Een wereld zonder mensen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 20:43

Ik dacht er laats een over, hoe een wereld zonder mensen eruit zou zien.... Als je dat doet, kan je eigenlijk alleen maar tot de conclusie komen dat hij er dan veel mooier uit zo zien. Waar nu saaie gebouwen staan, zou anders misschien een bos zijn met allemaal wilde dieren...
Dieren zijn ook veel 'beter' dan mensen, hoewel mensen meestal het omgekeerde beweren en zichzelf boven hun dieren verheven voelen. Maar ik bedoel, heb je ooit dieren elkaar op zien hitsen om elkaar uit te moorden? Of dieren elkaar voor de lol zien doden?? Nee... zo zijn dieren niet!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:57

Mooi. Niet zo vern***kt als het nu is. helderblauwe lucht en water, echt groen gras, en veel dieren...

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:26

grappig om je dat voor te stellen, ja, er zou denk ik idd veel meer natuur zijn, alles zou gewoon zo zijn zoals het groeit en bloeit!! En veel dieren inderdaad!!

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 22:15

Tja dan zou het wel schoner zijn ook. Dan zou ik wel willen leven hoor in me eentje met nog een stuk of 10 andere mensen.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 22:28

rust !!!!!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:44

Haha, dan hadden we nu ook geen Bokt gehad! Haha!

Maar ff serieus, ik denk ook dat de wereld er beter uit had gezien als wij (mensen) er niet geweest waren... dan waren er geen kernrampen geweest, geen miltvuurverspreidingen, misschien wel geen mkz etc.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 16:36

Hmm,, een wereld zonder mensen. Daar hebben we dus niks aan, want dan zijn we er zelf dus ook niet... Overigens is het maar de vraag of een wereld zonder mensen een betere wereld zou zijn. In de tijd van de dinosaurussen waren er ook geen mensen, maar die grote hagedissen konder er ook wel een puinhoop van maken.

Overigens: Mars is (nog steeds) een wereld zonder mensen! Ga daar maar eens kijken hoe mooi het is Lachen

Overigens kwa ziektes weet ik het ook nog niet. Miltvuur bestaat ook zonder mensen, mkz ook. Dat zijn echt geen uitvindingen van de mens. Vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, orkanen, stormen etc. bestaan ook nog steeds en kunnen ook veel dood en verderf zaaien.

Met 10 ander mensen in die wereld zonder mensen zitten klinkt mooi, maar hoe bescherm je ejzelf tegen wilde dieren en andere rampen? Je zal toch wel weer een huis moeten bouwen ter bescherming en verwarming..

Goed, dit is du hypothetisch. Als jullie dit willen, bel Putin, Musharaf, Bush of Bin Laden wel op, misschien willen die wel even een nucleaire ramp veroorzaken, zodat die wereld zonder mensen er ook echt komt Frusty

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:33

Oke wat is zijn telefoonnummer? (liefste 06)
Haha!
Dit is geen oneliner hoor

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 20:46

Sja, misschien dan een wereld zonder mensen er ook slechter uit zou zien, maar opzich is de natuur heel goed geregeld en is er een goed dierlijk evenwicht, die ziektens zijn misschien vervelend, dat wel, maar het voorkomt weer dat er teveel dieren zijn, wat carnivoren ook doen. Bijna alle dieren hebben wel een natuurlijke vijand, maar de mens heeft er voor gezorgd dat hij daar eigenlijk geen last van heeft, schiet andere dieren dood puur voor de lol enz enz enz... Dus de mens verstoord het hele dierlijk evenwicht!
En op mars zijn geen dieren, geen nix, dus daar is ook niks aan.... En achterblijven met nog 10 andere mensen? Neej, gewoon helemaal zonder mensen, misschien hebben wij er dan niks meer aan, maar de dieren wel!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:05

een wereld zonder mensen is eenvoudigweg gewoon veel beter en mooier.

dieren vinden immers geen kunststoffen en kernwapens uit , verzieken het milieu niet , doden niet voor de lol , voelen zich niet boven ander soorten verheven , doen niet aan criminaliteit , verstoren het natuurlijk evenwicht niet , zorgen niet voor gaten in de ozonlaag , enzovoorts.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 09:39

lijkt me heerlijk. Lekker rustig en mooi
jammer dan dat wij daar niks van kunnen
meemaken Haha! Schijnheilig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 09:58

Tja, feit is dat mensen er kennelijk niet kunnen zijn zonder het natuurlijk evenwicht flink te storen en te vernielen. Ik vind dieren eigenlijk ook beter dan mensen. mensen vinden zichzelf hoger op de evolutie ladder staan, waarom handelen ze er dan zo weinig naar?

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:42

Mensen vallen ook onder de zoogdieren Cool

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:48

Klopt, mensen vallen onder zoogdieren, maar zelf denken ze dat ze god zijn of zo, als je kijkt naar de manier waarop ze beslissingen nemen die vooral met economie te maken hebben. (denk aan het MKZ en de varkenspest beleid)

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:50

Achja of ze zich god voelen moeten ze zelf weten maar of ze het zijn bepalen anderen nog altijd voor ze.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:08

nee dat doen anderen niet, dat doen ze zelf. Brinkhorst bijvoorbeeld.