irritante kippen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

irritante kippen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 19:18

Juist ja, ik heb een stel zeer irritante kippen. En nu zeg ik het nog netjes, je had me vanmiddag moeten horen...

Onze kipjes wonen in een echt kippenpaleis, zeer groot hok, lekker dikke laag stro enz. echt perfect!
Ze hebben hele grote ren, bijna net zo groot als de kippen van de buren alleen zitten ze daar met 40 kipjes en die van mij met z'n zessen. (5 + haan)

Wat doen die krengen nou? Om de 5 minuten vliegt er 1 over de omheining. Nog niet eens zo'n groot probleem, lopen ze op het geitenweitje. Dus staat het hekje tegenwoordig open zodat ze zelf weer terug kunnen en zelfs niet meer over de omheining hoeven te vliegen. Ze zullen eens moe worden en geen eitjes meer leggen...

Nu hebben ze dus ontdekt dat ze ook over die omheining heen kunnen. Dus... Marije vandaag al 3 keer het dorp door om die @#%#$% kippen te vangen!!!

Ik heb ze zondag nog gekortwiekt, ik zit er nu ernstig over te twijfelen om ze nog een keer te kortwieken, zo'n 5 cm onder de kop ofzo Extreme duivel Extreme duivel
Kunnen ze nog mee doen met de Olypische Spelen, in de diepvries!!!!!

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 19:42

Dit klinkt heel bekend!
Ik heb de strijd maar opgegeven, na ik weet niet hoe vaak achter die beesten aan te rennen. Ze kunnen snel! Nu staat de deur (van hun hok naar buiten, ze hebben ook nog eens een onwijze ren) overdag open en 's nachts gaat hij dicht. Ze springen er toch uit dus hem dicht zetten heeft geen nut. Nu vonden we laatst wel een nest van 20 eieren in de groentuin, die konden we ook allemaal zo weggooien.
2 Van m'n kippen hebben laatst wel hun lesje geleerd, ze zaten toen in hun ren en daarnaast stond een rottweiler. Die domme beesten springen gewoon over het hek naar die rottweiler toe. Tja, toen kwam het lesje iets te laat.......

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 19:43

whahahahah chill down, das niet goed voor je om je zo druk te maken. Maar je krijgt zo wel wat beweging Haha! hahaha Party!!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 20:23

Hm, en wat nou als er een dak van bijv gaas op het kippenverblijf zit? Wedden dat ze dan niet meer wegfladderen?
Konijnen moet je ook altijd goed behokken, want ik heb regelmatig achter de konijnen aan gemoeten, en reken maar dat dat geen pretje is, want die dingen zijn snel!
Nu heb ik een werelds konijn. Echt een bitch, maar wel superdesuper lief, want nog niet 1x ontsnapt!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 21:08

Een dak van gaas is niet echt een goede oplossing voor ons. De ren is zo groot dat het geen doen is om gebukt de ren schoon te maken. De rest van de omheining verhogen zodat het op sta hoogte is (voor mij niet eens zo hoog dus Knipoog ) is ook geen optie.
Tegen die tijd ziet de gemeente het toch echt als een illegaal bouwsel, en zo'n goede relatie hebben we al niet met de gemeente...

love2angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:13

mijn oom heeft ook veel kippen maar dat is bij hem geen problem hij laat ze lekker lopen want ze weten waar ze te eten krijgen dus die komen wel terug

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 00:24

daar is mijn moeder niet blij mee, ze lopen dan ook in de bloementuin...
zijn ze GEK op!!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:26

En een paar platen, van triplex ofzo?
die je eraf kunt tillen, maar de kippen niet ?
Iig voor 's nachts.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 00:28

uhm.. de ren is zo'n 5x12m met het hok erin. ze kunnen helemaal rond om lopen.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:01

Enige oplossing dan toch gaas er over. Hebben wij ook *LOL*

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:42

Onze buren hebben ook kippen. Das opzich niet bijzonder, maar wat wel leuk is is dat die kippen hun eieren in ons stro komen leggen Haha! We hebben al 3 flink volle nestjes gevonden waar ze iedere dag weer terug komen. Gna gna gna