Amerikaanse muziek :)) Kennen jullie ze?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 15:35

Ik vind qua muziek veel leuk, maar favoriet is toch een beetje Live/Kane ed. Roch noemt men dat geloof ik? Haha! Nou heb ik Amerika een hele toffe cd gekocht want twee van de liedjes waren de hele dag op de radio en die vond ik echt wijs. De band heet Vertical Horizon. Iemand ooit van gehoord? De twee liedjes: everything you want en de andere ben ik de titel van vergeten Haha!
Het valt me wel op dat in Amerika rock veel meer populair is. DJ Jean en dat zo muziek hoorde ik er niet zo veel.
Verder hele lekker nummers en echt vakantie-memories:
Matchbox 20, Push
Staind, it's been a while
Gerri Haliwell. it's raining men,
Afroman, because I got high (daar maakten we dan tekstjes van over onze guide, die zo high als een kip was)
Nelly, must be the money (draaiden we toen we een rondrit door Nashville maakten 's nachts in een limousine... "if you wanna take a ride with me".. hehe)
zucht...

mdev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:43

Vertical Horizon ken ik wel, niet uit de VS maar van MTV Germany. Het enige liedje dat ik even omhoog kan halen is 'We Are', vind ik persoonlijk wel een vet nummer.
Nelly Ride With Me is ook wel een vet nummer, vooral op de parkeerplaats voor een supermarkt met de ramen open en de volume vol Haha! , lekker aso, maar wel leuk kijken naar de gezichts uitdrukkingen van mensen Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:50

Aaarrgh, Matchbox 20!!! Die waren 'hot' in Australië toen ik daar in '98 was, ze hebben daar toen de hele maand april rondgetourd en op de radio werd je doodgegooid met hun liedjes. 'Push' is een van mijn ultieme Australië-songs, heeft daar een tijdje heel hoog gestaan net als 'Real world' en '3 AM'. Die hele CD 'Yourself or someone like you' is trouwens errug goed. De zanger van MB20 (Rob) is trouwens degene die vorig jaar 'Smooth' zong met Santana.

Vertical Horizon ken ik ook wel vaag, denk dat ik ff moet horen welke nummers je bedoelt maar het komt me wel bekend voor. En 'Because I got High' is idd leuk, bestaat ook een Nederlandse versie, volgens mij wordt die op Radio 3 veel gedraaid (luister ik bijna nooit naar).

Ik heb van alle liedjes waar ik Australische herinneringen aan heb later een bandje gemaakt (met twee 'Greatest Hits' cd's - een Ozzie en een NL - kom je al een eind), moet 'm nog steeds een keer op cd zetten maar dat downloaden en uitzoeken is zo'n p*kkewerk. Wel leuk hoor, als je dan zo al die muziek terug hoort, in chronologische volgorde van je reis! Heb het bijvoorbeeld met 'Iris' van de Goo Goo Dolls, hoorde 'm vandaag op de radio en was meteen weer terug in het tropische noorden van Australië waar ik twee maanden heb gewerkt, dat nummer stond daar toen wekenlang op 1. Mijn ultieme 'banana song' dus. Haha!

Ken je trouwens 'Closing time' van Semisonic? Ook erg beroemd in de US, heeft hier in NL weinig gedaan maar is zooooo'n lekker nummer! Cool

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:17

ik heb nu!live opstaan met het lied overcome(fimpje is van amerika)erg goed nummer vind de hele cd super,zoals dolphion cry en run to the water zijn erg leuk Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:31

Ahh die van Afromen en Nelly rulen echt!!! Party!! Party!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:37

We Are van Vertical Horizon is destijds veel gedraaid bij Isabelle op 3FM, dus ja, bekend!
De rest ook wel, maar ik hou me niet zo met 'populaire'muziek bezig.....(bijv. Geri halleywell Misselijk )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 07:20

ikke ben helemaal gek op live!!! ze zijn gewoon echt super.
vertical horizon ken ik ook wel, dat is ook een erg goede band, maar sommige nummers zijn een beetje soft.
staind is ook super trouwens en dan heb je ook nog lifehouse die ik ook weer super vind, jaja, hoezo ik ben een rock mens hihi.
nou kussies liselot