Ja mossels... iedereen kent ze wel.
Die vieze, vreemde dingen in een zwarte schelp...

Maar wat ik recentelijk heb meegemaakt...
Ik was lekker weg met het ponybeest, even naar het strand geweest. En vond daar een zielige eenzame mossel. Het arme beestje was in de steek gelaten door zijn familie, dus had ik besloten om hem mee te nemen naar huis om te verzorgen.
Dus ponybeest en mosseltje ingeladen en op naar huis...
Tot ik ineens een afgrijselijk geschreeuw hoorde, zoiets weerzinswekkends had ik nog nooit gehoord...
Toen ik ging kijken waar het geluid vandaan kwam, schrok ik me rot van wat ik zag!

De mossel was ponybeest aan het aanvallen, hij beet zich vast op de snuit van het arme, arme ponybeest!

Ik heb met man en macht geprobeerd om de mossel los te krijgen, man dat was echt een bloedbad, afschuwelijk, te erg voor woorden
Na vele pogingen is het me gelukt om de mossel los te krijgen, ik heb hem daarna vast moeten binden. Het arme ponybeest is gehecht en staat nu op pijnstilling en antibiotica...
Pas dus op als je met je paard naar het strand gaat, mossels eten paardenvlees! Blijf dus uit de buurt van deze gemene beesten!
De mossel heb ik diezelfde avond nog in de pan gegooid en opgegeten, kan hij tenminste geen paarden meer kwaad doen