Ik ben in augustus 1994 daar op stal gekomen en doree was daar met de vakantie. Ondanks dat wel echt elkaars tegenpolen zijn konden we heel goed met elkaar overweg. doree is vrij druk, en durft alles op het roekeloze af.
Ik zelf was erg rustig en deed eigenlijk nooit iets geks .
De boer stuurde ons best vaak weg samen. Ik had een goede uitwerking op doree.(nee doree we kunnen niet een uurlang alleen maar galoperen en af en toe eens draven)
En doree op mij. (hij valt heus niet dood neer hoor als we een keertje een uur en 10 min rijden inplaats van altijd precies een uur en alsmaar stappen is saai
)zoals eerder genoemd reed doree vaak op Liza.
Lies is een half belg en waarschijnlijk X volbloed. ze is dus vrij klein en sjiek voor een beld maar heeft wel die benen wat behang en de kleur.
Ze heeft helaas het eigenwijze van de belg maar ook de pit etc van een volbloed iets wat regelmatig botste met doree.
Zo waren we een keertje op de hei. We zouden een rusatig galopje doen.. dat rustige galopje ging steeds wat harder tot we in een rengalop waren.
Ik werd een beetje pissig want we zouden rustig doen.
Tot doree het uitsnikte .
Ik snapte eerst niet wat eraan de hand was.Totdat ze ineens ze uit gierde dat liza op hol was.
Doree was niet aan het janken maar had de slappe lach .. nouja toen begon ik ook te lachen.
Zaten we daar 2 paarden aan de kletter en niets anders kunnen dan je vasthouden omdat je er steeds bijna naast hangt van de slappe lach....
Ineens schoot liza een pad in..
Vlak daarna nog eens en nogeensen toen weer een ander pad maar dat redde ze niet helemaal midden op de hei kwam liza tot stilstand... oooh wat hebben we gelachen en ja toen hadden we een probleem: waar waren we in godsnaam...?
Volgens de penny zocht het paard zelf de weg terug.. lange teugel dan maar en ja hoor gingen we weer liza ging in een sukkel drafje doree had haar teugels niet optijd bij elkaar en daar ging het spul weer in rengalop.
weer lagen we dubbel van de lach en ik zeek bijna in mijn broek. eindelijk stopte ze dan en waar waren we beland jawel zo ongeveer in de tuin van de boswachter.. flinke preek dat we van de paden af waren blabla. maarja gelukkig konden we 'm aan zijn verstand brengen dat ze op hol waren gegaan 2 schuimende en dampende paarden...
Het gebeurde regelmatig dat liza ineens van het pad afstapte in het bos. je kon trekken en zagen aan de teugels maar ze negeerde je gewoon in stap ging ze dan dwars door de bosjes om dan gelijk met het ruiterpad mee te gaan alleen door de bosjes.
leuk was altiujd dat als ik harder ging stappen liza een sukkeldrafje in zetten haha probeer dan maar eens normaal te zitten als je in een sukkel drafje onder allemaal lage takken m,oet doree kreeg dus met regelkmaat een tak tegen d'r gezicht. geen dikke takken hoor maar allemaal van die gemene zwieptakjes gnagna oooh wat heb ik een lol gehad
.