zoogdieren...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

zoogdieren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 18:40

Wie weet er nou eigelijk de preciese definitie van zoogdieren? Ik dachte r laatst aan en kon maar niet bedenken wat het znou eigelijk precies zijn!! De enige hyphothese die ik kon bedenken is dat zoogdieren longen hebben???
Echt belachelijk!! Al 5 jaar bio en nog niet weten wat zoogdieren zijn...

en wat ik me oook afvroeg: poezen en hondjes en zo.. als die geboren worden hebben ze geloof ik geen navelstreng.. Hoe krijgen ze dan voedsel binnen in de baarmoeder?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 19:10

beesten die drinken bij de moeder toch???? ga maar na volgens mij klopt t wel

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:18

Zoogdieren komen uit de moeder. Ja duh, dat doet elk dier, maar er worden dus geen eitjes gelegd. Ze komen er net zo uit als een baby. Nouja, het zou wel iets anders gaan. *LOL* Hmmm, best moeilijk uit te leggen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:21

Een zoogdier is een dier dat:

levende jongen ter wereld brengt
de jongen zoogt
adem haalt met de longen
behaard is
warmbloedig is en dus een lichaamstemperatuur van ongeveer 37 graden heeft

Tenminste na ff denken zijn dat punten die ik nog weet.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:28

Bij de geboorte van een hondje/katje/lammetje enz, breekt de navelstreng dus daardoor zie je ze vaak niet!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 22:36

runningkawa schreef:
Een zoogdier is een dier dat:

levende jongen ter wereld brengt
de jongen zoogt
adem haalt met de longen
behaard is
warmbloedig is en dus een lichaamstemperatuur van ongeveer 37 graden heeft

Tenminste na ff denken zijn dat punten die ik nog weet.

IJslanders e.d. zijn koudbloedig, dus geen zoogdieren? Knipoog Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:02

Nee, koudbloed, halfbloed en warmbloed zeggen iets over het temperament en de bouw van een paard...

Trouwens, wat waren vogelbekdieren nou, die leggen wel een eitje, maar waren die toch niet zoogdieren??? (platapus in het engels volgens mij?)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:56

Is een dolfijn behaard? Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 16:20

Misschien heeft een dolfijn okselhaar?!?!?!??! Verward Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 16:21

Hahaha, ja dat zou best kunnen. Ik heb nog nooit gekeken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 18:46

ik was dus ook benieuwd naar de oksel haren van een dolfijn dus kon het niet laten om het op te zoeken.
Maar helaas de oksel word niet genoemd Huilen

Dolfijnen zijn zoogdieren, net als een poes, een hond, maar ook de zeehond, zeeleeuw en walrus. Of neem nu jezelf. Nu zou je bijna in de war raken; een walVISachtige die geen vis is, maar een zoogdier! Dit komt doordat men vroeger dacht dat walvisachtigen vissen waren. Nu weten we dat walvisachtigen zoogdieren zijn.

Deze punten gelden dus ook voor dolfijnen. Dolfijnen zijn echter niet behaard. Een vacht zou onder water alleen maar lastig zijn. Toch kun je bij dolfijnen overblijfselen van haren zien aan puntjes op de snuit

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 20:48

runningkawa schreef:
Dolfijnen zijn zoogdieren, net als een poes, een hond, maar ook de zeehond, zeeleeuw en walrus. Of neem nu jezelf. Nu zou je bijna in de war raken; een walVISachtige die geen vis is, maar een zoogdier! Dit komt doordat men vroeger dacht dat walvisachtigen vissen waren. Nu weten we dat walvisachtigen zoogdieren zijn.

Maar HOE weten we dat dan? Haha!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:15

imker schreef:
Misschien heeft een dolfijn okselhaar?!?!?!??! Verward Haha!

jaaa, ik vin et ook maar een beetje vaag hoor..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 22:01

Spirit"]
[quote="runningkawa schreef:

[/quote]
en dat vin ik nou eens een heeeele goede vraag!! Maar misschien wel gewoon door een autopsie of zow? Of door onderzoek...

IIg heb ik weer wat geleerd!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 22:25

dan is er ook nog een zoogdier dat eieren legt. Namelijk het vogelbekdier

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:00

Die had ik al bedacht Verward Verward Verward Verward ?

Die leven alleen in Australie, net als de buideldieren....

Maud_82

Re: zoogdieren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:21

fred lover schreef:
Wie weet er nou eigelijk de preciese definitie van zoogdieren? Ik dachte r laatst aan en kon maar niet bedenken wat het znou eigelijk precies zijn!! De enige hyphothese die ik kon bedenken is dat zoogdieren longen hebben???
Echt belachelijk!! Al 5 jaar bio en nog niet weten wat zoogdieren zijn...

en wat ik me oook afvroeg: poezen en hondjes en zo.. als die geboren worden hebben ze geloof ik geen navelstreng.. Hoe krijgen ze dan voedsel binnen in de baarmoeder?

Deze dieren hebben ook een navelstreng, maar dat is anders dan bij mensen. Ze krijgen het voedsel binnen via het vlies waar ze inzitten. Dit vlies komt er bij de bavalling uit als nageboorte.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 23:11

fred lover"]
[quote="Spirit"][quote="runningkawa"]
[/quote]

[/quote]
en dat vin ik nou eens een heeeele goede vraag!! Maar misschien wel gewoon door een autopsie of zow? Of door onderzoek...

IIg heb ik weer wat geleerd!!!
[/quote]

Omdat walvissen e.d. ook geen eieren leggen, maar bij die zoogdieren komen de kinderen er ook gewoon...euhm...in één keer uit zeg maar *LOL*

[quote="imker schreef:
Nee, koudbloed, halfbloed en warmbloed zeggen iets over het temperament en de bouw van een paard...

Ja...duh! Frusty

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:24

Wat: Ja duh, XONO?!?!?

't Was gewoon een vraag van iemand, dus beantwoord ik die. Hoef jij niet meteen zo te reageren, hoor!
Niet echt aardig van je!!!! Boos! Niet iedereeen heeft jouw sublieme intelligentie..... Frusty

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:29

het verschil tussen vissen en walvissen is dat walvissen longen hebben, en vissen kieuwen.
Daarbij ligt de staart van walvissen horizontaal, en die van vissen verticaal (niet zozeer een punt waar je aan herkent dat het zoogdieren zijn, maar zo herken je wel dat iets tot de familie van de walvissen behoort).
Daarbij zijn walvissen idd ook levend barend

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:26

imker schreef:
Wat: Ja duh, XONO?!?!?

't Was gewoon een vraag van iemand, dus beantwoord ik die. Hoef jij niet meteen zo te reageren, hoor!
Niet echt aardig van je!!!! Boos! Niet iedereeen heeft jouw sublieme intelligentie..... Frusty

Het was een geintje...hoef je niet meteen zo kattig te reageren hoor. Boos! Ooit van smileys gehoord? Verward

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 14:55

haha ooit van smilys gehoord? ja dacht het wel.. en deze Frusty vat ik vaak ook op als "dom" Maar ach.. je kan alles opavatten zoals je wilt he op het net? Haha!