sla-mix muizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

sla-mix muizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 12:52

We hadden eerst 3 katten op stal en toen bleef het muizenbestand aardig onder controle. Nu is er nog maar 1 en die is nog niet fanatiek ook, vangt bijna niets, dus de muizen vieren feest. In mijn kast o.a.. Overal muizenkeutels, bah!
Deze muizen hebben wel een hele aparte smaak: ze snoepen van de olie en de appelazijn zg. sla-mix muizen!

Appelazijn zit in een glazen fles, dus daar hadden ze alleen het dopje vanaf gegeten (wel allemaal stukjes daarvan in de fles, kon ik die weer gaan zeven Boos! ), maar bij de zonnebloemolie zijn ze bovenaan begonnen bij het dopje en hebben zich een heel eind naar beneden gekauwd totdat ze bij de olie konden Verward Ook allemaal keutels in de olie Misselijk En m'n hele kast vol met stukjes uitgekauwde fles, ze eten nog net geen plastic.
Ben allang blij dat ze niet m'n kast vol hebben laten lopen met olie, maar echt blij ben ik hier toch niet mee!

Heb maar nieuwe olie gehaald en die bewaar ik nu in een metalen bidon, niet echt ideaal, maar je moet toch wat!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 13:03

gedverderrie, in het voer van mijn konijnen zit ook allemaal muizenkeutels. Arme beestjes, ik heb nu een ton daar meot het maar in. Rotmuizen....!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 13:06

Jak, zo ken ik er nog een paar. Jaren geleden hadden we de stal al vol staan met muizengif, maar kennelijk was het een goed jaar. Dus ik knip het licht aan om te voeren in de winter, trek de deur open en ren keihard gillend weg. Zaten er 8 muizen in de gang. Gelijk overal gif ingestopt (we hebben geen kat, dus dan kan t niet zo veel kwaad) en toen had ik binnen een week 12 dooie muizen overal vandaan gevist. Schrok me elke keer de t*ring als ik er weer een had. Voerde ik argeloos wat hooi, valt er zo'n dood beest tussenuit... *shock*...
Bij ons zit het voer om die reden ook in kliko's. De vorige bewoners hadden dat niet, vandaar dat wij dus een muizenplaag hadden. Alles (brood, voer, poeders) stond open en bloot. Met die kliko's gaat het tien x beter, voer staat bijna nooit in de gang. En bovendien hebben we nu een paar hapgrage roofvogels in de buurt (buizerds en sperwers)... Heb al tijden geen muis meer gezien...
En nu mag ik op m'n werk de held uithangen! Lips are sealed

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 13:22

Gif gaat dus niet, want we hebben een kat en 2 honden (volgens mij vangen die nog meer dan die kat!) en het is een beetje sneu als je die vergiftigt.......

Kan ze wel in zo'n muisvriendelijk kooitje vangen, maar als ik ze dan los laat op de hei ofzo komen ze volgens mij net zo hard weer terug!

Toch maar hopen dat er binnenkort weer eens een kat komt aanlopen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:03

In het asiel zitten nog heel veel werkloze katten die al te graag maar een baantje willen hebben. Party!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 08:11

Ik moet mijn katten nog steeds bijvoeren, stuur hier maar wat muizen heen!

De enige plek waar nog wel eens muizen zitten is ONDER de bestrating in de schuur. Af en toe zijn er wat klinkers verzakt. Als je die weg haalt zie je dus muizengangen lopen.
Verder hebben we nergens muizen, ook niet in het hooi en stro. Vroeger was het zwart van de keutels als er hooi of stro van de zolder kwam, nu geen keuteltje.

Het voer bewaar ik in oude diepvrieskisten. Ik geen muizen en vrienden van hun oude diepvries af, perfecte oplossing Haha!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 09:39

Wij hebben het voer ook in containers en dat werkt prima. Wij hebben 10 katten op stal dus weinig muizen. Wel gezellige boel trouwens al die poezen in de stal, vaak ligt er eentje in een paardenbox te slapen, de paarden trekken zich er niks van aan.Treouwens we voeren de poezen nog wel bij, vleesbrokjes, droge brokjes en s'avonds Brinta met melk *LOL*