wat je tegen mij niet moet zeggen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 11:57

Dat ik iets MOET, of dat ik beter mijn best moet doen.
Dan wordt ik duw WITHEET, en dat waagde zo'n mens dat opbelde net te doen toen ik haar uitlegde dat dat niet kon. Nu stuurt ze t weer terug en is ze boos... Tsja, kan ik nou eenmaal niet tegen, dus ik ga t ook niet doen ook. Schijt aan! Boos! Extreme duivel

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:06

Ik ken het. Daar word je wel zo nukkig van als een ezel. hier gisteren ook weer. Zo'n omhooggevallen aio vertelde wel eens aan een student dat het secretariaat wel eventjes etiketten voor hem uit zouden draaien. Mooi niet dus, want dat is nergens voor nodig. Iemand anders gaat een beetje de regels hier bepalen, DAAAAAAAAAAAAAAAG! De commandant van SCHEITvertrek!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:13

Daar kan Joost (Death_Squad) over mee praten! Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 12:19

Al toen ik 6 was (dat ik me kan herinneren) zei ik: Ik MOET niks... Was vast heel moeilijk voor mijn pammamappa...
En toen ik puber was DEED ik dan ook niks. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat er 2 verschillende moetens zijn. Je paard MOET je verzorgen, omdat het een levend wezen is, net als konijnen enzo.
Maar verder... Niks, Ik MAG wel alles natuurlijk! En het echte moeten (plicht, belofte, taak) is veel leuker dan een bevel of commando... Dikke vinger in je reet...
*allergisch*

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:41

"Eet smakelijk" is ook een bevel... "gebiedende wijs" heet dat geloof ik... Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:49

of gebiedende wijsvinger bedoel je. Die ene, die de "gebieders" van Laui in hun reet hebben moeten steken. Jummieieieieie! HAHAHAHAHA!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 12:58

Hahaha, ja... Eet smakelijk is eigenlijk gewoon een verwensing (want stiekum hoop je natuurlijk dat iemand erin blijft)...
Prettige voortzetting... Neej, maar daar kan ik nog wel redelijk tegen (is vaak zat gezegd) maar dat moet en doe je best, *kots*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:40

Nee hoor, 'eet smakelijk' is gewoon gebiedende wijs, niets onaardigs of 'moeten' aan. Je kunt toch altijd nog nee zeggen? Lachen

Het KLINKT misschien wel onaardig, maar het is gewoon een directe instructie om iemand in zo weinig mogelijk woorden te vertellen wat hij of zij moet doen om een bepaald doel te bereiken. 'Toets 1 in' is in een instructie toch veel duidelijker dan 'Zou u alstublieft op 1 willen drukken?'.

Oeps, weer beroepsdeformatie... Lips are sealed

Tja, wat dat betreft weet ik waar Maartje het over heeft. Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-19 14:41 ]</font>