stelling: goede weide met schuilstal of goede box?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 18:33

Wat zouden jullie kiezen,een goede weide met schuilstal of een goede box op bijvoorbeeld een pensionstal? (ik vraag dit niet voor mezelf hoor!) en waarom zouden jullie dat kiezen?

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 18:42

Ik zou dat compleet van het paard laten afhangen. Ik kan bijvoorbeeld mijn paard maximum 3 maanden op de manège in een stal zetten voor ze helemaal gek wordt.
Het hangt er dus gewoon vanaf wat je paard gewend is, hoe het karakter van je paard is, hoeveel energie hij heeft, ...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:14

Wei met goede schuilstal, aangezien die haf van mij wel tegen een stootje kan en op een stal wordt hij helemaal geflipt.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:20

ligt aan duizend en één faktoren.wat voor paard,welke behoeftes heeft het paard,wat wil je als eigenaar ermee gaan doen,enz.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:30

ik zou als ik een goed kostbaar dressuur paard had hem echt op een pensionstal zetten.
maar als ik een paardje had die ik het meest voor recreaties rijden zou gebruiken en ook eens wat dressuur danzal ik echt een weiland met een stalletje nemen maar ja je hebt niet altijd de keus het hangt dus helemaal van het paard af en waar je woont of het allebei wel kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:01

hoi
Het ligt er inderdaa aan wat je met je paard doet.
Zelf rij ik Kawa bijna elke dag en heeft als het koud is een deken op en in de winter word hij zelfs geschoren. Mij lijkt het dus niet handig als hij buiten zou staan en zen deken kletsnat regent en op zen nek toch nog kou vat omdat hij geschoren is.Voor mij dus een pensionstal waar hij natuurlijk wel elke dag buiten komt.
Maar mocht Kawa een keer zo oud zijn (of door blijvende blessure) dat ik hem niet of nauwelijks rij, dan lijkt me juist een wei met schuilstal fijn.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 21:50

vanuit het paard zelf gezien is er maar een goede keuze, laten we eerlijk zijn, en dat is een weide met een uitloopstal, maar helaas zijn dit soort stallingsgelegenheden heel dun bezaaid in de randstad

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 01:21

Tsja, het hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat voor paardje het is. Ik zelf ben er voor om altijd te gaan voor de wei met schuilstal (helaas is dit niet overal mogelijk), aangezien het voor een paard niet bepaald natuurlijk is om in een stal opgesloten te zijn.
Mijn pony's staan het hele jaar buiten, zouden volgens mij gek woren als ze op stal moesten staan Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maaike van de vis op 2001-07-17 02:22 ]</font>

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 09:28

wei met stal. zoals ik het nu heb is een paradijs voor ieder paard, zeker voor pinky Lachen Pinky kan er echt niet tegen om braaf in zon stomme stal te staan

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 16:04

Tja,nu geef ik effe zelf mijn mening.

Als je paard 23 van de 24 uur op stal moet staan is dat zielig en kan hij/zij stalondeugden ontwikkelen toch Verward

Als je paard een goede schuilstal heeft kan dat best! En dit vind ik dan ook de beste keus Haha! *LOL*

Gr Shalane

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:39

Een paard moet ten alle tijden in de wei kunnen of je nou een schuilstal of een box hebt.
Ik zelf wil een grote box met dagelijks weidegang en indien mogelijk bij mooi weer in de zomer dag en nacht weidegang

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:58

Ik zou eerder gaan voor de wei met schuilstal dan een box.