sprookje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 22:19

pffff is weer eens erg slaapverwekkend hier online.
dus zal marjoleintje jullie een verhaaltje voor t slapen gaan vertellen.

Er was eens lang geleden een klein meisje. met blonde haren en blauwe ogen. ze heette (ehmehmehmehm) catootje. catootje werd altijd blauwkapje genoemd omdat ze altijd een blauwkapje op der hoofd droeg. ze was echt helemaal niet knap. en liep daarom weg. ze strooide broodkruimeltjes zodat ze de weg terug kon vinden. maarja broodkruimeltjes helpen natuurlijk erg weinig. want die werden opgegeten. toen kwam ze bij een oude spinster terecht. en ze vroeg of ze voor haar kon werken want ze had geld nodig. de spinster (in t geheim een heks) vond dat natuurlijk wel goed want die was liever lui dan moe en geld zat met al hara toverkunsten. alleen de heks was vergeten dat ze haar spinnewiel voor iemand anders had emaakt. en toen catootje per ongeluk zich prikte viel ze in een diepe slaap. de heks stopte haar in een glazen kist en legde haar in t bos neer. en daar sliep ze verder ze werd onder tussen een heel knap meisje (verhaal van t lelijke eendje). 100 jaar later kwamen er 7 dwergen langslopen. heihoheiho de dwergen lopen zo tralalalalala heihoheiho. die zagen haar liggen en begonnen een beetje aan de kist te sjorren. want het was wel zonde zo'n mooie kist in t midden van t bos. Daarvan werd catootje weer wakker. Ze liep verder zonder iets tegen de dwergen te zeggen die er natuurlijk allang vandoor waren met hara kist. ze kwam langs een groot kasteel daar werd een feest gehouden. dus klopte ze aan en werd binnen gelaten. ze danste heel uitbundig met een beest. en toen de klok 12 uur sloeg veranderde hij in een knappe prins. en gaf haar 2 glazen muiltjes. hiervan schrok ze zo dat ze keihard wegrende en 1 muiltje verloor. ze kwam terecht bij een huis van snoep. en omdat ze honger had begon ze te eten ervan. knibbelknabbel knuisje wie knabbelt er aan mn huisje hoorde ze opeens. catootje riep ze. hmmm daar zul jij voor boeten werd er geroepen. en ze voelde een dreun op der hoofd. een tijdje later werd ze weer wakker en zat ze in een hoge toren. en ze zat daar en zat daar en kreeg elke avond eten gebracht door een uil. haar haar groeide ondertussen erg. en op een dag hoorde ze iemand voorbij komen. en ze keek uit het raam. het was het beest die in een prins was veranderd . helphelp riep ze, hij stopte en keek vanaf zijn spierwittepaard omhoog. ow daar bent Gij liefste riep hij uit. wat is er aan de hand?
ik zit gevangen en kan niet naar buiten.
gooi je haar naar beneden dan klim ik naar boven
dus zo geschiedde het. de prins klom naar boven trapte de deur in en bervijdde de prinsses.
die ziels gelukkig was. en beloofde met hem te trouwen.
en zo leefde ze nog lang en gelukkig.
nou nu kunnen jullie allemaal lief gaan slapen. of natuurlijk gezellig verder bokken.
slaap zacht en niet teveel rare dingen dromen (vooral bedoeld voor sanderijn)

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 22:22

iemand van 100 jaar die nnog knap is ???naja daar is het een sprookje voor....

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 22:27

ja daar is t een sprookje voor en andes kon ik mn lelijk eendje deel niet helemaal erin verwerken. en doornroosje was ook nog steeds op en top knap nadat ze zich prikte en in slaap viel net als de rest van het land.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 22:31

O ja nou ik vond het een heeel mooi sprookje (ben d'r stil van)
Je moet schrijfster worden !!!!!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:09

Marjo, je bent ge-wel-dig...
Bryan Adams: wandering through the house all night and all i can think of is you...

Maar goed, ik moest m'n best doen niet te lachen en heel serieus te doen of ik hier onwijs dom debiel werk zit te doen... ZEgt genoeg he Marjo'tje...

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 12:23

je doet toch ook onwijs dom en debiel werk?
maar jij hebt nog t voordeel dat je kan inetten. ik kan alleen op contant drukken. en netjes de emballage bonnetje sorteren. weet wel wat ik liever doe

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 14:40

jajaja... Maar t is wel errug zaaaaaaaai hier af en toe...