Gitaar spelende bokkers gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Gitaar spelende bokkers gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:42

Ik ben vanplan om mezelf gitaar te leren spelen met de hulp van boekjes en misschien kan ik nog wel wat rond vragen of iemand me af en toe wil helpen.
Ik heb begrepen dat er verschillende gitaar maten zijn, hoe kan ik weten welke ik moet hebben?
Wat heb ik nodig behalve een gitaar en een plectrum?
Hoeveel ben ik ong. kwijt aan een simpele gitaar en alles wat ik nodig heb?
Wat zijn fijne boekjes om het uit te leren?

Iemand nog tips enzo?

Alvast bedankt!

YMJArabians

Re: Gitaar spelende bokkers gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:40

Misschien bij een gitaarwinkel gaan vragen wat voor lengte je hebt ? Tong uitsteken

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:31

Ligt eraan hoe groot je zelf bent Tong uitsteken
Gitaar + Plectrum, misschien een hoes voor bescherming, een tas als je ermee moet gaan fietsen, en een standaard is ook altijd wel handig (en niet zo duur Nagelbijten / Gniffelen ).

Ik heb het zelf geleerd van www.leergitaarspelen.nl
Wel heel leerzaam, je leert al snel wat spelen, is ook leuk, maar wel volhouden Nagelbijten / Gniffelen tenminste ik vond het moeilijk, maar ik ben danook een geval apart Vork

Ik was zelf in het begin aan een gitaar 15 euro kwijt, maarja die had ik gekregen van een kennis.

Nu heb ik een westerngitaar, heul mooi ding Lovers 75 euro inclusief band en hoes, ongeveer 10 euro aan 2 plectra (zijn wel hele goeie, ben er blij mee Ja ), en eehm.. 20 euro geloof ik aan die lessen? Dat weet ik niet precies, maar het is niet heel veel, en ik kan toch al aardig wat en het is super leuk!

(je kan ook tabs zoeken, bijvoorbeeld www. rockmagic.net, dan kun je artiesten naspelen, moet je wel even opzoeken hoe dat moet, want das lastig uit te leggen. Maar voor tabs betaal je niets en je kunt wel spelen, das ook leuk Tong uitsteken )

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:15

Ik speel nu al 9 jaar gitaar. Mijn eerste gitaar was gewoon een flutding wat we voor €30,- hebben gekocht. Dat ding heeft het nog best wel lang vol gehouden! Dat was wel een kleintje. Vanaf mijn 12e heb ik eigenlijk altijd op een gewone maat gitaar gespeelt. Het maakt voor mij helemaal niks meer uit of het een grote of kleine is. Al moet ik zeggen dat ik een grote gitaar veel makkelijker vind spelen. Nu heb ik via Sterren en Fluiten een semi-acoustische gekocht met ingebouwd stemapparaat... (ja, ik ben lui).

Ik heb eerst een tijd les gehad om gewoon de basis dingen te leren. Nu zoek ik zelf op internet tabs op wat DeEiken ook al zei. Een paar goede sites daarvoor zijn:
- www.gitaartabs.nl (staat ook veel uitleg over grepen, manier van aanslaan en technieken)
- www.tabsrus.nl

Als je ook plectra's wilt moet je even goed op internet gaan speuren. Ik heb er laatste 50 gekocht via internet voor €5,-!!! Prima dingen waren dat!!!

Veel succes!

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:18

Ik had mijn gitaar van marktplaats Lachen
Inclusief beschermtas en plectrum voor €80. Wat verder handig is om te hebben is een stemapparaatje, werkt erg makkelijk en kost niet extreem veel. En voor later is het misschien wel handig om een capo te hebben, maar dat kun je later ook nog doen Lachen.
Ik zit op gitaarles, dus heb geen boekjes gebruikt, en over maten weten ik eerlijk gezegd niks af Bloos!
Succes in ieder geval!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:52

Ik heb hetzelfde idee in me hoofd, alleen mijn probleem ik wil een Elektrische en die vind ik niet voor weinig xD
Maar als je vrienden hebt die gitaar spelen is het altijd handig om daarheen te gaan en het je laten leren door de vriend(in)
...
Succes

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:45

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb hetzelfde idee in me hoofd, alleen mijn probleem ik wil een Elektrische en die vind ik niet voor weinig xD
Maar als je vrienden hebt die gitaar spelen is het altijd handig om daarheen te gaan en het je laten leren door de vriend(in)
...
Succes

Ik heb nog wel een elektrische in de aanbieding!! Ik moet er alleen nog even snaren op zetten. Hij is niet heel groot, maar wel fijn... ik wil er vanaf Vork

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:31

_Svadie_ schreef:
_mexx_lady_ schreef:
...
Succes

Ik heb nog wel een elektrische in de aanbieding!! Ik moet er alleen nog even snaren op zetten. Hij is niet heel groot, maar wel fijn... ik wil er vanaf Vork

Leuk maar ik moet een versterker en de hele bazaar ook nog hebben en ik heb gehoord dat je van die beginnerspaketten kunt kopen met versterker , gitaar , plektrum , ( standaard weer ik niet zeker ) , dragtas en zo een band voor rond je schouders tegen 150-200 euro weet niet zeker
( mijn vriendin heeft die van Squire het beginpaket en si een hele leuke gitaar

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:19

Ja Squiretjes zijn wel leuke dingen, maar Ibanez is bijvoorbeeld ook heel leuk. Hele goede basiskwaliteit en fijne halzen. Gitaar leren spelen op een elektrische gitaar is goed te doen; het klinkt al snel leuk met wat effectjes en akkoordjes. Ook als je techniek ruk is. De hals is vrij smal waardoor je vingerzetting ook niet extreem veel uitmaakt en ook barre akkoorden heb je gauw onder de knie.

Wat je sowieso nodig hebt is een stemapparaatje, een paar plectrums (nylon Dunlop .73 is een goeie basismaat), een goeie gitaartas (Ritter), een standaard en natuurlijk de gitaar zelf. Daarvoor kun je je het beste laten adviseren.

Gitaarspelen is erg makkelijk als je tabulatuur kan lezen. www.tabsrus.nl is een fijne site, maar ook googlen op *naam liedje* tabs werkt goed Lachen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:34

Dank je , ga ik eens doen xD

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:52

Hey mede-gitaarspelers.
Ik heb voor kerst een Gitaar gehad van m'n vriend.
Ik heb de meeste informatie gevonden op Gitaartabs.nl maar ben ook wel opzoek naar lessen, ik wil het wel goed aanleren, en niet dat ik straks dingen moet afleren,...
Ik ben nu alleen nog een beetje aan het pingelen, en akkoorden aan het oefenen.
Op het moment ken ik nog helemaal niks.
@ DeEiken, ik heb die site van hun gezien, maar vindt het altijd eng om zoiets van het internet af te halen, kun jij me wat meer vertellen over hun pakket?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:54

Geen ervaringen erover

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:15

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:51

Tanxx

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:46

ik heb een elektrische gekocht :P
ik krijg lessen van mn stiefvader,hij speelt al 50 jaar gitaar!
en natuurlijk oefenen,oefenen en oefenen :+

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:44

Ja, ik heb gister ook weer even geoefend, met het liedje; Sweet Home Alabama. Maar ik moet wel steeds op het blaadje kijken, en dan weer me vingers verzetten, en dan weer kijken welke noten ik moet aanslaan, en dan weer,...ja het duurt even,... :o :D

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:09

veel oefenen :D
iedereen is ergens begonnen,toch :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:24

Tuurlijk , iedereen begint zo , je kan niet zomaar een gitaar nemen en een concertje geven xD
Maar een gitaar hebben is altijd handig -.-

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:09

_mexx_lady_ schreef:
Maar een gitaar hebben is altijd handig -.-

En het staat nog mooi in de huiskamer ook 8-)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:18

Mijn ouders denken er anders over ,, zwart past niet mooi bij het beige interieur xD
Neey maar ik mag dat zowiezo niet door school en dan denken ze dat kk mijn pony ga vergeten
Hoe durven ze