Toffe uitspraak:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Toffe uitspraak:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 12:21

Gij zijt mijn volk en ik ben uw Konijn.

Juist ja! Zit ik een heel serieus boekje te lezen kom ik dat opeens tegen... Het is dat ik welopgevoed ben, maar eigenlijk had ik nu ergens onder mijn bureau moeten liggen! Het is dus een uitspraak van Lodewijk Napoleon, de broer van Napoleon die over De Nederlanden heersten in de Napoleontische tijd. Waarschijnlijk zei hij dat in een verwoede poging Nederlands uit te kramen, maar goed, hij is gewoon zó grappig! Haha!

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:34

Wat een vreselijke boeken moet je lezen.
Ik hoop wel dat je daar toe gedwongen wordt en dat je dit niet vrijwillig doet.

Zou wel een leuke uitspraak voor Maxima kunnen zijn: Gij zijt mijn volk en ik ben uw konijn. Zouden Lex en Max het doen als konijntjes want dan hebben we snel prinsjes en prinsesjes erbij

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:38

haha evelien ik dacht net hetzelfde.

Mhh zou Nappie het op zijn konijntjes hebben gedaan ??? Lips are sealed . IK WIL HET NIET WETEN Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed .

Laui wat voor een boeken lees jij wel niet ?? moet je niet werken Schijnheilig .

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 12:53

Stond hier in de kast, gaat over monumentale gebouwen. Het heet Achter de Gevel, was heel interessant tot ik bij Karel V in Utrecht kwam, daar stond deze uitspraak geciteerd. Ik vroeg me al af waar dát nou weer mee te maken had. Hij had t onteigend ofzo, maar dan hadden ze t net zo goed Konijn V kunnen noemen.
Misschien had het wat te maken met de provisorische plees (zo'n plank met gat erin, en dan een groot diep gat waar alles gewoon wegrot)... Ik heb geen idee.

Ik lees dit soort boekjes anders nooit hoor, maar nu is het zó rustig! Ik ga zo maar eens beneden koffie drinken, tijdens de volgende afspraak. Gezellie huisje kopen, paar miljoentjes die ik niet heb tegen het behang smijten, Lodewijk Napoleon quoten en verder niks.... Ik begin me nu wel af te vragen waar dit heen gaat... Cool

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:07

gut o gut Haha! Haha! Haha! Knipoog Tong uitsteken
wat een taalgebruik Vingers aflikken *LOL*

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 14:44

ja klopt die kende ik al. net als 'ich bin ein Berliner'