stelletje ramptoeristen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 16:05

daar heb ik toch wel zo'n onwijze hekel aan!! ik fietste uit school (en huiswerkbegeleiding) naar huis en toen was er een tijdje daarvoor (voordat ik erlangs kwam) een ongeluk gebeurd op een kruispunt. naja niet echt middenop maar in een van de straten laat maar zeggen. een auto was erbij betrokken en volgens mij een brommer ofzo. politie erbij en ambulance en natuurlijk ONWIJS veel mensen die erbij staan te kijken. toen ik langskwam (moest afstappen om door de mensen heen te kunnen trouwens) werd er net een persoon de ziekenwagen in getild op de brancard.
ik kan er echt niet tegen dat er zo veel mensen gaan staan kijken bij een ongeluk. alsof je wat kan doen zeg!!! Scheve mond\ loop toch gewoon door en laat de ziekenhuismensen en politiemensen hun werk rustig doen!! Misselijk kan ik me heel kwaad om maken.

net als bij Enschede, iedereen ging plotseling naar enschede om t rampgebied te bekijken. lekker boeiend ook he als je t al tig keer op tv hebt gezien. staat zeker stoer om te zeggen dat je daar geweest bent Verward Gaaaap

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:09

Ik snap wat je bedoelt, ik vind het zelf ook een beetje overdreven. Maar ik heb der geen moeite mee als mensen dat doen, ZOLANG ze maar geen ambulance-, politie-, of brandweerpersoneel in de weg staan.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:19

Weet je wanneer het vooral vervelend is?

Als er op de snelweg een groot ongeluk gebeurd is en jij AAN DE ANDERE KANT in de file staat door kijkers Frusty

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:24

HAHA das inderdaad waar maar daarom moet je ook naar filemeldingen op de radio luisteren Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:37

Sypheron, als DIE route op DAT tijdstip voor jou de enige mogelijkheid is om thuis te komen, dan valt er weinig rekening te houden met fileberichten...

Anyway, ik vind ramptoerisme ook erg. Jaren geleden zag ik een auto in de Nieuwegracht in Utrecht liggen. Die moet behoorlijk hard gereden hebben (je mag daar stapvoets), want die was door de reling van de brug heen gegaan! Er werden mensen uitgehaald die helemaal paars waren aangelopen. Ik kwam daar per ongeluk op de fiets langs en wist niet hoe snel ik weer weg moest komen. En het zag er zwart van de toeschouwers, echt walgelijk. Nee, ramptoerisme is niets voor mij.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:56

al een paar jaar geleden is het huis tegenover ingestort tijdens een verbouwing.Wij zagen het gebeuren en we renden ernatoe,omdat er mensen bezig waren
nou je wil niet weten hoe snel er al weer een zooi mensen bij stonden te loeren.Niet dat dat de allerergste ramp is,want iedereen wil wel ff weten wat er aan de hand was.Maar ik zou het niet leuk vinden als iedereen naar mij en me huis loert als ie net is ingestort
en de dagen erna kwamen er ook meer mensen langs met de auto of fiets dan normaal.
Er stopte zelfs auto's om een paar stenen mee te jatten of andere bruikbare troep Misselijk Boos! Frusty

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:21

oooh verschrikkelijk MB!
niet normaal
en dat van jouw ook niet maaike,gewoonweg erg irritant als ze andere in de weg staan vooral!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:37

In September was ik als tweede aanwezig bij een ongeluk dat net gebeurd was. Ik ben bij een auto gaan staan waar een vrouwtje in zat die bewusteloos was. Haar auto was totall los en ze hebben haar eruit moeten snijden en ze is met de traumaheli opgehaald. Maar ik heb de hele tijd bij haar gestaan en tegen haar gepraat om te laten weten dat er iemand bij haar was.

Ondertussen toen ik achterom keek zag ik mensen op hun gemakje tegen hun auto geleund staan met hun armen over elkaar. Bij niemand kwam het in z'n hoofd op om te kijken of iemand misschien een deken had voor de slachtoffers.

Daar kan ik dan niet tegen!!!!! Rij dan door, de ambulance, politie en de brandweer waren onderweg. De brandweer kon er niet makkelijk bij omdat eerst uitgezocht moest worden van wie nou de auto's waren die in de weg stonden, want er liepen gewoon mensen rond om maar een beetje te kijken!!! Dan hadden ze weer wat te vertellen als ze op hun werk waren (Dit gebeurde namelijk om half acht 's ochtends) Boos!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:49

was dat vlak na de rotonde in de maten gebeurd? heb t namelijk wel gezien vanmiddag.
ik kan de rook slecht tegen. laatst kwma ik terug van ailin en toen knalde er 4 auto's achterop een bus. vlak voor een asielzoekerscentrum. nouh de jochies van 11 rende naar buiten stel ging der staan roken naast een auto (misschien lekt er benzine????) en toen er om een deken gevraagd werd, hadden ze die niet.
nee kan der ook heel slecht tegen. maarja als ik een ongeluk zie en we rijden er langs met de auto kijk ik wle altijd wat er aan de hand is. niet om te helpen maar egwoon nieuwsgierigheid.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:37

MIjn vader zag t ongeluk gebeuren vanmiddag! Die man die op de brancard lag was overgestoken omdat er een hele rij auto's stil stond,maar daarachter reden ze dus wel en toen is hij aangereden.Volgens mijn vader lagen allebij zijn benen een beetje de verkeerde kant op zeg maar.( gebroken waarschijnlijk)En die man bewoog helemaal niet meer,volgens mijn vader zag t er erg slecht uit voor die man!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:48

ik vind ramptoerisme ook lomp
vooral als je op de snelweg in de file staat omdat er aan de andere kant een ongeluk gebeurd en iedereen staat te kijken
een tijdje geleden was er ook op het nieuws dat er veel ongelukken op de snelweg gebeuren door mensen die naar een ander ongeluk kijken op bv de andere weg en dus niet op hun eigen weg letten en dus op hun voorganger knallen enz
groetjes

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 08:18

marjo -> was idd na de rotonde gebeurd, die was ook afgesloten op 1 weg zegmaar.
jes -> die man op de brancard lag er ook wel onwijs stil bij, met zo'n nekondersteunding om. verder niets kunnen zien omdat ik tussen de ramptoeristen door moest ( Misselijk ) en die man de ambulance ingetild werd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:07

Ben ooit een keer aangereden op de fiets, toen ik weer bijkwam zag ik allemaal nieuwsgierige hoofden om me heen, kreeg het er benauwd van. Toen ik vroeg of ze weg wilden gaan deden ze alleen een klein staptje naar achter Lips are sealed . Gelukkig had ik alleen een lichte hersenschudding en kon ik, na doktersbezoek, weer naar huis.