Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nu is het wel zo dat het voor mijn eigen bijrijdster ook gratis is *grinnik* dus ik persoonlijk hoef er geen geld voor te hebben, maar als je zelf bewust ook een verzorgpaardje zoekt om te rijden enzo dan vind ik niet dat je "wel de lusten en niet de lasten" hoeft te hebben zeg maar...het is voor de meeste eigenaars echt niet zo dat jij ze enorm uit de brand helpt, het is een wisselwerking; jij ontlast de eigenaar dan wel een beetje, maar de eigenaar staat ook een deel van het plezier af aan jou...Ik vind wel dat een bijrijdster/verzorgster niet bijvoorbeeld de helft van alle kosten zou moeten betalen, de eigenaar heeft immers zelf voor de verantwoordelijkheid gekozen, maar een kleine bijdrage vind ik best op zijn plaats. De eigenaar kan deze bijdrage dan weer in het paard steken als hij of zij wil. Mijn bijrijdster wil overigens wel het gevoel hebben dat ze ook een bijdrage levert, maar ik wil gewoon geen geld hebben dus zij koopt uit zichzelf af en toe iets voor het paard, dat vind ik voor mij dan wel weer mooi geregeld hoewel het geen verplichting is. Maar nogmaals; ik vind het absoluut normaal als je een kleine bijdrage levert wanneer je een paardje mag rijden (alleen verzorgen zou ik nooit voor -laten- betalen trouwens!), dat zou ik ook geen probleem gevonden hebben toen ik nog een bijrijdpaard had...maar ja, ik had mazzel en hoefde dus ook niet te betalen.