt rot! En ik vind het rond uit belachelijk. Homo's zijn net zo goed mensen. En als ze van elkaar houden, waarom zouden ze niet kunnen trouwen? En wat doen ze verkeerd? Niks! En zij wordt misschien zelf ook wel gediscrimineerd en dan doet ze het nu zelf.

Dit is mijn mening en ik ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

( en misschien krijg ik wel een goed cijfer als ik dit laat zien Schijnheilig )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:14

Ik hoor hier niet de mening van dat meisje, maar de mening van het milieu waar ze uitkomt (en laat me raden, ze is moslim?). En dat milieu zegt nu eenmaal dat een homokoppel niet voor nakomelingen kan zorgen dus een combinatie is die je beter maar niet moet wensen, of waar je niet naar moet streven.
Voor de rest gaan de geruchten en wijst het wetenschappelijke onderzoek in de richting dat er in mensen met een voorkeur voor het eigen geslacht andere hormonen aan het werk zijn geweest gedurende hun ontwikkeling in het moederlichaam (dus tijdens zwangerschap van de moeder) die deze voorkeur kunnen hebben veroorzaakt. Een te hoog progesterongehalte van de moeder tijdens de zwangerschap, zo zegt men, kan de tendens voor voorkeur voor het eigen geslacht bepalen.
Dus een ziekte: nee. Maar dat er biologische factoren een rol spelen durf ik niet te ontkennen.

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:24

Homo's zijn gewoon normale mensen die toevallig op hetzelfde geslacht vallen!!
Niks mis mee, en geen ziekte!!!! Moeten mensen zich dan maar eens bedenken als de wereld andersom was geweest! Homo's/Lesbi's zijn normaal en hetero is een 'ziekte'
Hoe zou jij je dan voelen vraag ik me dan af! Maarja! Die mensen willen ook gelukkig zijn!!! Dus ik zou zeggen: laat ze lekker Lachen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:25

"homo zijn is een ziekte" op wat slaat dit nu? Verward Verward Verward Verward Verward

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:35

"Homo zijn is een ziekte". Ja, zo kan je het inderdaad niet stellen...
Homo's hoeven zich niet ziek te voelen, ze hoeven ook niet te "genezen" en ze zijn perfect normaal, buiten het feit dat ze een andere voorkeur hebben. Je bent dus niet ziek als je homo bent.

Wat wel zo is, is dat men respect voor homo's moet hebben. Het feit dat je homo bent, zit je wel ergens in de hersenen. Je zou kunnen zeggen een "afwijking", maar dat klink natuurlijk héél negatief. Het is gewoon een aangeboren aantrekking tot mannen als je dat zelf bent en daar kan (en hoef!!) je niets aan (te) doen. Als er iets is, waar ik niet tegen kan, dan zijn het wel mensen die zeggen dat homo's mensen zijn die zich aanstellen... terwijl er zoveel ongelukkige mannen zijn die niet voor zichzelf durven opkomen en daarom toch maar samenleven met een vrouw of alleen blijven.

Het is dus geen ziekte, maar zeker ook geen aanstellerij!

Het zou inderdaad kunnen zijn dat dat meisje waar jij van spreekt, vertelt vanuit haar godsdienstige overtuiging. Ik denk dat elke godsdienst zijn waarheden en zijn leugens kent, zijn goede en zijn slechte kanten heeft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:36

Degene die dit uitkramen zijn zelf ziek. Das pas besmettelijk want andere nemen het nog over ook. Homo zijn zit gewoon in je, en so what als je dan gelukkig bent.
Onlangs is er een homopaar getrouwd en die hebben geloof ik 6 kinderen geadopteerd, super toch, zo zouden er meer moeten wezen.
Het adopteren door homo/lesbische paren zou eigenlijk gestimuleerd moeten worden.

leuke Lui in onze maatschappij. Misselijk die zulke onzin uitkramen.

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:11

Ik heb absoluut niets tegen homo's, maar het is wel degelijk een afwijking. Onderzoeken hebben aangetoond dat er bij homo's iets in de hersenen anders is (weet niet meer precies waar in de hersenen) Als je er zo naar kijkt kun je spreken over een 'ziekte'. Dit klinkt echter niet gepast, het is ook niet echt een ziekte, het valt niet te genezen. Een afwijking is het echter wel. Maar so what?

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:19

Tegen dit soort dingen kan ik niet. Ik heb ook niets tegen homo's of Lesbi's. Ik heb juist bewondering voor zulk soort mensen, vooral als ze er openlijk voor uit durven te komen.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:20

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. De stelling "homo zijn is een ziekte" is veel te zwart/wit gesteld. Gebeurt wel vaker met stellingen, om juist duidelijke meningen erop te krijgen. Ik vind niet dat je kunt spreken van een ziekte. Het is wel een afwijkende samenlevingsvorm, maar dat is nog geen reden om homo's te discrimineren.
De mening van dat meisje kan idd voortkomen uit haar geloof.
Laatst bijgewerkt door Marsje op 12-04-02 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:20

Wil ik er nog bij zetten, ik heb er niets tegen, het zijn toch ook maar gewone mensen, 2 straten verder van ons is er zelf een homocafé en ik passeeer er telkens voor naar de manege te gaan en die mensen zie je altijd lachen en amuseren hun, denk in mezelf: waarom niet, ik heb mijn pleziertjes en vriendjes en vriendinnetjes, zij ook!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 19:12

Het meisje waar ik het over had is inderdaad Moslim. Maar toen mijn leraar haar er op wees dat homo's wel 'mogen', maar niet in het openbaar zei ze dat ze het zelf gewoon verschrikkelijk vond.
Ik vroeg toen aan haar wat homo's nu eigenlijk slecht doen, wat ze haar, of de samenleving ooit verkeerd hadden gedaan, maar het enige wat ze kon zeggen was dat het slecht was enz....

Ik denk niet dat het 'vallen op hetzelfde geslacht' een 'afwijking' is. Mannen vallen op vrouwen en andersom, maar vrouwen en mannen zijn toch eigenlijk gelijk, behalve bepaalde hormonen en geslachtsorganen? Dan val je toch eigenlijk op dezelfde 'soort'? Wat is dan het probleem?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:10

misschien dat toch haar godsdienstige overtuiging voor een deel meespeelt. Het zou kunnen dat zij zo is opgevoed, maar dat zou ik niet weten.. MIsschien is het wel degelijk haar eigen mening, maar ik hoop het niet! Je kan best niet helemaal VOOR het homohuewelijk en alles erom heen zijn, maar je kan je afschuw ook overdrijven.
Ik heb zelf idd ook niets tegen homo's> het zijn en blijven gewo on mensen. Het enige wat "anders" is aan hun, is dat ze op een ander geslacht vallen dat toevallig hetzelfde is als dat van hunzelf. Ja en wat dan nog??

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:51

Ik heb veel vrienden in mijn jeugd gehad die homo's waren. Ik ging liever uit in een homobar dan in een gewone bar of discotheek. In de gewone discotheken vind ik altijd dat er vrij veel gevochten werd en dat sommigen er gewoon niet bij hoorden vanwege hun kledij of uiterlijk. Ik was iedereen zijn zusje en ik heb veel meer geleerd van mijn vrienden die homo's zijn dan de normale. Je weet wat ik bedoel he!
Als dit meisje uit het buitenland komt zou ze zich vreselijk moeten schamen. Vreemdelingen worden nog steeds gediscrimineerd, zo wie heeft haar het recht om iemand anders te discrimineren of te veroordelen.
Ik zeg altijd maar, " Veroordeel niet als jij niet veroordeeld wilt worden".
Ik word trouwens wel doodziek van die mensen die altijd kritiek op iedereen en alles hebben. Natuurlijk moeten we haar ook respecteren voor haar (knowledge) over deze situatie, maar het is niet rechtvaardig voor haar om zo haatdragend te zijn tegenover anderen die nu eenmaal niet zijn als ons. Homo's zijn nog steeds mensen zoals wij. Maar, het zal nu eenmaal niet ophouden net als sommigen blanken nog steeds andere rassen discrimineren! Wel heel verdrietig hoor dat mensen zo moeten zijn!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 21:03

ik vind dat echt ronduit belachelijk dat ze zoiets zegt... ik heb er niks op tegen..laat die mensen lekker hun gang gaan!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:18

Ik vind het ook ronduit belachelijk. Zeker als een moslim zoiets in een Nederlands (naja...inmiddels niet meer) maatschappij durft te zeggen. Zij is tenslotte nog degene die het meest afwijkt van onze samenleving. Niet de homoseksuelen. Ik zie het overigens niet als een afwijking, ik zie het meer als een smaak. Sommige houden van vanille-ijs, anderen van aardbeien, en daarbij bestaan er nog mensen die van beiden houden. Ik zie nergens een probleem. Alleen omdat twee mannen of twee vrouwen samen geen kinderen kunnen krijgen, is het meteen een ziekte, een afwijking of een kronkel in de hersenen. Je reinste discriminatie.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 14:09

als iemand homo is nou dan laat hem doen.
Hij kiest er zelf voor. Ik heb helemaal niks tegen homo´s behalve als ze echt zo gaan doen dat je het GOED kan merken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:49

Niks met religie te maken, althans zeker niet moslims tov christenen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen van mensen die streng opgevoed zijn. In de ouderwetse opvatting moet alles in de natuur ook zin hebben. dat is wat moeilijker in te zien bij homoseksuele geaardheid.

Zelfs als het een "afwijking" is, dan moeten gelovigen daarvoor open staan. Veel geloven gaan over het accepteren van elkaars fouten. Dan is er nog de discusie of het gedrag al dan niet fout is. Dat is een discussie op een geheel ander niveau, die nogal complex is en iets te moeilijk is voor de gemiddelde les maatschappijleer.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:51

slaat nergens op ik ken ook genoeg mensen om mijn heen die lesbi's en homo's zijn. ik vind dat ze ook gewoonen mensen zijn en er niks mis mee is. als hun dat nou prettig vinden laat ze lekker. en als ze zich maar niet zo homo-achtig gedragen vind ik het niet erg

net zoals bij de meeste moslims worden de meisjes uitgehuwelijk, kijk en dat vind ik nou weer niks. zo hou je altijd meningen.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:05

Dat verhaal van Mirte vind ik wel redelijk aannemelijk klinken. Ik vind dat dat meisje erg kortzichtig denkt, iedereen moet zelf weten wat en hoe hij doet, en als iemand homo wil zijn dan moet ie dat zelf weten. Wel gedragen homos zich vaak net iets anders dan heteros maar bij sommige merk je daar ook weinig van. En ik heb er geen last van...

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:53

ik vind homo's hele leuke mensen, tenminste, degenen die ik ken!! Maar ik zou er inderdaad niet aan moeten denken dat twee mannen met elkaar in bed liggen, het idee!! Dat wil niet zeggen dat ik vind dat het niet kan want als zij er gelukkig mee zijn moeten ze het vooral niet laten toch??

homozijn is zeker geen ziekte, maar het is maar net hoe je er tegenaan kijkt denk ik. Als je opgevoed bent met het idee dat homomensen fout zijn, dan weet je niet beter. Zoiets kan je iemand IMO ook niet kwalijk nemen

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:56

De homo's die ik ken, zijn stuk voor stuk (nou ja, op eentje na, die wel knap is, maar de rest niet) aardig, beleefd, netjes, lief, vaak nog knap ook, zorgzaam, en ze vallen dus op mannen. Iedereen heeft minpuntjes toch? Want, het is niet echt een minpunt, maar wel voor mij als heteroseksuele meid die die jongens graaaag eens wat 'beter zou willen leren kennen!'

Nee, maar ff serieus, ik vind het idd. ook belachelijk, bij mij in het dorp word er ook nog zo achterlijk gedaan over homo's, maar ik vind het onzin. Ik vind het geen prettig gezicht om twee mannen, of twee vrouwen met elkaar te zien zoenen, maar datzelfde idee heb ik ook als ik een heteroseksueel stel zie lebberen. Zoenen is lekker, leuk en spannend en opwindend en weetikveel wat nog meer, maar niet iedereen hoeft ervan mee te genieten. En dan bedoel ik niet dat je helemaal niet mag zoenen in het openbaar ofzo, maar ik bedoel het overdreven zoenen wat je wel eens ziet.

Alle homo's en lesbie's : schaam je nergens voor, en doe lekker waar je zelf zin in hebt, dat doen alle hetero's toch ook?

xxx Pneekz