met dit weer rijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 23:40

wie van jullie rijd met dit weer, regen wind hagel en misschien over een tijdje sneeuw.
ik zelf rijd gewoon door,
maar wat vinden jullie daarvan op de boerderij noemen ze het gekkenwerk... je rijd toch zeker voor je plezier, dus rijd je niet als het geen lekker weer is...zelf ben ik het hier niet mee eens, paardje staat al de hele dag binnen...
maar wat vinden jullie?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 10:44

Vorig jaar heb ik nog in een flinke sneewbui gereden. Als het hagelt of onweert rijd ik liever niet, maar regen (ook plensbuien) maakt mij niet uit.

Je rijd voor je plezier ja, maar je paard moet er toch uit, zeker als ze op stal staan de hele dag en eventueel kun je ze toch ook losgooien of longeren.

Als ze dag & nacht (of alleen overdag) in de wei staan dan is het wat anders, dan kun je eens een dagje 'overslaan' en alleen even gedag komen zeggen, mesten en of een beetje poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 10:56

Rijden in de sneeuw is helemaal geweldig! En tegen de rest zijn waxjassen en hoeden uitgevonden, dus laat maar plenzen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 11:07

Als ik kan wachten tot na een bui doe ik het wel, maar is het een bui van een hele dag dan ga ik ook longeren of rijden.
Kawa heeft ook in de herfst of winter zijn beweging nodig dus dan maar in pokke weer.
Ik gooi kawa dan meestal een (regen)deken op zodat ie als ie op stal komt en zijn staldekens op krijgt hij wel droog is.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 12:28

Nou ik ben een mietje, als het hoost ga ik niet rijden! Mijn paarden willen dan ook helemaal niet, en willen alleen maar met hun kont tegen de regen in. Ik moet nog wel goede winterkleding hebben. Die snowboots (of hoe ze ook heten) krijg ik van mijn werk voor mijn verjaardag en verder moet ik eigenlijk nog wel waterdichte kleding hebben. En dan nog een regenuitrijdeken voor de paarden en misschien dat het dan allemaal wat beter gaat. Maar lekker vinden zal ik het nooit doen!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:04

Zal wel moeten toch ?? toch zielig om het stil te laten staan Verward .

Gelukkig kan ik binnen rijden en longeren maar eigenlijk ga ik ALTIJD naar buiten Lovers.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:54

mij noemen ze ook een gek
ik rij onder alle weersomstandigheden.
Me paard is wel zo gek als een deur!!!!
maar ze moet het leren Haha!

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 14:14

ik rijd gewoon met regen en met hele harde wind maar onweer ben ik bang voor dus dan ben ik liever in huis Lachen maar verder maakt het weer mij niks uit!
sira vind het juist lekker om in de regen te rijden dan gaat ze heel netjes lopen *LOL* de schat Lovers

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 14:40

Ik heb vanochtend heerlijk in het zonnetje op de hei gereden Cool
En als het regent etc. doet een binnenbak wonderen, zalig! Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 14:47

Binnenbak! Haha! Héél handig, hoor. Knipoog Clown

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:05

aahh boehoe Huilen wij hebben alleen een buitenbak waarbij je constant tegen de rand aanrijdt omdat het ding zo pokke klein is...
Ligt er een beetje aan hoelang ik niet gereden heb, hij staat dag en nacht buiten dus opzich maajt het niet zoveel uit.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:57

dat vind ik een beetje raar je kan niet alleen gaan als het jou uiot komt ze zeggen altijd door weer en wind naar je paard ik zelf moet er een half uur voor fietsen of het nou spekglad is ik moet er toch heen...maar hoe is dan de vraag Haha!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:10

Ik vind het niet erg om in de regen enz. te rijden ... maar sneeuw hou ik absoluut niet van de meeste paarden waar ik op rijd hebben allemaal ijzers en dan komen er van die mooie klompjes onder hun hoefjes probeer die maar eens eronder vandaan te halen ...bah...en voor de rest heb ik een binnenbal tot mijn beschikking dus waar zeur ik over hehe... Haha!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:53

Ik ga ook gewoon rijden hoor die paarden staan al zo lang in de stal, of ik goor gewoon los in de bak

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:00

rij ook gewoon hoor, jij en je paard zijn toch neit van suiker? paarden zijn buitendieren en MOETEN er zowieso uit... dsu waarom neit rijden? waarom je paard wel losgooien in de bak en er dan in de kou en regen bij staan kijken, of lekker ff rijden? nou IK weet het wel hoor!!!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:29

Als ik een eigen paardje had.. zou ik iedere dag rijden (als het paardje daar de conditie voor heeft tenminste Lachen ) maakt niet uit wat voor weer het is. Ik ben winterhard Pling

Ik fiets ook iedere dag door weer en wind naar de boerderij. Ook al ben ik zeiknat, ga toch langs, lekker met anita knuffelen Lovers

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:34

Ik rij in weer en wind! Cool Regen vind ik niet zo erg, maar het moet er niet te hard bij gaan waaien want dat ik helemaal niets. Van hagel ben ik trouwens ook niet zo kapot.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:41

Weet je wat ook wel tof is Lachen Fietsen in de sneeuw (dus dat het heel hard sneeuwt) als je dan fietst..
Vorig jaar, was dat, was zo ontzettend speciaal Lovers
Ik voelde me net alsof ik alleen op de wereld was, je zag echt geen hand voor ogen . Vond ik heel bijzonder

Alleen is dit een beetje offtopic geloof ik Scheve mond\ Bloos

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 22:38

pff dus k ben niet de enige "gek".
als ze me weer voor gek uitmaken laat ik ze dit topic wel ff lezen Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:49

Ik rijd ook gewoon door hoor, maar vaak longeer ik als het erg nat is, of ik ga een lekkere lange wandeling maken Lachen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:52

Citaat:
Op 2001-12-06 21:41, schreef assie:
Weet je wat ook wel tof is Lachen Fietsen in de sneeuw (dus dat het heel hard sneeuwt) als je dan fietst..
Vorig jaar, was dat, was zo ontzettend speciaal Lovers
Ik voelde me net alsof ik alleen op de wereld was, je zag echt geen hand voor ogen . Vond ik heel bijzonder

Alleen is dit een beetje offtopic geloof ik : Bloos

Isabeau (van Buitenzorg) die vindt het echt heerlijk om erin gaan liggen rollen *LOL* *LOL* , maar door de sneeuw rijden is ook heeeeeeeeeel leuk (behalve als je paardje ijzers heeft dan blijft alles eraan zitten Boos! ) bij ons is het park dan helemaal wit Cool