Dit zijn pas hersenkrakers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 15:02

Dit zijn pas echt hersenkrakers! Deze zijn nog niets een zo heel moeilijk, hebben re-kening gehouden met de blonde mensen onder ons. Gewoon logisch nadenken.

1. Als 8 mannen in 32 dagen 16 gaten kunnen graven, hoe lang duurt het dan voor 4 mannen 8 gaten van dezelfde grootte gegraven hebben.

2. Een fles bier kost 3 gulden. Het bier zelf is 2 gulden duurder dan de fles. Wat is het statiegeld op de fles?

3. Op de eerste dag groeit een bonestaak met de helft; op de tweede dag met een derde; op de derde dag met een vierde, enzovoort. Hoe lang doet de bonestaak er-over om zijn maximale hoogte, honderd keer de oorspronkelijke hoogte, te bereiken?

4. Hoeveel dragers heeft een ontdekkingsreiziger nodig om een zesdaagse tocht door de woestijn te maken? Hij en zijn dragers kunnen per persoon zoveel water en eten met zich meenemen dat 1 man daar voor 4 dagen voldoende aan heeft. Dragers met zelfmoordneigingen bestaan niet.

Oplossingen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=7&0

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:29

1. Als 8 mannen in 32 dagen 16 gaten kunnen graven, hoe lang duurt het dan voor 4 mannen 8 gaten van dezelfde grootte gegraven hebben.

32 dagen

2. Een fles bier kost 3 gulden. Het bier zelf is 2 gulden duurder dan de fles. Wat is het statiegeld op de fles?

1 gulden Verward

3. Op de eerste dag groeit een bonestaak met de helft; op de tweede dag met een derde; op de derde dag met een vierde, enzovoort. Hoe lang doet de bonestaak er-over om zijn maximale hoogte, honderd keer de oorspronkelijke hoogte, te bereiken?

He? Ik snap de vraag niet eens *LOL*

4. Hoeveel dragers heeft een ontdekkingsreiziger nodig om een zesdaagse tocht door de woestijn te maken? Hij en zijn dragers kunnen per persoon zoveel water en eten met zich meenemen dat 1 man daar voor 4 dagen voldoende aan heeft. Dragers met zelfmoordneigingen bestaan niet.

Weenie

Kijken welke ik allemaal fout heb Haha!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:19

1. de 8 gaten duurt 32 dagen, aantal mannen is verminderd tot de helft, maar het aantal gaten ook, dus dezelfde tijd.

2. flesje kost 50 cent, bier is 2 gulden duurder dan de fles, totaal 3 gulden.
er blijft dus een gulden over, die deel je door de helft, dat is dus 50 cent, reken je 50 cent bij het bier dat al minimaal 2 gulden kost, dat is dus 2,50, en dan is de fles 50 cent.
zo is de bier 2 gulden meer dan de fles en kost het samen 3 gulden.

3. snap er de bieten van, zou het wel uitkunnen rekenen maar daar heb je volgens mij een rekenmachien en pen en papier voor nodig, dat laat ik wel aan een ander over.

4. deze snap ik dus ook de ballen van, er zal wel een logica inzitten maar die kan ik zo snel niet ontdekken.