kippetje dood :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 13:38

*ons* kippetje is dood.
ik keek vandaag in het geitenhok hoe smerig het was (was van plan uit te gaan mesten)
zag ik daar allemaal veren en toen d8 ik oo er slaapt een kip. toen keek ik beter en zag ik dat die pootjes er zo aanhingen, dood Boos!
echt stom want het is niet onze kip. mijn kennis hadden eerst de geiten en kippen bij ons in de wei en toen hadden ze alleen de geiten weg gehaald.
wel sneu

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:40

oh, wat zielig!

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:01

Is hij gewoon dood gegaan of zijn er vossen of roofvogels in de buurt?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:38

Ik heb donderdag eigenhandig een kip vermoord Haha!
Haha nee we moesten kip slachten voor praktijk les. heel die kip uit elkaar geplukt. Bah moest af en toe ff wat drinken anders overleefde ik het niet geheel. Had best wel medelijden met Chicky, maarja..

siouxsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:42

pinky-girl: zielig... Huilen Verdrietig

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:45

He bah, Pinky! Lijkt me echt vies! En wel zielig voor dat kippetje Yentl!

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:01

ulh pinky_girl!! ik had daa rdenk ik niet eens aan mee gedaan! want dan heb ik een moord op me geweten!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:11

tja, jullie kunnen nou wel heftig op kim (pinky-girl) reageren, maar zij MOET dat waarschijnlijk doen, omdat zij anders haar diploma niet kan halen.

Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook aan een studie beginnen waarbij ik dieren moet doden en opereren terwijl ze niets hebben. Tja, dat is het leven hoor. Niets geen moord ofzo.

Als die dieren die naar de slager gaan dan? Dat zijn er toch veel meer? En tja, wat maakt het nou uit; of je zelf een kip slacht of er één koopt bij de slager?

(over)leven en doodgaan, dat hoort erbij en daar kun je niets aan doen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:23

Tja zielig? waarom? Die kip heeft geen bewust zijn meer zodra er met een loden pijp zijn harses worden ingetimmerd. Keeltje door, klaar kip Lachen
Het was een sopkip, dus binnen 2 weken was hij toch dood.
Nee hoor Carola, ik HOEFDE het niet eens ik WILDE.
Ik doe nou eenmaal een dierenopleiding, heb daar voor gekozen en japs, daar hoort dit ook bij!
Ik voel het niet als een moord, beest ging toch wel dood.
Denk nou niet dat ik een DB ben, want ik moest wel ff slikken toen ik het mesje langs zijn keel zag glijden, echt wel, maarja, het hoort erbij, en de kip weet niets en voelt niets.
Zodra je het zelf een keer moet weet ik bijna zeker dat je het echte gaaf vind.
Ik vond het geweldig om te zien, echt, erg mooi zo'n kippie van binnen.. Dat dat allemaal werkt, super..
Klink nu vast erg grof, maar zolang je het zelf niet meegemaakt hebt kun je er niet over praten!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:28

Vind jij trouwens ook dat het helemaal niet zo eng is als het lijkt Carola?
Ik zag er best tegenop maar vond het er erg mooi uitzien.. Weinig bloed eigenlijk. Ben blij dat ik geleven ben en niet als een gillende keuken meid het klaslokaal verlaten heb *LOL*

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:32

Ik heb het ook wel eens gedaan (al was het dan voor het avondeten, of in plaats van het prikje door de DA... Haha! ), en ik ben er vrij nuchter in. Die dieren gaan toch wel dood.

Volgend jaar mag ik echt veel gaan ontleden enzo, en het klinkt gek, maar daar heb ik zin in! Zo interessant hoe het daar binnen in elkaar zit!

Tja, als je alles zielig gaat vinden....

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:39

Ja juist! we hebben heel de kip ontleed. Prachtig! werkelijk!
Khad wel ff medelijden, maarja, hij moest toch dood..

maar het is gewoon wonderbaarlijk hoe dat allemaal werkt zeg, super!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:01

ik zou het echt eng vinden en er niet tegen kunnen! maar wat je zegt het hoort wel bij die opleiding

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 15:35

wij moesten eens een inktvis ontleden dier was al dood, maar ik heb het toen niet gedaan, krijg het echt niet over me hart.

en zelf een dier slachten nee, ook niet voor school, dan maar geen examen. echt niet. Maar ja ieder zijn eigen waarden en normen,

reken der ook niemand op af.

Wel snielig Yentl mijn kippies zijn alle maal opgeten en gedood door een vos, en een hermelijn, vind je je kip en gans half terug in de wei Huilen

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 16:25

Ik heb ook al best vaak kippen geslacht, of in ieder geval, ze geplukt, als ze al dood waren, maar was er wel bij als ze geslacht werden.....
Bij Frans, mijn oom de boer van de stal van Nimber oa, hebben ze vaak een hele zooi kuikens die erop gefokt zijn snel te worden geslacht, Die beesten groeien als kool en op een gegeven moment zijn ze gewoon te zwaar voor hun poten. Als je ze dan niet slacht, zakken ze door hun poten en breken ze die. Dat is pas zielig!!
Dus Frans die hangt ze dan op aan hun poten en snijdt dan hun keel door, zijn ze in een keer dood! Daarna hebben ze nog van die stuiptrekkingen, daar moet je echt onwijs mee oppassen, want die vleugels gaan heel hard klapperen en dat kan heel hard aankomen!
Dan ze dompelen in heel heet water, want dan laten de veren goed los en dan plukken!
Is idd heel gaaf om al die ingewanden te zien. Kippen pikken ook altijd steentjes op, om hun maag te zuiveren en die vind je dan ook allemaal in hun maag, heel mooi om dat allemaal te zien!
En helemaal niet gruwelijk! Of je hem nou in de winkel koopt... bovendien zijn deze kippen veel lekkerder dan die uit de winkel.
Ik heb heel vaak met school ook dingen moeten ontleden, maar die waren dan natuurlijk wel al dood. Kikkers, kippen, koeienhart en koeienoog (dat was echt zoooo mooi, om zo´n lens te zien en de iris echt heel mooi!) en ook wel eens hersenen en longen. Ik vond dat altijd heel interessant! en heel mooi om dat te kunnen zien! Dat kon je gewoon, omdat we school waren en voor onderzoek nodig hadden, bij een slachthuis kopen.....
Maar ja, ik wilde dan ook diergeneeskunde studeren en dan doe je ook niets anders natuurlijk....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 21:31

Wij hadden ooit kuikens gekregen en die groeiden maar en groeiden maar en ze aten zoveel. We kregen al het vermoeden dat er iets niet klopte en het bleken dus ook slachtkippen te zijn. Ze zakten niet door hun poten maar vielen allemaal wel binnen de kortste keren dood neer Scheve mond\ . Een heeft het zowaar een jaar gered en toen was die ook dood. Ik kan ze ook niet slachten hoor maar ik koop wel kipfilet dus zou het een beetje hypocriet van mij zijn om te zeggen dat het zielig is om zo'n beest de nek om te draaien. Als het maar goed en snel gebeurt.