hoe moet ik dat nou eens gaan doen ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiemisty

hoe moet ik dat nou eens gaan doen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 21:57

HELP !!!!
ik heb vanaf dinsdag 2 april tot maandag 8 april toetsen. Maar weet je wat t is, ik weet nooit hoe ik moet leren. Het is altijd ik lees t een paar keer door en dan weet ik het wel maar DUS NIET !!!
Help mij nou es even hoe ik me moet gaan voorbereiden.

Heb morgen de hele dag nog Haha!

xxxies Linda

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 22:40

Schema's maken Lachen

Ik heb een heel goed geheugen...ik lees het één keer en dan weet ik het meestal wel.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 01:27

tja net als xono zegt: plannen.. Om zo laat begin je met .. en dan probeer je hoofdstuk .. tot.. te leren.. En zo maak je een heel schema.. Maar wil nietz eggen dat dat ook egt werkt!! Ik heb het ook vaak geprobeert maar dan blijf ik te lang bezig met dat ene vak waardoor mijn hele planning in de soep loopt!!
en wat ik je wel kan aanraden is om selectief te gaan leren!! Leer alleen de dingen die je denkt te moeten weten! (en dan is de kunst om juist precies het goede te denken!! EN das moeilijk want dan moet je o;'n beetje in het hoofd van een leraar kruipen en als er iets onmogelijk is, is dat het wel!! Haha! )
iig heel veel succes met het leren!! Ik moet zelf morrege ook weer beginnen voor mijn herkansingen.. Was misschien handig geweest als ijk eerder was begonnen maar tja.. kep wel leukere dingen die ik kan verzinnen he? Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:54

Lezen, en dan na bijvoorbeeld elk hoofdstuk voor jezelf een samenvatting schrijven.
Als je namelijk zelf iets opschrijft ontthou je dat altijd veeeel beter.

Het is het proberen waard!!!!!!!!!

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:25

jeddah schreef:
Lezen, en dan na bijvoorbeeld elk hoofdstuk voor jezelf een samenvatting schrijven.
Als je namelijk zelf iets opschrijft ontthou je dat altijd veeeel beter.

Het is het proberen waard!!!!!!!!!

Ja, dat werkt erg goed (tenminste bij mij) dan hoef je ook maar 1 keer die lappen tekst te lezen en daarna alleen je samenvatting.
Kost wel wat tijd!

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 12:36

ok thnx ik heb vanaf nu (12.38) de hele dag nog...ALLE TIPS ZIJN NOG WELKOM HOOR

oja en hoe zit dat met mijn mondelingen ???Ik ben als de dood voor mijn mondelingen duits en engels. Ik schijt in me broek ervoor.

hoe pakten jullie dat aan ? of hoe gaan jullie dat doen/of hoe zouden jullie dat doen ?

xx

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:41

Mondelingen Frans en Engels (gaat toch over de boeken die je gelezen hebt?) dat oefende ik altijd hardop, bijv. zelf een samenvatting geven over dat boek dan zit je op je tentamen niet naar woorden te zoeken en ik bedacht wat vragen die hij zou kunnen stellen.
Misschien kunnen je ouders even voor leraar spelen (als ze het boek kennen, anders laat je ze het uittreksel lezen!)

O ja, ik vond mondelingen ook altijd een beetje eng, hoor, je moet morgen dan maar niet te vroeg gaan anders gaan al je klasgenoten je opfokken!!
Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke boeken heb je gelezen voor Engels?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:52

mo's over engelse boeken heb ik niet.. Gelukkug niet zeg!! Ik had wel literatuur, gewoon nederlands dus.. En ik dacht eigelijk dat ik het best gfoed had gedaan, maar ik had uiteindelijk een 5.. Beetje balen..
Maar dat heb ik voorbereid door mijn verslagen goed door te lezen en zoveel mogelijk op te schrijven.. De samenvatting heb ik eerst opgeschreven en daarna uit mijn hoofd opgezegd.. Nu kreeg ik die wel helemaal niet maar goed..

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 13:12

* Judith and Spider
* Dreamstalker
* tiger, tiger
* dracula (in de klas gelezen)
* Falklands war (ook in de klas gelezen)

maar het is 10 min over je boeken en 10 min spreken, dus een soort gesprekje n.a.v plaatjes.

Maar het erge is: - je samenvatting over je boeken moet in het engels
- er zitten 2 leraren !!! 1 daarvan is me eigen leraar
en de andere is een "bijzitter"

Ik moet met duits over 4 boekjes praten (in het nederlands) en ik moet 4 thema's leren, dus dan moet ik kunnen vertellen over:
- school/toekomst
- familie
- wonen
- hobby

HELP !!!!!!!!

xxxies Linda

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 13:29

Mondeling stelt niets voor...*LOL* gewoon gaan praten, die lerren slepen je er wel doorheen Party!! Ik heb wel een tip voor je, bedenk eerst in je hoofd wat je wilt zeggen en ga dan pas praten, dan kom je beter uit je woorden en dat komt weer beter over Haha! En als je even bedenktijd wilt gooi je er gewoon een zinnetje als 'That's a good question' doorheen, werkt super *LOL*

En met leren maak ik altijd voor mezelf een samenvatting met dingen die ik moet onthouden en die lees ik voor die tijd nog een keer door. Werkt ook wel goed, iig voor mij Party!!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 15:43

Werk met de werktrein!

haha... op school hebben we geleerd bij vorming (mentoruur) dat je moet leren om met de werktrein te werken, dus ff op een rijtje:

* Wat is de opdracht?
* Hoe deel je de tijd in?
* Hoe hou je de planning bij?
* Hoe controleer je je werk
* Welke fouten heb je gemaakt
* Hoe verbeter je je werk
* Wat heb je geleeerd van je fouten
* Hoe pak je dit werk de volgende keer aan

hm.... volgens mij is die werktrein toch niet zo'n goed idee:
Maar ik leer zo:

als je bijvoorbeeld geschiedenis of aardrijkskunde moet leren dan lees ik het eerst, dan maak ik eerst een korte samenvatting dan schrijf ik de belangrijke punten op en dan vertel ik in mn hoofd een klein verhaaltje daarover.

Met de talen oefen ik de woordjes door de andere kant af te dekken en dan de woordjes op te schrijven zodat je ze ook kunt schrijven, das wel belangrijk!

Veel succes!