au au au! (pijnlijke snoepervaring ;-) )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

au au au! (pijnlijke snoepervaring ;-) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 11:14

Ik was laatst boodschappen aan het doen en toen kreeg ik opeens trek in van die zure matjes ( Verward waar die "craving" nou opeens vandaan kwam...) dus heb ik zo'n zakje gekocht...en ik kan jullie wel vertellen dat je daar echt niet een hoop van achter elkaar moet eten zeg!!! Hahaha, mijn tong doet gewoon pijn van dat suiker/zuurlaagje dat er op zit...au au au! Beetje geschaafd en het brand als een gek met sommig eten (gekruid) en drinken (prik of zuur) *grinnik* Nou ja, ben ik gelukkig vast "genezen" voor het een verslaving kon worden... Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:17

Verdrietig
Ik kan ook niet meer genieten van de zoetigheid...

Moet alles heel gecompliceerd en bewust aan de rechterkant kauwen want links doet het zeer!!!!
Maar vooral niet de tandarts bellen hè? Bloos

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:28

oei die matjes zijn lekker!!!! echt onwijs als ik eraan begin moeten ze ook echt op.... Bloos Haha!
van die kikkertjes zijn ook zo super

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 11:32

Oef!!! Arm Sjuimpje...maarre...zal ik de tandarts voor je bellen... }> of anders Nimber op je af sturen...tsja, het is vervelend, maar als je last houdt wel even gaan bellen hoor, zou zonde zijn als het erger wordt terwijl er zo makkelijk iets aan te doen is...ik kan het weten want ik heb vorige maand nog gezellig 2 keer in die stoel mogen liggen...brrr...nou heb ik af en toe trouwens nog meer kiespijn dan toen het gaatje nog een gaatje was... Frusty Dus ik de tandarts gebeld krijg ik te horen dat het heel normaal is dat je nog maanden last kan hebben bij warm/koud omdat de kies zich nog aan moet passen aan de reparatie zeg maar... Verward Fijn...nou ja, gelukkig alleen maar bij vlagen dat het even pijn doet...

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:35

aaaaaaargh Vikki, moet je nou per se over zure matjes beginnen op de dag datik ivm vermeoidheid mijn voedingsallergie-dieet weer oppak? Ik mag geen suiker meer en ik heb nu zo'n zin in zure matjes!!!!!!!!! Foei Vikki! Boos!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:37

Dat heb je id met dat witte vul-spul, amalgaan heet dat geloof ik.

Hou je mooi een paar maanden gevoelige tanden aan over! Boos!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:50

JAH DAT DOET PIJN HE Verdrietig

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 12:16

Volgens mij zijn amalgaamvullingen juist die zilveren vullingen...maar dit (die pijnlijke) is idd een witte...Nimber?!!! Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 14:02

wit is idd composiet *LOL*

maare zure matjes jammie!!!!!!!!!! vooral de groen.. of nee de rode zijn ook lekker ben nu zure appelringetjes aan het eten.. mhhhh ik voel het al aan mijn tandhalzen }>

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 14:06

Hahaha dat hebben wij een tijdje geleden ook gedaan, maar een vriend van mij gooide zo'n ding in een keer helemaal in z'n mond en begon der in te stikken. Dus hij liep allemaal van die rare geluiden te maken en ik dacht dat ie z'n maag ging leeggooien, dus ik sprong aan de kant. Begint ie halfonverstaanbaar te krijsen dat ie aan het stikken is... hahaha, na een paar klappen op zn rug kwam die weer bij, hij was nu alleen net zo rood als het matje zelf Party!! Haha!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:22

x
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 19:42

OOOHHHH die dingen zijn zo lekker! *LOL* Lachen Kwijl
Ben er ook verslaaft aan, vooral die groene vind ik lekker, maar de rooie ook!!! Kwijl Kwijl

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:49

ze zijn wel lekker zodra het zuur eraf is Haha!
maar ik begin er nu wel zin in te krijgen in die matjes Vingers aflikken
maar de winkels zijn helaas dicht Boos!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:59

zonder zuur zijn ze lekker. ik had ze een keer in het water gelegd zodat het zuur er af ging, toen werden ze helemaal wit en klef :kots:

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 12:35

Ik heb een poosje geleden een keer van die Chupa Chups lollies op...
Extra zuur!!
Hallelujaaaa!! Ik heb 2 weken lang niet normaal meer kunnen eten want bij bijna al mijn tanden was het glazuur eraf...auch!! Als je ze ziet liggen...niet opeten dus!
Groetjes van Jessica! Lips are sealed

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 15:53

Hahaa!

Toepasselijk topic....

Maandag-nacht: Linet en ik rijden richting Apeldoorn, en zitten lekker te snoepen uit een zak harde Autodropjes (van die nieuwe Mustangs...). Ineens zegt mijn kies krak!!!
Ik krijg de tranen in mijn ogen, en die schat van een Linet denkt dat ik een grapje maak!!!! Vork

Nou goed, even stoppen op de vluchtstrook, en in het spiegeltje kijken. Niks te zien... Wel een hoop pijn!!
Maar even mams gebeld of ze met spoed een afspraak met de tandarts wil maken, want er lagen allemaal brokjes tand op mijn tong! Haha!
Die nacht redelijk geslapen, en vroeg er weer uit om naar m'n werk in Amsterdam te gaan.
Dag erna (vandaag dus) naar de tandarts.

Nou ik kom er net vandaan: Wat is die vent een boer zeg!!

Verdoving merkte ik haast niks van, lag meer van die vloeistof onder in mijn mond dan in mijn gehemelte! En toen ging ie trekken!! Wat een pijn zeg! En de kies wilde er niet uit.
Dus de kies zit er nog, alleen een heleboel pijn erbij!
Hij heeft me verwezen naar de kaakchirurg nu.

Vrijdagochtend heb ik om negen uur een afspraak.

Hoe dit afloopt vertel ik nog wel!!

Maar harde dropjes? NOOIT MEER!!!!

Frank.

Verdrietig

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:03

Leuk die verhalen mag morgen weer op controle Knipoog

Heb nog nooit wat gehad, dus hoop nu ook niet....
Trouwens heb ik geen last bij het eten van die matjes.
Weleens van Cola.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:30

ik moet maandag naar de tandarts en dinsdag naar de ortho Huilen Boos! Misselijk Frusty Verdrietig Gaaaap Verward

Lips are sealed

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:30

Goed, ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest!

Om negen uur moest ik er wezen, even foto gemaakt. En daarna naar binnen!
Ik kreeg lekker veel verdoving, en toen die ingewerkt was ging hij aan de gang. Hij heeft allebij de verstandskiezen links getrokken.

En raad eens: Geen centje pijn!!!! Haha!
Je moest weten hoe blij ik was.

De rotte kies ging er heel makkelijk uit, maar de goede moest eerst in tweeën worden geslepen.

Het viel best mee allemaal, en heb nu, 3 1/2 uur later, nog steeds geen pijn!

Over een maand zijn de andere kiezen aan de beurt.

Frank

Pling

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:04

Jemig de pemig, hoeveel kiezen moeten er worden getrokken dan? En wat krijg je er dan voor terug? Bruggen ofzo? En wat ik mij dan nog afvraag, gaat de rest van je gebit niet 'aan de wandel' als er open plekker ontstaan. Ik heb namelijk al twee jaar af en aan problemen met een kies achterin die is afgebroken. Er is een kroon overheen gezet, die ook is afgebroken met weer een stuk van de onderliggende kies en nu is er dus weer een stuk van die kroon afgebroken. Eten doe ik dus al een paar maanden alleen nog maar met links want zelfs tanden poetsen is errug pijnlijk op de kies. Frusty Dus zou ik het liefste gewoon die kies met restant van kroon en al laten verwijderen, maar ik ben bang dat mijn tanden dan scheef gaan en dat ik dan nog verder van huis ben omdat die voorliggende kies altijd steun heeft gehad van die 'kapotte' en misschien die krachten niet aan kan, druk van het kauwen (denk ik dan tenminste).

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 11:03

Nou Roos, als ik dat zo hoor kun je maar het best bij je tandarts laten regelen dat hij je naar het ziekenhuis (kaakchirurg) door verwijst!
Gaat het bij jou om een verstandskies?

Verstandskiezen hebben in principe geen nut, alleen kom je er met poetsen slecht bij en liggen ze diep in je tandvlees waardoor ze snel rotten.
Heel veel mensen laten ze dus al als voorzorg trekken.

Geloof me maar, het doet echt heel erg weinig pijn, en die "open'plekken zijn erg snel alweer dicht zodat je gebit voor de rest ook goed blijft zitten.

Sterkte ermee!

Frank

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 12:14

Vroeger had je van die snoepjes genaamd: Dummies.
Ik had een gedeelte van mijn melktandjes nog toen ik (het was ook in een auto) zo'n doosje zat leeg te vreten. Waarop ik op een iets te hard snoepje kauwde en spontaan lag er een stuk kies los...Ik alles goed poetsen om het zo schoon mogelijk te houden want de tandatrs had zoiets van: Doet t pijn, zo nee, hij komt er vanzelf wel uit. Dus ik heb daarna nog maanden met die kies gelopen totdat het een het gat steeds bruiner werd en ook steeds meer zeer begin te doen. Het gat werd ook steeds groter en de helft van de kies was er al af. Op een gegeven moment deed het zo'n zeer dat ik niet meer kon slapen ervan en ben toen naar de tandarts gegaan. Die gaf in eerste instantie 2 spuitjes maar dat was niet genoeg want ik kon het nog gewoon voelen. Uiteindelijk heb ik 4 spuiten gehad en ik voelde er ook echt niks meer van en inmiddels zit er een nieuwe kies waar ik tot op heden nog geen last van heb gehad! Pling

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:15

jaaaah dummies die waren lekker... enen die zure matjes ook heeeerlijk... en dan heb je ook nog zure beertjes die zijn ook zo lekker Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl