Wat versta jij onder humor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 12:44

En nu niet met die standaard dingen aankomen maar gewoon eerlijk zijn, wat voor humor heb JIJ?? En gewoon eerlijk zijn of andere mensen jouw humor nou raar vinden ofniet.
Hier op bokt merk ik weleens dat mensen mijn humor geen humor vinden maar het soort humor wat die mensen hebben kan ik nergens vinden. Of hebben ze geen humor??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-11-23 12:45 ]</font>

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:47

Een ander soort humor dan de goegemeente... Mensen vinden mij al snel cru en grof, maar dan voornamelijk cru en hard en grof in de zin van dat je reactie krijgt van hun in de trent van "Oooooooo, zoiets zeg je toch niet, dat is kwetsend etc". Frusty

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:50

Mensen vinden mij vaak kwetsend (zeggen ze ook ronduit hoor) terwijl ik dan zoiets heb van waar maak je je druk om.
Ook ben ik bot, ik noem het eerlijk een ander noemt het bot.
En in die humor van al die giecheltrutten van mijn leeftijd (het heeft een naam nodig) daar kan ik dus niet inkomen, maar ja verschil moet er zijn he. Schijnheilig Haha!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:58

Ik ben eruit, mijn humor is voor de meesten shockerend. En dan niet in de zin van vunzige humor (want dat is wat de meesten wel als humor zien en ik daarentegen juist meestal weer niet) maar ik schijn nogal baute uitspraken en grappen te kunnen maken (en uithalen).

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:09

Ik schijn twee soorten humor te hebben: droge humor en galgenhumor Bloos

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:23

VOlgens mij heb ik een ontzettende droge humor. Sommige snappen het niet eens, dus laat ik mijn opmerkingen maar achter wege. Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:27

Ook droog denk ik. Mijn vriendin vindt het vooral grappig als ik er weer eens 'iets uit flap' dat schijnt erg grappig te zijn op dat moment. Ook wel een beetje sarcastisch denk ik? Ik vind het nogal een moeilijke vraag om te omschrijven wat voor humor je hebt. Ik weet wel dat ik geintjes als (leent iemand een woordenboek van me) 'zo, heb ik weer wat te lezen' totaal niet grappig vind Haha! Ik hou ook niet zo van mensen die grappig willen zijn of om hun eigen geintjes het hardste lachen. Geloof dat ik grappig ben terwijl ik het zelf niet doorheb ofzo Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:37

Ik word wel eens beschuldigd van sarcasme. Galgenhumor schijnt daar ook bij te horen. En ik word af en toe helemaal niet begrepen. Maar bij mijn ouders thuis kan ik me dan weer helemaal uitleven... m'n zusje en ik hebben dezelfde humor en dezelfde fantasie. En da's wel makkelijk!
En een voorbeeld van dingen die ik zeg die niet leuk gevonden worden: Een collega vertelde eens dat ze de kat aan een touwtje aan de boom in de achtertuin had gebonden toen ze wegging. Toen ze terugkwam had ie zichzelf eraan opgehangen en was al helemaal stijf geworden. Toen zei ik: "Da's makkelijk, kun je hem zo platvouwen en in de container drukken". Dat floepte er zo uit, ze vond het niet grappig...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Elles op 2001-11-23 13:52 ]</font>

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:52

vreemde humor. heel droog. heb wel eens dat wanneer iemand een opmerking maakt die niet leuk bedoeld is, ik onwijs in een scheur lig. Kan toch? *LOL* *LOL*
1 leraar heeft ook "mijn" humor. geweldig lachen met m!! en heeeeeeel af en toe kom ik iemand tegen waarmee ik ook kan lachen. komt niet vaak voor, zulke mensen zijn moeilijk te vinden

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:54

Kijk dat van elles dat vind ik dus ook leuk, alleen de meeste mensen vinden dat "zielig" ......ik vind het grappig Haha!

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 13:57

hahah die humor heb ik nou ook Elles, ach als je er zelf maar om kan lachuh toch Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:59

Zeggen jullie ook wel van die dingen die je niet in dank worden afgenomen? Omdat ze vinden dat je dat niet kan zeggen? Of dat ze je allemaal verschrikkelijk vaag aan zitten te kijken en niemand ook maar het kleinste vermoeden heeft waar je het over hebt?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:03

idd dat ze je zo aan zitten te kijken van "waar heb je t in godsnaam over??? wat is daar leuk aan??"
heb ik zo ongeveer dagelijks... *LOL*

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:04

Ow ja hoor, ook wel dat iemand bij ons op school (had haar been gebroken en zat in een rolstoel) toen vroeg ik me hardop af wat er zou gebeuren als ik haar met rolstoel en al van de trap af zou duwen.
Nou is dit nog normaal, kan je nog wel veel meer andere voorbeelden noemen.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:04

Ik flap heel snel dingen eruit, die voor mij dan heel grappig zijn, maar anderen juist helemaal niet leuk vinden. Verder ben ik ook heel droog, naja jullie zullen dat af en toe wel gemerkt hebben. Ik moet ook altijd heel hard lachen als iemand heel hard is gevallen, ofzo... niet omdat ik dat wil, maar zo is dat nou eenmaal...
Heb heel vaak dat ik iets wat ik zeg dolkomisch vind en anderen mij echt zo aankijken van uhhh.....

Ik vind bijvoorbeeld Jackass op MTV geniaal...
Gaan ze met een heel klein stepje van een supersteile heuvel af ofzo en dan vallen ze keihard echt heeel hard en dan gaan al die anderen lachen...
Of ze zetten elkaar in een winkelwagentje en dan gaan ze in een hele drukke straat met dat karretje heel hard tegen een stoeprand aanrijden, zodat die persoon heel hard eruitvliegt....
Of ze trekken een onderbroek aan met zo´n schietschijf erop en dan gaan ze naar elkaar met honkballen op dat kruis mikken ofzo... kan ik wel om lachen..
Ik ben ook heel sarcastisch en ironisch.... mensen denken dan oko heel vaak dat ik het meen, als ik zeg dat ik hun bruin/oranje gestreepte plooirok werkelijk fantasties vind!!
Maar ja, bij mij zegt Fantasties een heleboel!!! de meeste dingen die juist heel k*t zijn en daarom juist zoo rielekst vind ik fantasties!! Andre Hazes bijv. Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorée op 2001-11-23 14:11 ]</font>

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:10

Nou Amulet? Keep 'm coming! Haha! Nog eentje van mij dan? Onze directeur moest nieuwe meubels hebben. Dat traject moest ik dan begeleiden. Dus het spul is afgeleverd, zegt ie dat hij in die vergaderstoelen onderuit zakt. Dat was al de zoveelste klacht (gezeur!), dus ik heb toen aangeboden bij elke stoel een stuk grof schuurpapier op de zitting aan te laten brengen. Oftewel: hou op met dat gezeur. Beetje gevaarlijk wel deze, maar hij lachte wel (als een directeur met kiespijn)... Of een collega (niet stressbestendig, die zijn het leukst!) die ruzie heeft met het kopieerapparaat waar het papier met een noodgang uitgeschoten wordt en ze kan dat ding niet meer stoppen. Stond ze daar te gillen. Ge-wel-dig! Ik deed het haast in m'n broek. Zij vond het zelf dus helemaal niet leuk... nah ja *haalt schouders op*...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Elles op 2001-11-23 14:15 ]</font>

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:16

gelukkig begrijpt iedereen mijn humor wel Haha! Tong uitsteken

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:17

Behalve op Bokt... hahahahahahaha! Haha! *duikt snel weg*

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:19

hmm Jackass vind ik soms ook wel grappig, vind het alleen wel leuker als het per ongeluk gebeurd.
Euhm nou nog een van mij dan, wij hebben zo'n hele dikke jongen op school, en een van die meisjes bij mij uit de klas zo van "jeetje, wat is die dik" toen zei ik dus zo van, Ja maar hij overleeft een hongerwinter tenminste dat is van jou niet te zeggen.
En toen was ze boos, en ik weer helemaal blij Haha!
En datzelfde meisje doet ook net alsof ze iedereen kent, hangt om iedereen heen enzo, toen heb ik haar ook eens gevraagd of ze verlatings angst heeft ofzo want volgens mij is er niemand die jou mag (tja kan het niet laten, ik mag d'r niet), maar ja dta was eigenlijk niet als grapje bedoelt

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:22

Wat jullie allen zeggen heb ik idd zo vaak. Helemaal huilen van het lachen terwijl de rest je aan zit te kijken van die is gestoord en sommigen denken dan echt dat je in huilen bent uitgebarsten omdat je mascara op je kin zit... Ook als iemand z'n nek breekt, kom ik niet meer bij, ook als het mezelf gebeurt... Toen ik nog thuis woonde, woonde ik op een soort van heuvel, op een gegeven moment reed ik met een vriendin naar beneden toen haar ketting afliep waardoor ze niet meer kon remmen. Toen is ze tegen een auto aangereden, (ze had een paar kneuzingen en schaafwonden), ze is nog steeds boos op me Haha!

Je kan me ook wegdragen als mensen iets raars hebben, krakende schoenen ofzo, heb ook daadwerkelijk een keer aan iemand gevraagd of ze soms last had van een droog sneetje, met m'n lompe en melige hersens Haha! Ze werd helemaal stil Frusty

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roos op 2001-11-23 14:26 ]</font>

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:29

tsja zoals jullie het beschrijven zijn jullie nog botter dan ik Tong uitsteken

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:36

WHAHAHAHA roos volgens mij zou ik hetzelfde hebben gedaan bij die auto en een fiets, oh nee ik zou eerst nog ergens een fototoestel weghalen en dan eerst foto's maken en dan eventueel die persoon nog gaan helpen.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:55

Ik heb echt debiiele humor, samen met me vriendin hebben we altijd lol!!! gaan we bijv. een staart boven op ons hoofd zetten en dan touperen, geen gezicht maar lachen!!! was bij engels, hebben het na de bel wel weer goed gezet hoor Schijnheilig

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:03

Neuh, Puck, vast niet... Haha! Er is een verschil tussen "humor" en gewoon "bot zijn". En er is ook nog zoiets als "geiten", maar die leeftijd hebben de meesten van ons al gehad. Het meest frustie vind ik altijd als je een opmerking maakt, en die wordt niet begrepen omdat ze een bepaalde uitdrukking of zo niet kennen. Zegt iemand: "'k heb kouwe handen". En ik: "da's altijd nog beter dan kouwe kak". Als ze de uitdrukking "kouwe kak hebben" dan niet kennen houdt het op... dan word je dus al niet begrepen. Ach ja, je kunt niet met de hele wereld op 1 lijn zitten, toch?

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:08

ja oke als het goed is is er een grens tussen humor en bot zijn, alleen die is bij mij een beetje aan het vervagen Schijnheilig
Maar mensen wij willen humor hier !!!!!!!dus kom op en laat ons (eigenlijk gaat het mij hier alleen om mijzelf) dus eigenlijk laat MIJ eens even lachen. Haha!