Ontplofpoeier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Ontplofpoeier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 12:14

Haha, wat een actie. Echt heel typisch.

Ik heb hier een laserprinter die alle kleuren uitspuugt naast m'n computer staan. Daar zit ook een waste-toner in, daar moet dan allerlei vies poeier inkomen. Gister begon de printer te piepen dat het mis was. Dus ik heel voorzichtig de wastetoner eruitgehaald, de troep in de prullenbak geleegd en toen las ik pas wat erop stond.

Nou, als ergens hier in de buurt een afvalverbrandingsoven ontploft: it wasn't me Schijnheilig Wat stond er namelijk op: dat het poeier nogal licht ontplofbaar was. En dat je het niet zomaar in de prullenbak mocht gooien. Wist ik veel.

Maar ja, ik dacht dat is niet mijn probleem, als het maar niet ontploft als het nog hier in het gebouw is. Dus ik heb nauwelijks geslapen (mwah, was t alweer vergeten). En vanochtend kwam ik erachter dat de schoonmakers langs zijn gekomen en de zak met het ontplofpoeier mee hebben genomen. Nu maar hopen dat het niet ontploft is in hun auto! Tsjonge, dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben...
En als het in de verbrandingsoven ontploft... tsja, ik neem aan dat daar wel vaker ergere ontploffingen zijn, wie gooit zijn spuitbus nou niet weg? Juist, dus ik ga er gewoon van uit dat mijn ontplofpoeier heelhuids de oven haalt en daar misschiene en beetje ontploft. Zou wel grappig zijn met allemaal koffiefilters, snoeppapiertjes, melkdingetjes, suikerverpakkinkjes...

Hm, ik begin al de neiging te krijgen om achter mijn vuilniszak met ontplofpoeier aan te gaan en te kijken wat een HEFTIGE reactie erop volgt! *LOL*

Dit doet me allemaal zó denken aan die overdreven Amerikaanse acties, overal waarschuwingen op, en de verhalen van de Boze Heks (van Hanna Kraan)... Die heeft ook plofpoeier en plofkorrels... Dus misschien wordt ik wel een heks zo langzamerhand... Extreme duivel }>

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:31

Je moet er niet aan denken waar jouw vuiliszak met ontplofpoeier allemaal langs komt. Ik zou de route van de vuiliswagen maar langs gaan en overal bordjes neerhangen met "ontploffingsgevaar"!

BOEM!!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door evelien op 14-03-02 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:25

Help waar woon je? Dan ik daar rekening mee houden als we weer eens weggestuurd worden voor een meting bij een afvalverbranding. Dan kan ik nog proberen er onderuit te komen, heb ik het spontaan eeerrrrrggggg druk met wat anders. Haha! Extreme duivel

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:57

hihi... dadelijk ineens
*BOEM!*

we weten je te vinden Laui!
Schijnheilig

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:17

ooh dus dat was die knal Haha! .

*foei*

Sibold

Re: Ontplofpoeier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:41

Laui! schreef:
Hm, ik begin al de neiging te krijgen om achter mijn vuilniszak met ontplofpoeier aan te gaan en te kijken wat een HEFTIGE reactie erop volgt! *LOL*

Tip: Schudden helpt, dopje dicht op de waste-container, flink schudden en dan openen Haha!
*PLOF*

Door de wrijving worden de toner-deeltjes geladen en ontstaat statische elektricitiet (beter uitleggen kan ik het niet), je kunt het ook eens proberen met die grote -gekleurde- bussen die je in je printer moet doen... als ze doorzichtig zijn kun je mooi zien wat er mee gebeurt...

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 16:29

Oh, hij had geen dopje hoor! Volgens mij is een inkjet echt veel beter voor je, daar hoef je iig geen vieze drek (dat poeier zat echt overal) te hanteren.

Het zag er ook echt niet uit, ik had allemaal van die papiertjes om je handen mee af te drogen uit t toilet gehaald en daarmee dat ding gepakt, de boel schoongemaakt etc. Maar wat een k*tpoeier is dat zeg, het zat echt overal... Naja, niet mijn probleem, die paar meter van printer naar prullenbak moesten maar kunnen. En toen veegde ik dat ding schoon en zag ik er opstaan: ontploffingsgevaar Schijnheilig hm, ik had er echt bijna een lucifer bijgehouden, maar ik dacht: laat ik dat maar niet doen, straks heb ik het weer gedaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:47

*LOL* *LOL* *LOL* Wat je ook vooral moet doen met dat plofpoeier is de vlekken met water o.i.d. opdoen. Vooral op tapijt. Flink wrijven en poetsen. Dan weet je tenminste zeker dat je het er never nooit meer uitkrijgt *LOL* *LOL*
Hergebruik, teruggooien in het tonerbakje, levert ook gegarandeerd feest op. De meest bizarre kleuren, ondanks dat het zwart lijkt. Allerlei rare vlekken en strepen, Picasso zou het niet beter gekund hebben.
Eigenlijk zonde dat je het hebt weggegooid, je had er een hoop kattekwaad mee uit kunnen halen *LOL* *LOL* *LOL* daar ben jij inventief genoeg voor.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:28

Oh heeeerlijk, echt een Laui!-story!!! *LOL*

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 10:36

En de printer doet het ook weer. Alleen met de cleaning roller geeft hij nog steeds problemen. Was vies, ik een nieuwe erin, snapt hij het niet helemaal, naja, hij print en het ziet er prima uit, dus ik ga niet klagen! Als die printer het nou ook niet zou doen.... Haha!