Het was heel leuk, vrijdag zijn we meteen vertrokken toen ik uit school kwam. We hadden een hotel geboekt in zuid-Duitsland en zouden de volgende dag doorrijden naar Fiss. Maar we hadden pech met het weer; sneeuwstormen en glad op de weg, je zag haast nix en kon bijna niet remmen. Over een stuk van 5 km hebben we een uur gedaan, er was daar ergens in de buurt een file van 70 km! Er waren ook mensen die moesten overnachten op de snelweg, en ze hebben de mensen warme drankjes gebracht..
Bij Ulm zijn we van de weg afgegaan en hebben we bij een hotel waar we van de zomer ook zijn geweest gevraagt of daar nog plaats was, maar het zat helemaal vol.
Daar in de buurt was nog wel een ander hotel waar wel plaats was. Daar waren we rond 10 uur. We wilden nog iets drinken, maar de bar was al gesloten. Maar dat meiske zei dat we beneden wel wat kon drinken. Dus wij naar beneden. Komen we beneden aan, zien we daar een dranken-automaat staan.
Maar we hadden net al ons kleingeld uitgegeven, dus zijn maar even onder de kraan gaan hangen.
De volgende dag zijn we om 9 uur al weer vertrokken naar Fiss, waar we pas om 2 uur aankwamen.
Alles bij elkaar hebben we er ongeveer 12 uur over gedaan.
We hebben 4 dagen kunnen skieën. Maandag (geloof ik
) zijn we nog naar kenissen gegaan die bij een hotel aten vlakbij ons, maar die waren net weg toen we daar kwamen. Dus we liepen terug naar het hotel en vroegen ons af wat we zouden gaan doen, het was pas 9 uur dus nog te vroeg om te gaan slapen.
Maar de lichten op de piste waren aan, die avond was het 'avondskieën' van 6 tot 10. Om half 10 stonden we op de piste en zijn nog 4 keer naar beneden geracet.
Dinsdag nog naar een aprés ski gedoe geweest met die kenissen waar het ook heel gezellig was, en waar mijn vader 'een klein beetje' dronken was geworden terwijl we daarna met z'n achten in de auto zaten en bijna tegen een berg aan reden.
We zijn trouwens veilig bij het hotel gekomen.
Kortom; het was heel gezellig geweest. We hebben trouwens gelukkig niet zo lang over de terugweg gedaan; we zijn om 9 uur aangereden en waren rond half 8 thuis.