Hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 09:43

Ja, ja, ik heb het eindelijk voor elkaar we nemen er nog een hondje bij. We zouden eiegenlijk een Beagle krijgen van de Universiteit Utrecht maar de wachtlijst is zo lang....

Ik weet nog niet wat we nemen, wil wel graag een Labrador maar die zijn zo duur Boos!
Iemand nog suggesties??

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:53

Booberhondje *LOL* *LOL* *LOL*
Nee hoor, ben erg bevooroordeeld Haha!
Joh, er zijn zo ongelooflijk veel leuke honden. Je moet gewoon lekker gaan rondkijken (asiels?) en op een gegeven moment (heel snel) zie je er een waar het gelijk zo mee klikt dat ie per se mee naar huis moet. Dat is mijn ervaring Haha!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:54

Boomerhondje dus i.p.v. booberhondje Haha!

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 10:36

Boomerhondje? Ken ik niet.
Ik heb al in de asiels gekeken (internet) maar we willen graag een puppy, we hebben het hondje wat we nu hebben ook als 3-jarige gekregen.
Is wel een schat hoor Schijnheilig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 10:49

Een beagle van de universiteit? Is daar dan mee geexperimenteerd? Als je dan op een wachtlijst staat, is dat in ieder geval gunstig voor de honden. Ik ken overigens een adres waar ze beagles fokken, is in Beek en Donk, Brabant. Het zijn prachtige hondjes maar kunnne niet goed tegen alleen zijn.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 10:57

Beagle's zijn erg lief Lovers
Deze vind ik zelf ook een schatje Lovers :

Afbeelding
Wij hebben ook zo'n hondje is nu alleen wel wat ouder, 12 alweer Scheve mond\ Hij ziet er zo uit:

[img]../upload/32/max2.jpg[/img]
[img]../upload/32/max3.jpg[/img]

ze zijn F 400,- voor interesse bel : 076-5036316 of 0622339739 vragen naar Sonja

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 12:10

Aaaah, zijn wel lief zeg!!! Lijkt wel op een Jack Russel, hebben we nu ook (zie profiel) we hebben een ruwharige.
Maar we willen graag een wat grotere hond erbij.

De Beagles van de universiteit zijn puppies er is onderzocht hoe keizerdsnede's verminderd kunnen worden.
Ze kunnen inderdaad slecht alleen zijn en aangezien ik 4 dagen werk zijn ze dan alleen, ze kunnen dan wel buiten en binnen zijn maar ik ben bang dat hij gaat janken, da's niet zo leuk voor de buren (ook al wonen we buitenaf).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:17

Fox honden zijn ongeveer het zelfde als Jack Russels. Maar dan groter en hogere pootjes en meestal niet zo hyper! Haha! Wel zijn ze best druk want het blijven terriërs. Fox Terriërs zijn hele goede boerderij honden en zijn meestal erg waaks.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:29

Ik pleit nog steeds voor de rottweiler en de cockerspaniel!
De cocker is een tussenmaatje en de rottweiler een grote hond. Ontzettend trouw en echt een maatje voor het leven!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:31

een zwartbonte cockerspaniel! Die wil ik ooit nog een hebben. Hoewel ik een cavalier king charles spaniel ook kei leuk vind.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:47

Als ik later een hond neem wil ik een Border Collie Afbeelding

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 13:10

Een Rottweiler vindt ik ook geweldig maar dat wil Wilco niet.
Is een Cocker Spaniel niet super eigenwijs? Ze zijn wel leuk. M'n ouders hebben er een gehad en terwijl m'n vader een hond normaal perfect onder commando heeft kon hij met de Cocker geen kant op (kan natuurlijk ook een uitzondering zijn).

Vandaag komt het huis aan huisblad wie weet staat daar iets in.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:48

de meeste cockers die ik ken, luisteren toch wel goed hoor. het ligt ook natuurlijk aan de eigenaar. Cody, waarschuwing: bordercollies zijn geen gewone gezelschapshonden. Het zijn honden waar echt heel veel tijd in gestoken moet worden. Je moet met ze op behendigheid of zo, elke dag flink wandelen of fietsen, of schapen drijven, whatever. maar niet efkes een paar keer op een dag uitlaten, want zo werkt het niet bij die honden. Ze zijn ontzettend ondernemend, heel intelligent en ze moeten bezig worden gehouden.

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 13:59

Ha, ha, aan de baas zal het bij ons niet liggen hoor Desiree, mijn vader richt namelijk ook jachthonden af....

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:14

Citaat:
Op 2001-09-19 14:48, schreef Desiree:
Cody, waarschuwing: bordercollies zijn geen gewone gezelschapshonden. Het zijn honden waar echt heel veel tijd in gestoken moet worden. Je moet met ze op behendigheid of zo, elke dag flink wandelen of fietsen, of schapen drijven, whatever. maar niet efkes een paar keer op een dag uitlaten, want zo werkt het niet bij die honden. Ze zijn ontzettend ondernemend, heel intelligent en ze moeten bezig worden gehouden.

I know I know Lachen
Daarom bedoel ik ook echt LATER als ik zeker weet dat ik er tijd en energie in kan stoppen. En als ik op een boerderij woon met enorm erf enzo Schijnheilig
<br>
Nu heb ik een Schapendoes, ook erg lief! [img]../upload/363/banja&arza.jpg[/img]<br>
Het zijn ook erg actieve hondjes, ik heb puppycursus, GG1, GG2, behendigheid en ringtraining met haar gedaan en dat vond ze allemaal geweldig. Nu ze wat ouder wordt merk je dat ze minder goed alleen thuis kan zijn (stress) want een schaapherdershond zoals de Schapendoes of Border Collie heeft dus wel het instinct om alles en iedereen bij elkaar te houden. Ze wordt helemaal gek als ze met 2 mensen in de auto zit en 1 van de 2 stapt even uit. Ook al kent ze diegene niet. Maar het zijn superlieve honden, zit geen greintje kwaad in. Het liefst wil ik later EN een Schapendoes EN een Border Haha! Ik vind het uiterlijk van een Border zo mooi met een witte vlek om het oog.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:18

Ik zie wel waar het schip strandt. Ik ga wel een keer naar het asiel om te kijken wat er zit. Misschien wordt het wel weer een bastaard hondje, of een poedel. Ik zou willen dat alle mensen zo goed op de hoogte waren van het karakter van een bepaald hondenras Cody! Dan zaten de asiels niet zo vol met van die mooie en stoere bordercollies, huskies, dalmatiers en rotweilers. Je weet wel, die rassen die in de "mode" zijn. Ik kan daar altijd heel kwaad om worden. Ik wil trouwens ook een boerderij....... al mijn hele leven.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:50

neem een stafford shire bull terrier *LOL*
Als je ze als pup ziet nou..... Lovers
en enge griezels zullen je ook niet lastig vallen want ik heb er ook 1 en iedereen zegt dat hij er best eng uitziet.Ze zijn errug gespierd maar harstikke lief tegenover mensen en ook kleine kinderen.Andeer honden kunnen soms problemen zijn maar met een goede opvoedong niet.
Staffords roelt *LOL* *LOL*

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:53

Ik weet wat je bedoelt. Er zijn talloze mensen die allang zo'n hond in huis hadden gehaald omdat het snoetje ze zo aanstond.

Ik ben al jaren weg van de Border Collie, maar in ons gezin hebben we nou eenmaal 8 jaar geleden voor de Schapendoes gekozen, waar ik ook helemaal weg van ben. We hebben ons maandenlang laten voorlichten over allerlei rassen en qua gezinshond is het zeker een goede keus geweest. Maar daarom is die Border er dus nog niet: ik heb er geen tijd en ruimte voor dus ik moet wachten tot de omstandigheden wel ideaal zijn Huilen
Maar eens...eens komt die Border er!

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 15:41

Ik heb de laatste tijd de asiel sites goed in de gaten gehouden en als je ziet waar de honden soms gevonden zijn..... Huilen
Zwaar verwaarloosd of aan de vangrail langs de snelweg geknupt, vreselijk!
Het gebeurt bij ons in de buurt ook weleens dat mensen een hond uit de auto gooien en wegrijden (huizen staan erg ver uit elkaar) zo zielig!!!

Als je een hond neemt moet je er ook voor staan, die beslissing neem je niet van de een op de andere dag of omdat zo'n puppy zo lief is, daar moet je bewust voor kiezen maar zoals jullie ook al zeggen er zijn altijd van die mensen.... Boos!

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:55

Ik ken ook iemand die een beagle heeftmaar die hondjes zijn zooo moeilijk op te voeden.Wij hebben een bruine labrador,bijna gratis omdat ze uit een nest komt van kennissen van ons.
Veel suc6 bij het zoeken van een leuk hondje!

Liefs layla d

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:59

Wij hebben een Basset Hound. Echt hele leuke honden http://www.bassethoundclub.org

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Amina op 2001-09-19 17:59 ]</font>

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:26

Stabij!!!!!
Dit is Waldi:
[img]../upload/49/dichtbij.jpg[/img]

Ze zijn lief en leuk, niet te groot, niet te klein. Actief maar niet overactief. Kan 2 uren mee rennen naast het paard, maar kan ook een hele middag lekker slapen naast de kachel.
Onze hond luisterd heel goed, als er maar niet te veel wildgeur in haar neusje zit. En zelfs dan duurt het niet lang tot ze weer terug komt rennen!