sinterklaas of kerstman?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kertman of sinterklaas?

kerstman
31 (100%)

Totaal aantal stemmen: 31

guidolover

sinterklaas of kerstman?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 23:29

Wie vinden jullie het leukst? sinterklaas of de kerstman? dus wat vinden jullie leuker om te vieren, sinterklaas of kerst??

ik vind sinterklaas altijd heel leuk, met surprises enzo, maar kerst is altijd heel gezellig gewoon, een kerstboom, overal lampjes enzo!!!
Lovers Schijnheilig Lachen

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 23:34

Ik vind kerst leuker dan sinterklaasfeest, veel sfeervoller, maar ik vind de kerstman weer niks!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 09:15

Eerste ding is dat natuurlijk kerstman = commerciele versie van sinterklaas. Goeie Coca-Cola campagne. Geef mij maar een traditie waar een paard in voorkomt in plaats van die domme rendieren...

Met kerstmis vier je het lengen van de dagen, vrede op aarde en voor sommigen misschien wel de geboorte van iemand in het jaar 1 (het jaar nul bestaat niet in onze kalender). Sommigen vieren dat dan ook om kadootjes te geven (geven is leuker dan kirjgen Lachen )

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 21:24

het is gewoon allebei leuk!

maar idd, het is altijd leuk voor de winkels die in deze maand 3 dubbele uren draaien. ik vraag me altijd af hoeveel kado's er gekocht zijn!!!

Haha!

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:33

Ik ga voor kerst. Sinterklaas viren wij niet echt. Wij vieren kerst met heel veel kadoos!

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 21:37

hmm wij doen met sinterklaas surprises en met kerst geen kado's.

maar daar gaat het toch ook niet alleen om?!!! ik vind het gewoon gezellig!

*LOL* Party!!

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 21:44

nog een paar daagjes....... Pling

ik hoop op een witte kerst, er word komend weekend ook sneeuw verwacht!!!! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:57

Bestaat de Kerstman echt?

1. Er zijn geen bekende rendieren die kunnen vliegen. Wel zijn er
op deze aarde ongeveer 300.000 verschillende vliegende wezens bekent. De meeste van deze levende organismen zijn insecten. De rendieren van de kerstman vertonen geen enkele overeenkomst met deze insecten op deze essentiële punten (grootte, vleugels etc.)

2. Er zijn ongeveer 2.000.000.000 kinderen (=personen onder de 18
jaar) op deze wereld. Omdat de kerstman niet bij moslim, joodse,
hindoestaanse en boeddistische kinderen komt is de werkdruk gedaald met 85% tot 378.000.000 kinderen (bron: population reference bureau). Met een gemiddelde van 3,5 kind per huishouden komt dit neer op 91.800.000 te bezoeken huizen. (Aannemende dat er tenminste 1 lief
kind per huishouden is).

3. De Kerstman heeft, er vanuitgaande dat hij van oost naar west werkt, 31 uur om op Kerstavond te werken, omdat er verschillende tijdzones zijn en omdat de aarde draait. Daarom moet hij 822.6 bezoeken per seconde afleggen, wat betekent dat de Kerstman voor 1 huishouden 0,001 seconde heeft om zijn slee te parkeren, uit te stappen, door de al dan niet aanwezige schoorsteen te klimmen, de sokken te vullen, de rest van de cadeaus onder de boom te leggen, het klaargelegde lekkers op te eten, door de schoorsteen terug te klimmen, in de slee te springen en naar het volgende huis te gaan.

4. Aannemende dat er van deze 91.800.000 stops willekeurig verspreid over de wereld liggen praten we over gemiddeld 1,25 kilometer reisafstand per huishouden. Dit betekent dat de gemiddelde snelheid van de slee ongeveer 3.000.000 km per uur moet zijn. Ter vergelijking dit is 3.000 keer de snelheid van het geluid en bedenk daarbij dat het snelste op het land levende rendier een snelheid heeft van ongeveer 24 km per uur.
(Bovenstaande houdt geen rekening met de stops om te poepen, plassen of te eten wat elk normaal mens en dier doet.)

5. De bepakking van de slee is een ander interessant element. Als ieder kind niet meer krijgt dan een doosje LEGO, dan weegt de slee zo'n
321.000 ton zonder het gewicht van de Kerstman zelf. Op land kan een normaal rendier ongeveer 150 kilo dragen. Er vanuit gaande dat een vliegend rendier (zie punt 1) 10 maal zoveel kan dragen kan de kerstman het werk niet aan met 8 of 9 rendieren, maar zijn er 214.000 nodig. Dit brengt het totale gewicht van de slee op 353.430 ton.

6. 353.430 ton vervoeren met een snelheid van 3.000.000 km per uur
roept een ander probleem op namelijk de luchtweerstandverschillen(galgje). Hierdoor zullen de rendieren verbranden op dezelfde manier als meteorieten die in onze aardse atmosfeer terechtkomen. Het voorste rendieren paar zal hierdoor miljarden joules aan energie te absorberen krijgen, per seconde voor de goede orde. Zij zullen dus onmiddellijk verbranden en een oorverdovende knal (geluidsbarrière) achterlaten, waardoor het tweede paar het voorste paar wordt. De gehele rendierenpopulatie zal in 0.00426 seconde verdampt zijn. De kerstman zal blootstaan aan middelpuntvliedende krachten die ongeveer 17.500 keer groter zijn dan de zwaartekracht. Een 125 kilo wegende kerstman (wat mij belachelijk slank lijkt) zal hierdoor tegen de achterkant van de slee worden gedrukt met een kracht van 2.157.508 kilo.

Conclusie: als de kerstman ooit een keer pakjes bezorgde op kerstavond was hij nu DOOD!

m.vr.gr.

Sinterklaas

Haha! Cool *LOL*

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 22:02

hi hi wha ha ha!!!! tsja, als je er zo over na gaat denken.....!!!!!

*LOL*

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:10

Ik vind Sinterklaas aardiger dan de kerstman, van Sinterklaas krijg ik elk jaar cadeautjes en van de kerstman heb ik nog nooit iets gekregen Haha!

Maar Kerst vind ik weer gezelliger dan Sinterklaas, bij het laatste gaat het meer om de cadeautjes...

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 22:50

renza schreef:
Ik vind Sinterklaas aardiger dan de kerstman, van Sinterklaas krijg ik elk jaar cadeautjes en van de kerstman heb ik nog nooit iets gekregen Haha!

ja, daar zit wat in!!

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:56

Hahahahahahahaha *huil huil*
Die is goed Zep
Maar ja bij Sinterklaas heb je toch hetzelfde probleem? Of niet soms?

Ik ga meer voor Kerst omdat ik dat veel gezelliger vind maar de kerstman hoeft voor mij ook niet zo Scheve mond

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:32

de kerst is met veel mee sfeer dan de sint Lachen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:53

Zep: ook weer duidelijk: Sinterklaas is veel beter voor het milieu. Aangezien onze Sint alleen maar aflevert in Nederland, delen van Belgie en delen van Duitsland is er dus sprake van een veel beperktere distributie.

Aangenomen dat het werkgebeid van Sint minder dan 35 Miljoen mensen heeft, zullen er waarschijnlijk minder dan 10 miljoen adressen aangedaan moeten worden (Gezinnen zijn relatief klein in ons gebied, waarschijnlijk kan het ook wel met 5 miljoen kinderen, maar goed).

De Sint werkt alleen maar op CET en in de nacht van 5 op 6 december. Die nacht is in Nederland dacht ik 14 uur lang. De Sint moet dus in het ergste geval maar 198.41 bezoekjes per seconde te doen. Maar, de Sint heeft ook een legertje zwarte pieten die meehelpt, waardoor dit veel efficienter en sneller kan.

Nederland, Duitsland en Belgie zijn erg dichtbevolkt. In Nederland wonen 350 mensen per vierkante kilometer. Die reisafstanden vallen wel mee. Er wonen dus gemiddeld 3.5 mensen op een hectare, dus dat is 100 meter. De Sint is echter niet dom en weet dat het wat handiger kan. Hij gaat heus niet kriskras heen en weer. Hij heeft een duidelijke database waar de beste route ieder jaar weer berekend wordt. Daar kan hij dus veel mee uitsparen. ipv. de 0.1 x 10 miljoen = 1 Miljoen kilometer is hij erachter gekomen dat de regio met 100.000 km kan afwerken. Dit is nog steeds 7000 km per uur, maar het paard van Sinterklaas is ook niet direkt de eerste de beste (het is een schimmel!). Desalniettemin, het overgrote deel van het werk wordt gedaan door het leger zwarte pieten, zonder wie de jaarlijke operatie absoluut onmogelijk is.

Het gewicht van de slee is geen zaak. De zak van Sinterklaas is een gedistribueerd opslag systeem dat over de vele zwarte pieten wordt verdeeld.

Overigens is het een misverstand dat de zwarte Pieten in een knechtenrol worden geduwd door de witte Sint. Sinds jaar en dag hebben ze al een CAO waarbij hun taak en bonus duidelijk staat omschreven. Sint weet heel best dat hij niets is zonder zijn gekleurde vrienden.

In ieder geval zal het ook duidelijk zijn dat in dit systeem er geen rendieren in rook opgaan (zou ik jammer zijn, ze smaken veel te goed) en dat er ook niet te veel overbodige warmte vrijkomt, wat dan weer beter is om het broeikaseffekt tegen te gaan.

blaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 15:24

ik kies toch voor de kerstman. lekker koud en binnen lekker warm, houtkacheltje aan, kadootjes onder de kerstboom, er is gewoon veel meer sfeer en het duurt 2 dagen!

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-01 00:25

nog 3 nachtjes slapen en dan is het zover!!!

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 10:45

de kerstman rules!!!!!!!( en die doet niet of ie alles weet, hihi) Haha!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 17:09

de kerstman is zo amerikaans, net als de paashaas Misselijk .
Geef mij dan maar die goede oude man Haha!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:45

oeps ik heb kerstman aangeklikt terwijl ik sinterklaas wou... die heeft een paard, en daar krijg ik elk jaar kadeautjes van, en van de kerstman haast nooit... dus geef mij maar sinterklaas en zijn zwarte pieten... o ja en sinterklaas komt elk jaar bij ons op stal en dat heb ik de kerstman nog nooit zien doen!!! Schijnheilig Frusty Verdrietig

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-01 20:46

ziet er naar uit dat de kerstman gaat "winnen".... ook al heeft hij geen paardje!!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 20:55

de kerstman is ook gewoon leuker