Ik was deze middag even in de krant aan het lezen en kwam het volgende tegen: "Domme blondjes zijn niet dom!". Omdat er zoveel mensen op Bokt reageren met "Blond, hé!" of iets in die aard begon ik te lezen.
Een aantal blonde advocaten in de VS willen de strijd aangaan met de mythe van het domme blondje. Daarom hebben zij maandag 9 juli uitgeroepen tot Nationale Blond Dag.
En toen volgden een aantal domme blondjes moppen. Ik zal de beste hier neerzetten.
* Zegt het blondje tegen de serveester in het restaurant, terwijl ze haar naamkaartje leest: "Brigitte, da's leuk. Hoe noem je de andere?"
* Een dom blondje rijdt naar een tankstation en zegt tegen de benzinepomp: "Gooi maar vol!". De benzinepomp verroert zich niet en het domme blondje herhaalt haar woorden. Weer gebeurt er niets. Dan wordt het domme blondje boos en roept: "Haal dan toch ook je vinger uit je oor als iemand tegen je praat!"
* Twee domme blondjes hebben een paard gekocht. "Hoe kunnen we nu weten welk paard van jou is en welk van mij?", vraagt de een. "Laten we mijn paard een stuk van zijn staart afknippen", stelt het ander voor. Maar per ongeluk worden de staarten van allebei de paarden afgeknipt. "Hoe moeten we ze nu uit elkaar houden?" vraagt de een. "Ik weet het. Als jij het bruine paard neemt, neem ik het zwarte!"
* Een dom blondje en een brunette staan voor een frisdrankenautomaat. Het domme blondje blijft maar geldstukken insteken en op de knop duwen. De hoop blikjes wordt steeds groter. "Hou je dan nooit op?" vraagt de brunette. "Zolang ik blijf winnen, speel ik verder", zegt het blondje.