oude mensen en inet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 22:47

omdat ik bij mn moeder woon zie ik mn grootvader en grootmoeder (ja zo moet ik ze noemen) niet zo vaak. ze sturen wel afentoe een brief (zondagmorgen brief op de stoep) maarja ouwe mensen wat schrijf je terug. dus dacht ik ik mail ze. krijg ik net een mailtje terug dat ze maar een keer in de week in hun mailbox kijken. en dat ze er eigenlijk helemaal niets van weten ed. best grappig wat voor verschil er dan is. wij jonkies 9ja ook de odueren onder ons) kunnen niet meer zonder terwijl de oudjes gewoon zonder leven. hmmm volgens mij moeten zij zich de hele dag wel gruwelijk vervelen. of mis ik een heleboel vand e wereld.
denk toch wle t eerste

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 23:09

Wauw... nou, ze gebruiken hun e-mail in ieder geval, ook al is het maar één keer per week! Mijn vader vindt het maar niets (en die is nog maar 56, niet echt oud dus). Volgens hem kun je toch wel gewoon een brief schrijven? Mmm... niet van te overtuigen dat e-mail toch echt sneller en efficiënter is, zeker wanneer een van de twee aan het andere eind van de wereld zit. Toen ik in Australië was, hadden mijn ouders thuis nog geen internet. Dan kreeg ik dus brieven met nieuws van 2 weken oud. Hartstikke tof dat ik post kreeg hoor, daar niet van, maar e-mail is toch net iets handiger... Lachen Mijn moeder kan trouwens al wel mailen en die vindt het ook best leuk, al doet ze het niet vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 06:45

Toch zijn niet alle oude mensen inet-schuw. Mijn moeder (54 dus nog niet zo oud) zit bij een beestenclub/mailinglist en daar zit ook een vrouwtje van in de 90(!) bij en die inet dus heel erg veel. Er zitten daar wel meer oudjes want het is een seniorenclub voor mesne vanaf 50,mijn moeder is daar dus 1 van de jongeren Lachen

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 08:24

Ze hebben iig niet echt veel te doen op zo'n dag en dan nemen ze een Inet aansluiting! Zitten ze de hele dag op Inet. Dan komt kleinzoon langs (wat een slimme en knappe jongen is dat toch). Kleinzoon komt even aan opa en oma uitleggen hoe Inet werkt! Dan zijn opa en oma zo modern om een email adres te nemen (met hulp van kleinzoon(wat is ie slim)). Nu kunnen ze ook op de hoogte blijven.
Daarna zoeken opa en oma het adres van de site van hun verzorgstehuis op. Dan zijn ze helemaal onder de indruk met de woorden: 'Kan dat allemaal op Internet?' Waarop kleinzoon knikt!(wat is die kleinzoon toch weer slim he?)

Mijn voorstelling van de ouwtjes die net Inet hebben!

xxx so

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:24

mijn opa van 70 stuurd met m'n verjaardag tegenwoordig een E-card inplaats van een echte als ik straks m'n startijden weet voor zondag mail ik 'm die ook ff door hij kijkt toch 4 keer per dag z'n mail als ie teminste niet te druk is met online spelletjes spelen:))

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:26

mijn oma zit elke dag op msn maar ze snapt het niet als ik online kom vraagt ze wat er is, volgens haar zeg ik dan wat Verward
maar ja, ze zit ook altijd op het seniorenweb daar heeft ze zondag een seniormeeting van *LOL*